Στην εργασία όπως και στην προσωπική μας ζωή, η καλή διάθεση, η αισιοδοξία και το χιούμορ τονώνουν το ηθικό μας, ιδιαίτερα στους δύσκολους καιρούς που περνάμε όλοι.
Οι περισσότεροι από εμάς βλέπουμε τον κόσμο ευνοϊκότερο απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα, θεωρούμε τους εαυτούς μας ικανότερους απ’ όσο όντως είμαστε.
Είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι, οι περισσότεροι είμαστε εκ φύσεως αισιόδοξοι.
Η αισιοδοξία και η καλή διάθεση είναι εν μέρει η κινητήρια δύναμη της προόδου αλλά τα προβλήματα είναι αναπόφευκτα όταν η αισιοδοξία μεταλλάσσεται σε υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων μας και σε τυφλή πίστη σε αυτές.
Τα προβλήματα αρχίζουν όταν ο αισιόδοξος άνθρωπος χάνει τον έλεγχο και η υπεραισιοδοξία του μετατρέπεται σε τυφλή εμπιστοσύνη όχι μόνο στις δυνάμεις του αλλά και στη μοίρα γενικότερα, για να καταλήξει στη συνέχεια σε υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του και τελικά σε απώλεια του ελέγχου.
Διοικήστε με Καλή Διάθεση και Αισιοδοξία
Σήμερα τις μέρες της κρίσης και των βίαιων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, γίνεται πιο αναγκαίο ένα ιατρείο να έχει την αύρα της αισιοδοξίας.
Σήμερα, η καθημερινότητα μας πρέπει να έχει μηνύματα χαμόγελου και αισιοδοξίας.
Μην διστάζετε η καθημερινή σας καλημέρα να είναι προσωπική για τον κάθε συνεργάτη σας.
Είναι ανθρώπινο να ρωτάμε «όλα καλά;» τις δύσκολες στιγμές ή σε μικρά λάθη απλά να χαμογελάμε δείχνοντας την αστοχία του.
Η φράση «όλα θα πάνε καλά;» δίνει άλλο αέρα στις ανθρώπινες σχέσεις .
Όσο δείχνουμε εμπιστοσύνη στους συνεργάτες μας και εκτιμούμε τις δυνατότητές τους, τόσο αυτοί δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό ακόμη και σε μια εργασία ρουτίνας.
Παράλληλα, η αισιοδοξία από μόνη της μπορεί να δώσει ξεκάθαρες ματιές και λύσεις σε καθημερινά προβλήματα.
Κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται πιο ήρεμα και σκορπά χαμόγελο στον εργασιακό χώρο.
Βάλτε Λίγο Χιούμορ στη Ζωή του Ιατρείου σας
Ένα βασικό συστατικό της καλής διάθεσης είναι το χιούμορ.
Οι γιατροί βέβαια είναι σε γενικές γραμμές σοβαροί γιατί έχουν να κάνουν με θέματα υγείας των πελατών τους.
Δύσκολο σε τέτοιες συνθήκες να είσαι πάντα χαμογελαστός και ακόμη πιο δύσκολο να κάνεις χιούμορ.
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μην χαμογελάμε και να μην αντιμετωπίζουμε τους πελάτες μας με καλή διάθεση και αισιοδοξία.
Δυστυχώς, θεωρούμε ότι δεν έχουμε κύρος εάν κάνουμε χιούμορ με τους πελάτες μας ή ότι οι συνεργάτες μας δεν θα μας πάρουν στα σοβαρά.
Και όμως το να καλλιεργήσουμε ανθρώπινες σχέσεις με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας χρειάζεται το χιούμορ και η καλή διάθεση.
Το χιούμορ είναι μια τέχνη, που ενώνει τη λογική, το συναίσθημα και τη σοφία με έναν μοναδικό τρόπο, με σκοπό να σατιρίσει, και να ελαφρύνει μια κατάσταση.
Πρόκειται για μια συναισθηματική ικανότητα και ένα παιχνίδι του μυαλού, που μας επιτρέπει να δούμε τα πράγματα από μια άλλη οπτική γωνία, δίνοντας μας τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε πολλές καταστάσεις με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο.
Το χιούμορ έχει άμεση σχέση με την αυτοπεποίθηση γιατί δημιουργεί τη δυνατότητα να εκφράσουμε πράγματα με έναν έξυπνο τρόπο, που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να θεωρηθούν προσβλητικά ή και εχθρικά.
Εξάλλου, η έκφραση μεταξύ σοβαρού και αστείου δηλώνει ακριβώς αυτό: ότι μπορούμε να μιλήσουμε για μερικά πράγματα πιο άνετα, γιατί δεν έχει σημασία μόνο το τι λέμε, αλλά και το πώς το λέμε.
Γιατί να Διοικούμε με Χιούμορ;
1. Για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των συνεργατών μας.
Το χιούμορ αν γίνεται με καλή διάθεση είναι πάντα καλοδεχούμενο ακόμη και στο περιβάλλον εργασίας.
Εξάλλου το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων είναι ανοικτοί σε αστεϊσμούς.
Ιδιαίτερα στο ιατρείο που οι εργαζόμενοι δεν έχουν μεγάλες προοπτικές εξέλιξης, το ευχάριστο περιβάλλον εργασίας είναι απαραίτητο για να καλλιεργήσουμε διάθεση για εργασία.
Προσοχή! Θα πρέπει να τεστάρουμε σε ποιο βαθμό οι συνεργάτες μας είναι δεκτικοί στο χιούμορ και στους αστεϊσμούς μας.
2. Για να κάνουμε το ιατρείο μας πιο ανθρώπινο
Αν ανατρέξουμε στις πηγές κινητοποίησης των εργαζομένων, το χιούμορ επιτρέπει τη σύσφιξη των ανθρώπινων σχέσεων και την προσήλωση του εργαζόμενου στο στόχο του.
Ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των συναντήσεων εργασίας, το χιούμορ επιτρέπει στους συνεργάτες μας να είναι πιο χαλαροί και να εκφράζονται άνετα και πιο δημιουργικά.
Παράλληλα το καλό κλίμα φαίνεται και κατά την εξυπηρέτηση του ασθενή.
Προσοχή! Μην αστειεύεστε και κάνετε χιούμορ πάντα με τους ίδιους συνεργάτες.
Φροντίστε το χιούμορ σας να μην είναι δηκτικό προς τον άλλον.
3. Για να αποδραματοποιήσουμε ορισμένες καταστάσεις
Σε περίπτωση κάποιου μικρού λάθους του υπαλλήλου μας, το να έχουμε ένα τόνο χιουμοριστικό στη προσέγγισή μας μπορεί να αποβεί θετικό για την κατανόηση και συμμόρφωση του.
Προσοχή! Ο τόνος μας απέναντι του να μην είναι ειρωνικός, ιδιαίτερα όταν ο άλλος είναι πολύ ευαίσθητος.
Να δεχόμαστε επίσης αστεϊσμούς και από τους άλλους
4. Για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες προς τους πελάτες
Το χαμόγελο, η καλή διάθεση και γιατί όχι και το χιούμορ, βελτιώνουν τις σχέσεις μας με τους πελάτες.
Οι ευτυχισμένοι συνεργάτες εξυπηρετούν καλύτερα τους ασθενείς.
Και ιδιαίτερα όταν εμείς και οι συνεργάτες μας ξέρουμε να χαλαρώνουμε τους ασθενείς με μια δόση χιούμορ, ακόμη και σε περιπτώσεις δυσαρεστημένων και εκνευρισμένων ασθενών.
Το χιούμορ κατεβάζει τους τόνους σχεδόν πάντα.
Η καλή διάθεση εκτός από την αύξηση της παραγωγικότητας στο ιατρείο μας επιφέρει μια ισορροπία μεταξύ επαγγελματισμού, προσωπικής ευεξίας και αυτοπραγμάτωσης.
Ανδρέας Καλλιβωκάς, Φαρμακοποιός
www.MedicalManage.gr