Εδώ και λίγα χρόνια, η χρήση των κοινωνικών δικτύων έχει γίνει συνήθεια για αρκετούς ιατρούς στην Ελλάδα. Για να είστε όμως επιτυχημένοι στα κοινωνικά δίκτυα, με σεβασμό στις ηθικές αρχές που ισχύουν για το επάγγελμα, είναι απαραίτητο να τηρούνται ορισμένοι κανόνες.
Η χρήση των κοινωνικών δικτύων με διακριτικότητα και μέτρο, είναι η νόρμα που πρέπει να σέβεται κάθε ιατρείο σύμφωνα με τον κώδικα δεοντολογίας. Στο Facebook, ο ιατρός μπορεί φυσικά να επικοινωνήσει με τους πελάτες του, ωστόσο θα πρέπει να αποφεύγει διαφημιστικές αναρτήσεις, έχοντας στόχο να προσελκύσει πελατεία.
Το να έχει μια σελίδα στο Facebook ο ιατρός, φυσικά δεν είναι υποχρεωτικό… Η απουσία της βέβαια, σημαίνει ελεύθερο «πεδίο δράσης» για τους ανταγωνιστές του! Ένα επαρχιακό ιατρείο σε μια μικρή πόλη ή χωριό, για παράδειγμα, δεν πρέπει να πιστεύει ότι δεν αξίζει να έχει ενεργή σελίδα στο Facebook. Ακόμη και οι ηλικιωμένοι ασθενείς είναι ολοένα και περισσότερο συνδεδεμένοι στα κοινωνικά δίκτυα, και ιδιαίτερα στο Facebook. Το συγκεκριμένο εργαλείο, σας επιτρέπει να δίνετε συμβουλές στους πελάτες σας και εκτός ιατρείου, ενισχύοντας τη μεταξύ σας σχέση.
Η ενίσχυση της πιστότητας των ασθενών, αποτελεί κύριο κίνητρο για τη δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook. Καλές πρακτικές επικοινωνίας στα social, μεταφράζονται ως αναρτήσεις που αφορούν τη λειτουργία, τις υπηρεσίες και τους χώρους του ιατρείου σας, με έμφαση σε οτιδήποτε σας διαφοροποιεί, π.χ. μια νέα, μοναδική μέθοδο αντιμετώπισης μιας πάθησης, με παράλληλη ενημέρωση πάνω σε επίκαιρα θέματα υγείας. Σημαντικό επίσης, στις αναρτήσεις να ενημερώνετε τους πελάτες σας και για όλα όσα συμβαίνουν στο ιατρείο, π.χ. νέος χώρος, ωράριο επισκέψεων, νέος συνεργάτης σας…
Παρόλα τα ανωτέρω, μπορείτε να προσελκύετε νέους ακολούθους ή μελλοντικούς ασθενείς με τον ίδιο τρόπο που θα μπορούσε να κάνει μια άλλη επιχείρηση, ώστε να επισκέπτονται οι ίδιοι τη σελίδα σας στο Facebook. Αν θέλετε να είστε ορατοί και να σας ακολουθούν, θα πρέπει να δημιουργήσετε μια βάση τουλάχιστον μερικών εκατοντάδων ακολούθων, ανάλογα και με την τοποθεσία και δυναμική του ιατρείου σας.
Όταν κάνετε μία ανάρτηση (post) που έχει ενδιαφέρον και απήχηση στο κοινό σας, είναι πιθανό να τη δουν πολύ περισσότερα άτομα από τον αριθμό των ακολούθων σας, καθώς αν αρέσει οι ακόλουθοί σας έχουν τη δυνατότητα να την κοινοποιήσουν στη συνέχεια και στις δικές τους επαφές. Αυτό είναι ένα φυσιολογικό επακόλουθο, βάσει των δυνατοτήτων που προσφέρει το Facebook, το οποίο αναμφισβήτητα ενισχύει την απήχηση!
Παρά τις απόψεις ότι το Facebook χάνει τη δυναμική του, υπενθυμίζουμε ότι αυτό το κοινωνικό δίκτυο που δημιούργησε ο Mark Zuckerberg, παραμένει το πιο δημοφιλές μέχρι σήμερα. Το Facebook συνεχίζει να αυξάνει σταθερά τον αριθμό των χρηστών του. Παραμένει μπροστά, συγκριτικά με όλα τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα, ακόμα κι αν η καμπύλη ανάπτυξής του παρουσιάζει μικρή πτώση. Το Facebook παραμένει το δίκτυο για νέους και ενήλικες, ενώ κατέχει ηγετική θέση στις ηλικίες άνω των 25 ετών. Εξ’ άλλου, η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα είναι η βασική αγορά-στόχος ενός ιατρείου.
Δώστε συμβουλές με διαφορετικούς τρόπους
Εάν το Facebook παραμένει σήμερα το κοινωνικό δίκτυο που προτιμούν οι ιατροί, αυτό δεν εμποδίζει ορισμένα ιατρεία να έχουν παρουσία και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα με βίντεο, όπως το Instagram ή το YouTube, προσφέροντας συμβουλές με έναν διαφορετικό τρόπο. Υπάρχουν πολύ λίγοι influencers που ειδικεύονται στην υγεία, ένα αντικείμενο με σημαντική απήχηση παγκοσμίως. Ο ιατρός λοιπόν έχει αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα! Σε αυτά τα video, μπορείτε να εστιάσετε σε αναφορές για παθήσεις που αφορούν την ειδικότητά σας, τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις ή συμβουλές πρόληψης…
Για να έχετε επιτυχία, είναι απαραίτητο να κατανοήσετε πώς λειτουργεί το εκάστοτε κοινωνικό μέσο δικτύωσης και ο αλγόριθμός του.
Έχουμε δημιουργήσει για εσάς μια λίστα με 9 συμβουλές που μπορείτε να ακολουθείτε, όταν έχετε παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, ως ιατρός:
- Να δημοσιεύετε πάντα με χαρά και ενθουσιασμό.
- Μείνετε πιστοί στη γραμμή του περιεχομένου σας.
- Μην μένετε πολύ σε αρνητικά σχόλια… Κάντε ένα βήμα πίσω.
- Μην αναρτάτε αρνητικά σχόλια για άλλους.
- Δείξτε διαφάνεια, ειλικρίνεια και αξιοπιστία.
- Να γνωρίζετε τί έχετε το δικαίωμα να κάνετε και τί να μην κάνετε.
- Το Instagram ή το Facebook δεν αποτελούν πλατφόρμες συζήτησης για θέματα υγείας.
- Δεν είναι μέρος για να κάνετε διάγνωση ενός προβλήματος υγείας.
- Μην απαντάτε σε ερωτήσεις σχετικά με φάρμακα ή παθήσεις.
Στη ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ, ως ειδικοί, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να γίνετε καλύτεροι στα Κοινωνικά Δίκτυα.
Επικοινωνήστε μαζί μας!