Οι σημερινοί ασθενείς δεν είναι πλέον απλοί δέκτες της ιατρικής φροντίδας.
Αναζητούν όλο και περισσότερο υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και παροχές, δεν διστάζουν να ξοδέψουν χρήματα για τη φροντίδα της υγείας τους συγκριτικά με άλλες τους ανάγκες, και δεν έχουν κανένα πρόβλημα να απορρίψουν έναν γιατρό και το ιατρείο του όταν δεν είναι ευχαριστημένοι από το σύνολο των παρεχομένων υπηρεσιών του.
Δυστυχώς, η τάση των ασθενών να συμπεριφέρονται ως καταναλωτές μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη λειτουργία του ιατρείου σας.
Επειδή πλέον σήμερα οι περισσότεροι ασθενείς είναι και χρήστες του διαδικτύου αν δεν έχετε συχνή, ψηφιακή επικοινωνία μαζί τους και δεν συμμετέχετε ενεργά σε διαδικτυακές συζητήσεις, είναι πιο δύσκολο να τους κρατήσετε ή να προσελκύσετε νέους.
Επί πλέον, η επαφή με τους ασθενείς σας δεν αφορά μόνο την αποστολή email ή τα τηλέφωνα για να τους υπενθυμίσετε τα ραντεβού σας.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε πέντε τακτικές που θα ήταν καλό να ακολουθήσετε για να προσελκύετε νέους ασθενείς και να αναπτύξτε την επικοινωνία με τους ήδη υπάρχοντες.
1. Ενισχύστε την ηλεκτρονική φήμη του ιατρείου σας μέσω των αξιολογήσεων των ασθενών
Πλέον, όταν οι ασθενείς ψάχνουν για έναν καινούργιο γιατρό, στις περισσότερες περιπτώσεις χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ή ζητούν τη σύσταση φίλων και συγγενών.
Ωστόσο, τα πρόσφατα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι το 91% των ανθρώπων διαβάζουν και λαμβάνουν υπόψη τους τις online κριτικές κατά την αναζήτηση μιας τοπικής επιχείρησης.
Μόνο το 14% αυτών έχει εμπιστοσύνη στα ιατρεία με αξιολογήσεις 1 ή 2 αστέρων.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι αν το ιατρείο σας προσφέρει την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, μια ή δύο κακές αξιολογήσεις μπορεί να μειώσουν τη βαθμολογία του ιατρείου σας.
Για να βελτιώσετε τις αξιολογήσεις σας στο διαδίκτυο, αρχίστε να τις εξετάζετε και να τις λαμβάνετε σοβαρά υπόψη.
Κάθε φορά που αναρτάται μια αξιολόγηση, είτε θετική είτε αρνητική, δημοσιεύστε μια απάντηση.
Εάν τα σχόλια είναι αρνητικά, προτείνετε μια λύση για να αντιμετωπίσετε την κατάσταση.
Με αυτόν τον τρόπο θα μάθετε πολλά για το πώς οι άλλοι βλέπουν το ιατρείο σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας, και είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αρχίσετε να πραγματοποιείτε πραγματικές, επιχειρηματικές αλλαγές.
Μετά την επίσκεψη ενός ασθενούς, μπορείτε να στέλνετε email και να τον ρωτάτε τη γνώμη του για την εμπειρία του στο ιατρείο σας.
Έτσι, μπορείτε να αντιμετωπίσετε άμεσα και να προλάβετε τη διόγκωση ενός προβλήματος ή μιας δυσαρέσκειας.
2. Συνδεθείτε με ασθενείς που χρησιμοποιούν εξατομικευμένους τρόπους ψηφιακής επικοινωνίας
Οι ασθενείς που προτιμούν εξειδικευμένους τρόπους επικοινωνίας αυξάνονται συνεχώς.
Πχ, το 1/3 των ασθενών με χρόνιες παθήσεις που ανταλλάσσει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τους επαγγελματίες υγείας, δηλώνουν ότι ο τρόπος αυτής της επικοινωνίας βελτίωσε τη φροντίδα τους.
Όταν οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν μέσω email ή μηνυμάτων μαζί σας, αισθάνονται ότι μπορούν να το κάνουν πιο ελεύθερα και εκτιμούν το γεγονός ότι μπορείτε να ικανοποιήσετε τις προτιμήσεις τους.
3. Μείνετε ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι ασθενείς που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τείνουν να προτιμούν τις αλληλεπιδράσεις με άτομα και οργανισμούς που έχουν κοινά ενδιαφέροντα.
Η ενίσχυση της παρουσίας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για να αναπτύξετε γραμμές επικοινωνίας αλλά και να προβάλετε τις υπηρεσίες σας.
Για να ξεκινήσετε, δοκιμάστε τις αλληλεπιδράσεις με τους ασθενείς μέσω Facebook,Twitter και YouTube.
Για παράδειγμα, δημοσιεύοντας άρθρα σχετικά με κοινά θέματα (π.χ. εμβολιασμούς κατά της γρίπης) ή συνδέσμους που οδηγούν σε νέες ερευνητικές μελέτες για χρόνιες ασθένειες.
Επιπλέον, θα μπορούσατε να διεξάγετε έρευνες μετά το ραντεβού (π.χ. “πόσοι από τους ασθενείς επιθυμούν να έχουν περισσότερο χρόνο με το γιατρό τους”) για να ενισχύσετε την επαφή με τους ασθενείς.
4. Δημοσιεύστε βίντεο και μαρτυρίες
Το 85% των χρηστών του διαδικτύου απολαμβάνει ένα βίντεο περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μορφή επικοινωνίας.
Επωφεληθείτε από το YouTube δημοσιεύοντας βίντεο σχετικά με το ιατρείο σας και τις μαρτυρίες των ασθενών για να ενισχύσετε την online φήμη σας, και να δώσετε μια γεύση από τη δουλειά σας σε πιθανούς μελλοντικούς ασθενείς σας.
5. Αυτόματος προγραμματισμός ραντεβού και ψηφιακού check-in
Ενώ οι ηλικιωμένοι θα προγραμματίσουν ένα ραντεβού μέσω τηλεφώνου, οι νέοι προτιμούν να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους online και να λαμβάνουν σχετικές ειδοποιήσεις.
Για να ενσωματώσετε αυτή την τάση στο ιατρείο σας, αναζητήστε ένα εργαλείο που θα επιτρέπει στους ασθενείς να λαμβάνουν υπενθυμίσεις και ειδοποιήσεις για τα ραντεβού σας.