Έχετε σκεφτεί πόσο σημαντικός για τη φήμη του ιατρείου σας, είναι ο τρόπος με τον οποίο εξυπηρετείτε τους ασθενείς σας;
Πώς θα μπορούσατε να βελτιώσετε την εμπειρία των ασθενών σας;
Παρακάτω θα δείτε ορισμένες συμβουλές, τις οποίες θα μπορούσατε να ακολουθήσετε για να βελτιώσετε την ικανοποίηση των ασθενών σας.
1. Ενημερώστε τους ασθενείς για τις παρενέργειες των φαρμάκων
Ένας εύκολος τρόπος για να ενημερώσετε τους ασθενείς σας για τις παρενέργειες των φαρμάκων είναι να τοποθετήσετε φυλλάδια στην αίθουσα αναμονής, με πληροφορίες για τις επιθυμητές δράσεις αλλά και πιθανές παρενέργειες διάφορων φαρμάκων.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τον ασθενή σας, μπορείτε να του εξηγήσετε τυχόν παρενέργειες της φαρμακευτικής του αγωγής και να τον βοηθήσετε να λύσει τις απορίες του.
Επιπλέον, ενημερώστε και εκπαιδεύστε το προσωπικό σας ώστε να είναι ικανό να απαντάει στις ερωτήσεις των ασθενών σχετικά με τις παρενέργειες φαρμάκων.
2. Γνωρίστε και ευχαριστήστε τους ασθενείς σας
Πλέον, όλο και περισσότεροι ασθενείς μοιράζονται την εμπειρία τους μετά από μια επίσκεψη σε ένα ιατρείο μέσω των κοινωνικών δικτύων.
Άλλοι αναφέρουν τις θετικές τους εμπειρίες και άλλοι τις αρνητικές.
Ευχαριστήστε τους ασθενείς που έχουν γράψει θετικές κριτικές για την εμπειρία τους στο ιατρείο σας και από την άλλη πλευρά, προσπαθήστε να κατανοήσετε για ποιον λόγο ο ασθενής έγραψε μια αρνητική κριτική, επικοινωνώντας μαζί του.
3. Βελτιωθείτε από τις κριτικές
Με βάση τα σχόλια και τις κριτικές λοιπόν, που γράφουν οι ασθενείς στην επαγγελματική σας σελίδα στο facebook ή στην ιστοσελίδα του ιατρείου σας, μπορείτε να βελτιώσετε την εικόνα του ιατρείου σας.
Οργανώστε μια συνάντηση, π.χ. μια φορά το μήνα, με την ομάδα σας για να συζητήσετε τα αδύνατα σημεία και με ποιους τρόπους μπορείτε να τα βελτιώσετε.
Ένα αρνητικό συμβάν δεν θα επηρεάζει την απόδοση του ιατρείου σας, αλλά κατανοώντας τους λόγους για τους οποίους συνέβη, θα σας προετοιμάσει σε περίπτωση που έρθετε αντιμέτωπος ξανά με την ίδια κατάσταση.
4. Ενημερώστε την οικογένεια του ασθενή
Αν υπάρχει μια κατάσταση που δυσκολεύει τους γιατρούς είναι όταν πρέπει να ενημερώσουν την οικογένεια του ασθενούς τους για την πορεία της κατάστασής τους, όταν αυτή χειροτερεύει αντί να βελτιώνεται.
Π.χ., σε περίπτωση που ο ασθενής σας χρειαστεί μια χειρουργική επέμβαση θα πρέπει να βρείτε τον σωστό τρόπο για να ενημερώσετε την οικογένειά του.
Από την άλλη πλευρά, κατά τη διάρκεια μιας χειρουργικής επέμβασης, εσείς και οι βοηθοί σας δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι τα άτομα του οικογενειακού περιβάλλοντος του ασθενή ανησυχούν και είναι απαραίτητο από εσάς να τους ενημερώνετε όποτε αυτό είναι δυνατό.
Σε περίπτωση εμφάνισης προβλήματος κατά τη διάρκεια της επέμβασης, θα πρέπει να ενημερωθούν άμεσα.
Πώς ορίζουμε την ποιότητα φροντίδας;
Ο ορισμός της ποιότητας φροντίδας στον τομέα της υγείας αναλύεται ορίζεται ως:
«…ο βαθμός στον οποίο οι υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης που παρέχονται σε ανθρώπους και ασθενείς βελτιώνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα για την υγεία.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, η υγειονομική περίθαλψη πρέπει να είναι ασφαλής, αποτελεσματική, έγκαιρη, δίκαιη και επικεντρωμένη στους ανθρώπους.»
Τα απαραίτητα χαρακτηριστικά
Ασφαλής: Η παροχή υγειονομικής περίθαλψης θα πρέπει να ελαχιστοποιεί τους κινδύνους και τις βλάβες στους χρήστες των υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της αποφυγής τραυματισμών που μπορούν να προληφθούν και της μείωσης των ιατρικών σφαλμάτων.
Αποτελεσματική: Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να βασίζεται σε επιστημονικές γνώσεις και κατευθυντήριες γραμμές βασισμένες σε αποδεικτικά στοιχεία.
Έγκαιρη: Μείωση των καθυστερήσεων στην παροχή και λήψη υγειονομικής περίθαλψης.
Δίκαιη: Η παροχή υγειονομικής περίθαλψης δεν πρέπει να διαφέρει σε ποιότητα αναφορικά με τα προσωπικά χαρακτηριστικά, όπως το φύλο, την εθνικότητα, την κοινωνικοοικονομική κατάσταση κ.ά.
Ανθρωποκεντρική: Η παροχή φροντίδας θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις προτιμήσεις και τις προσδοκίες των μεμονωμένων χρηστών υπηρεσιών, τον τρόπο ζωής και την κουλτούρα του κάθε ασθενή.
Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, PhD
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.MedicalManage.gr