Home Επικοινωνία Ασθενή Σχέση με τον Ασθενή – Πελάτη τι Θέση Έχει η Τεχνολογία;
Σχέση με τον Ασθενή - Πελάτη τι Θέση Έχει η Τεχνολογία;

Σχέση με τον Ασθενή – Πελάτη τι Θέση Έχει η Τεχνολογία;

Οι ασθενείς βλέπουν πολύ θετικά την τεχνολογία, αρκεί να μην είναι εις βάρος του διαλόγου.

Οι ασθενείς αντιμετωπίζουν πολύ ευνοϊκά τις νέες τεχνολογίες και την πληροφορική κατά τη διάρκεια της ιατρικής εξέτασης, αρκεί να μην διαταράσσουν όμως την ποιότητα της προσωπικής τους σχέσης με τον ιατρό.

Αυτό είναι το κύριο συμπέρασμα μιας μεγάλης έρευνας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα από τη Nuance Communication, με τη συμμετοχή 3000 ατόμων από τρεις χώρες, τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.

Οι Ασθενείς Νιώθουν ‘Ανετα με την Τεχνολογία

Συνολικά, το 97% των ασθενών πρόσκειται ευνοϊκά στην τεχνολογία στον τομέα της υγείας, αρκεί να μην λειτουργεί εις βάρος του χρόνου που τους αφιερώνει ο ιατρός.

Σε κάθε περίπτωση, πρωταρχικής σημασίας είναι ο ιατρός να έχει καθιερώσει μια άμεση επαφή με τον ασθενή, με το βλέμμα του, τη θερμή χειραψία, ή τα λόγια του.

Επίσης, άλλη σημαντική προϋπόθεση είναι να υπάρχει εχεμύθεια και διακριτικότητα στον χώρο της εξέτασης.

Παρόλα αυτά, το 58% των ασθενών πιστεύει ότι η τεχνολογία έχει μια θετική επίπτωση ειδικά όταν οι ιατροί την χρησιμοποιούν για να γίνουν πιο ακριβείς ή για να εξηγήσουν μια ιδιαίτερη κλινική περίπτωση.

Από τη μεριά όμως των ιατρών η τεχνολογία (αλλά κυρίως τα διοικητικά καθήκοντα που την συνοδεύουν) μπορεί να λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας γιατί τη θεωρούν χρονοβόρα.

Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2013 από την RAND Corporation, το 43% των ιατρών θεωρούν ότι η ενημέρωση του ηλεκτρονικού αρχείου του ασθενή-πελάτη τους καθυστερεί και το 36% δηλώνει ότι αυτά τα ηλεκτρονικά αρχεία λειτουργούν ως εμπόδιο για τη φροντίδα και τις συμβουλές.

Σχέση με τον Ασθενή Πελάτη τι Θέση Έχει η Τεχνολογία

Κούρσα Ενάντια στον Χρόνο

Στο ένα τρίτο των περιπτώσεων, υπογραμμίζει η έρευνα, η ιατρική εξέταση δεν ξεπερνά τα δέκα λεπτά κάτι που μπορεί μόνο αρνητικά να αξιολογηθεί.

«Tακτικά, ακούω τους ασθενείς να παραπονιούνται ότι ο ιατρός δεν τους αφιερώνει πια επαρκή χρόνο και ότι δεν τους κοιτάζει πια», εξηγεί ο Δρ Mark Michelman, αντιπρόεδρος για τα ιατρικά θέματα στο BayCare Σύστημα Υγείας, στο Clearwater (Η.Π.Α.)

Το ηλεκτρονικό αρχείο πελάτη υποχρεώνει τους ιατρούς να περνάνε περισσότερο χρόνο στον υπολογιστή, κάτι που λειτουργεί εις βάρος του χρόνου που αφιερώνουν στον ασθενή τους.

Αυτή η κατάσταση βιώνεται αρνητικά από τους ασθενείς, οι οποίοι θα προτιμούσαν ο ιατρός να περνάει περισσότερο χρόνο μαζί τους αντί να είναι στον υπολογιστή.

Για να αξιολογήσουν λοιπόν την ποιότητα μιας ιατρικής εξέτασης, το 73% των αμερικανών και βρετανών, θεωρεί σημαντικό παράγοντα τον «χρόνο προς συζήτηση» με τον ιατρό τους, τη διεξοδική κουβέντα για συγκεκριμένες συστάσεις (66%) και την οπτική επαφή (58%).

Ένα ακόμα συμπέρασμα της έρευνας που σχετίζεται με την τεχνολογία είναι το γεγονός ότι οι ασθενείς φθάνουν όλο και περισσότερο προετοιμασμένοι για την ιατρική συνεδρία (για να εκμεταλλευτούν στο έπακρο ίσως τον περιορισμένο χρόνο).

Το 68% από αυτούς δημιουργεί μια λίστα με ερωτήσεις (σε κάθε συνεδρία) και το 39% έχουν συμβουλευθεί ένα ιατρικό site πριν από το ιατρικό ραντεβού τους.

Η αφοσίωση στον ασθενή δεν είναι μια έκφραση που είναι απλά στην… μόδα. «Είναι ένα από τα κλειδιά για καλύτερη δημόσια υγεία που θα βοηθούσε να γεμίσουν συγκεκριμένα σφάλματα του συστήματος υγείας», εξηγεί ο Dr Nick van Terheyden του τμήματος ιατρικής πληροφόρησης της Nuance».

Και συνεχίζει..«Η σχέση ανάμεσα στον ιατρό και τον ασθενή είναι ουσιώδης, εάν θέλουμε να αποκτήσουν οι ασθενείς ένα επίπεδο αφοσίωσης που να έχει όντως ένα νόημα».

Στις τρεις χώρες που πραγματοποιήθηκε η έρευνα το 20% των ασθενών φέρνουν μαζί τους προσωπικά δεδομένα για την υγεία τους που αποκτώνται μέσω συσκευών εξωτερικής παρακολούθησης.

Αυτή η έρευνα σχετικά με τις προσδοκίες των ασθενών φαίνεται να δείχνει την αναγκαιότητα να μην εγκαταλειφθεί ο ικανοποιητικός χρόνος της επικοινωνίας με τον ασθενή και γιατί όχι, να αυξηθεί εάν είναι δυνατόν.

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, PhD
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.MedicalManage.gr

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων