Home Διοίκηση Πέντε Βήματα για μια Επιτυχημένη Πρόσληψη
Συνάδελφοι, τοποθεσία, ωράρια εργασίας και απολαβές είναι πλέον κριτήρια επιλογής εργασίας

Πέντε Βήματα για μια Επιτυχημένη Πρόσληψη

Όταν ο αριθμός των υποψηφίων για εργασία μειώνεται, όταν τα κριτήρια που σχετίζονται με τις συνθήκες εργασίας γίνονται αυστηρότερα, η αναζήτηση του ιδανικού υπαλλήλου δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Η έλλειψη προσωπικού πλήττει αρκετές χιλιάδες επιχειρήσεις όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη! Αλλά δεν είναι ακατόρθωτο να πέτυχετε τον στόχο σας, αν δείξετε υπομονή και ευελιξία…

Συνειδητοποιήστε το περιβάλλον

Όσον αφορά την πρόσληψη, οι ανάγκες γίνονται αισθητές υπό την επίδραση πολλών παραγόντων. Οι γυναίκες, στη συντριπτική πλειονότητα, επιθυμούν συχνά να εργάζονται σε βάση μερικής απασχόλησης, αλλά ακόμη κι αυτός ο τρόπος εργασίας τείνει να μειώνεται στην πράξη.

Ένα νέο ρεύμα διαμορφώνεται στον πληθυσμό των υποψηφίων που δίνουν πιο εύκολα προτεραιότητα στις προσωπικές τους φιλοδοξίες παρά στις επαγγελματικές: Θεωρούν την ποιότητα ζωής, τα ωράρια εργασίας και το περιβάλλον εργασίας, ως σημαντικά κριτήρια απασχόλησης, αρνούμενοι πλέον ακόμη και εργασίες ρουτίνας.

Επαγγελματική vs προσωπική ζωή, μια ιστορία ισορροπίας

Η προσέλκυση εργαζομένων δεν αφορά μόνο το επιχείρημα του «μισθού». Οι νεότερες γενιές επαγγελματιών έχουν άλλες προσδοκίες. Η επιδημία Covid-19 έχει οδηγήσει όλους να αμφισβητήσουν τη σχέση τους με την εργασία. Οι νεαροί υποψήφιοι αναζητούν μια πραγματική ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, με πιο ευέλικτα προγράμματα. Η νέα γενιά θέλει να δώσει προτεραιότητα στην ιδιωτική της ζωή και όχι τόσο στην καριέρα. Τώρα, οι νέοι θέλουν πιο ευέλικτα προγράμματα, περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

Η ποιότητα ζωής και ορισμένες προϋποθέσεις είναι επίσης σημαντικές. Η ευκολία να φτάσει κάποιος στη δουλειά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή να μπορεί να παρκάρει το αυτοκίνητό του εύκολα και κοντά, είναι βασικά στοιχεία για την επιλογή μιας θέσης.

Συντάξτε καλά την αγγελία σας

Αν στη δεκαετία του 2000 τα κριτήρια που αναζητούσαν οι υποψήφιοι ήταν η σταθερότητα στη δουλειά, η καριέρα, το επίπεδο ευθύνης… Σήμερα, το κύριο στοιχείο που πρέπει να τονιστεί σε μια αγγελία είναι η ελευθερία. Ελευθερία να αναλαμβάνουν οι εργαζόμενοι πρωτοβουλίες, να εξελίσσονται… Ένα κριτήριο που ισχύει επίσης είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η δυνατότητα να τους ανατεθεί μια νέα αρμοδιότητα.

Αυτά αποτελούν πρόκληση! Ο μισθός τις περισσότερες φορές έρχεται σε δεύτερη μοίρα, γιατί ούτως ή άλλως θα είναι υψηλός, ανάλογος με τη σπανιότητα των υποψηφίων. Από την άλλη, το καλό κλίμα μέσα στην ομάδα, το ευχάριστο περιβάλλον, η ελκυστική ή βολική περιοχή εργασίας, μπορούν να είναι ένα μεγάλο «υπέρ». Κυρίως οι γυναίκες υποψήφιες, θα λάβουν επίσης υπόψη τις συνθήκες που διευκολύνουν τη φροντίδα των παιδιών και την προσαρμοστικότητα των ωραρίων.

Εργαλεία έρευνας

Για την ανάρτηση της αγγελίας σας μπορούν να χρησιμοποιηθούν όλα τα συνήθη μέσα: Διαφημιστικοί ιστότοποι αφιερωμένοι σε ιατρεία, χωρίς όμως να ξεχνάμε και τα επαγγελματικά δίκτυα (LinkedIn).

Μια επιτυχημένη συνέντευξη

Είναι μια λεπτή άσκηση κατά την οποία ο ιατρός-manager πρέπει να πειστεί, όπως και πρέπει να πείσει. Με αυτή την έννοια, θα πρέπει συχνά να προετοιμαστεί για τη συνέντευξη. Δικαιούται να ακούσει τις δεξιότητες από την πλευρά του υποψηφίου, πρέπει όμως ταυτόχρονα να τον πείσει για το όραμα της θέσης που του προσφέρει. Με αυτό το σκεπτικό, ο μισθός παραμένει φυσικά ένα σημαντικό στοιχείο, αλλά δεν θα είναι το καθοριστικό επιχείρημα, ούτε καν η προτεραιότητα απέναντι στο πλαίσιο και τις συνθήκες εργασίας.

Μπορεί επομένως να είναι χρήσιμο να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να συζητήσετε μαζί του την επαγγελματική ζωή στο ιατρείο, να περιγράψετε την πορεία μιας ημέρας και ακόμη και να σχεδιάσετε μια σύντομη συνάντηση του υποψήφιου με ένα μέλος της ομάδας σας που μπορεί να του δώσει σημαντικές πληροφορίες.

Μια χρήσιμη δοκιμαστική περίοδος

Προσοχή σε αυτήν την πολύ ιδιαίτερη περίοδο που μπορεί να «σπάσει» και από τις δύο πλευρές, αλλά όπου όλα μένουν να αποδειχθούν: Πρέπει να προσαρμοστείτε όσο το δυνατόν γρηγορότερα ο ένας στον άλλο, κρατώντας παράλληλα μια ορισμένη απόσταση που είναι απαραίτητη για να σιγουρευτείτε αν «βρήκατε εσείς τον κατάλληλο άνθρωπο και ο συνεργάτης το σωστό ιατρείο». Μπορεί να είναι ενδιαφέρον να πραγματοποιήσετε μια νέα συνέντευξη με τον νέο σας συνεργάτη στο τέλος της δοκιμαστικής περιόδου για να μάθετε τί έχει μάθει, τί τον εξέπληξε, τί εκτίμησε, τί θα άλλαζε προς το καλύτερο…

Μια ανάλυση εμπλουτισμένη και από τις δυο πλευρές μετράει πολύ, κυρίως, μέσα από τη ματιά που έχει ένας τρίτος για την οργάνωση του ιατρείου σας, μέσα από την ενδοσκόπηση που προϋποθέτει και που πρέπει να οδηγήσει στην τελική απόφαση συνεργασίας και από τα δυο μέρη. Η δεύτερη αυτή συνέντευξη μετά από 2-3 μήνες, βοηθά να διασφαλίσετε την επιλογή σας και να αποφύγετε να απογοητευτείτε από αυτήν!

Αλλά ακόμα κι αν συμβεί αυτό, δεν είναι εγγυημένο ότι θα κρατήσετε τον υπάλληλο σας για πολύ. Η νέα γενιά είναι σχετικά ασταθής στις επιλογές της. Οι υπάλληλοι θα μείνουν δύο τρία χρόνια και θα αλλάξουν. Θέλουν να μετακινηθούν. Αυτή είναι η τάση σήμερα!

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων