Home Επικαιρότητα Πανδημία COVID-19: Η Επόμενη Μέρα στα Συστήματα Υγείας

Πανδημία COVID-19: Η Επόμενη Μέρα στα Συστήματα Υγείας

Η πανδημία της COVID-19 έχει αφήσει το αποτύπωμά της, τόσο στα συστήματα υγείας όσο και στους επαγγελματίες. Με την αυξημένη ζήτηση νοσηλευτικού προσωπικού κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, πολλοί νέοι νοσηλευτές εισήλθαν στο εργατικό δυναμικό των νοσοκομείων, για να καλύψουν τα κενά.

Πανδημία COVID-19: Η Επόμενη Μέρα στα Συστήματα Υγείας.

Ωστόσο, αυτή η νέα γενιά νοσηλευτών έχει φέρει ένα σύνολο αλλαγών και συμπεριφορών ιδιαίτερα όσο αφορά το μισθολογικό. Με την πρόσληψη νέων νοσηλευτών αλλά και ιατρών κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, οι μισθολογικές προσδοκίες των επαγγελματιών αυτών  ήταν και είναι μεγάλες.

Ως αποτέλεσμα, παρόλο που τους δόθηκε μια αύξηση από το κράτος 10% στις αποδοχές τους, είναι γενικά  απρόθυμοι να συνεργαστούν με το ΕΣΥ. Το γεγονός αυτό, θα οδηγήσει αναγκαστικά στο άμεσο μέλλον σε υψηλότερες δαπάνες για τα νοσοκομεία και τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, ασκώντας οικονομική πίεση στους προϋπολογισμούς τους.

Πρόωρη συνταξιοδότηση: Η ώθηση της πανδημίας COVID-19

Η πανδημία ώθησε επίσης πολλούς εργαζόμενους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, συμπεριλαμβανομένων νοσηλευτών και γιατρών, να συνταξιοδοτηθούν νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Αυτή η ξαφνική αποχώρηση έχει επιδεινώσει την έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού και έχει ασκήσει πρόσθετη πίεση στο υπόλοιπο εργατικό δυναμικό. Ως αποτέλεσμα, τα νοσοκομεία βρέθηκαν να εξαρτώνται περισσότερο από τους νέους υγειονομικούς, αυξάνοντας περαιτέρω τις μισθολογικές προσδοκίες.

Το φαινόμενο ντόμινο: μειωμένο εργατικό δυναμικό και αυξημένη πίεση

Αυτός ο συνδυασμός δικαιωμάτων, έλλειψης δέσμευσης και πρόωρης συνταξιοδότησης έχει δημιουργήσει ένα φαινόμενο ντόμινο στο ιατρικό σύστημα. Με μειωμένο εργατικό δυναμικό, οι εναπομείναντες επαγγελματίες υγείας έπρεπε να εργαστούν σκληρότερα για να αντιμετωπίσουν το αυξημένο φορτίο ασθενών. Τα γεγονότα αυτά, οδήγησαν σε αυξημένη επαγγελματική εξουθένωση και άγχος, επηρεάζοντας ακόμη και την ποιότητα της φροντίδας που παρέχεται στους ασθενείς.

Άλλοι παράγοντες: υπερφορτωμένα νοσοκομεία και αυξανόμενη ζήτηση

Η γήρανση του πληθυσμού και ο αυξανόμενος επιπολασμός χρόνιων ασθενειών συμβάλλουν επίσης στην αυξανόμενη ζήτηση για υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης. Αυτό έχει ασκήσει πρόσθετη πίεση στα νοσοκομεία και τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, τα οποία ήδη αγωνίζονται να διαχειριστούν τις οικονομικές προκλήσεις και τις προκλήσεις του εργατικού δυναμικού που επέφερε η πανδημία.

Τεχνητή νοημοσύνη: μια πιθανή λύση στην κρίση;

Καθώς το σύστημα υγείας αντιμετωπίζει αυτές τις προκλήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει αναδειχθεί ως πιθανή λύση για τη βελτίωση της καθημερινής πρακτικής των επαγγελματιών υγείας και όχι μόνο. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει τους επαγγελματίες υγείας με διάφορους τρόπους, όπως:

1. Βελτιωμένη αποδοτικότητα. Τα εργαλεία που υποστηρίζονται από AI μπορούν να βοηθήσουν τους νοσηλευτές και τους γιατρούς να βελτιστοποιήσουν τον φόρτο εργασίας τους, αυτοματοποιώντας διοικητικές εργασίες, όπως ο προγραμματισμός των ραντεβού, καταγραφή δεδομένων που αφορούν τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αυτό επιτρέπει στους επαγγελματίες υγείας να επικεντρωθούν στην παροχή υψηλής ποιότητας φροντίδας στους ασθενείς, μειώνοντας ταυτόχρονα την επαγγελματική εξουθένωση.

2. Βελτιωμένη φροντίδα των ασθενών. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει τη λήψη αποφάσεων, παρέχοντας σημαντικές πληροφορίες βάσει δεδομένων και προγνωστικές αναλύσεις, βοηθώντας τους επαγγελματίες υγείας να κάνουν πιο ενημερωμένες διαγνώσεις, σχέδια θεραπείας και προγνώσεις. Αυτό, θα βελτιώσει τα αποτελέσματα των ασθενών και θα μειώσει την πίεση στο υπερφορτωμένο ιατρικό προσωπικό.

3. Τηλεϊατρική και απομακρυσμένη παρακολούθηση. Οι πλατφόρμες τηλεϊατρικής που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να διευκολύνουν την απομακρυσμένη παρακολούθηση των ασθενών, μειώνοντας την ανάγκη για προσωπικές επισκέψεις και μετριάζοντας την πίεση των συστημάτων υγείας. Αυτό, μπορεί επίσης να βοηθήσει τους επαγγελματίες υγείας να διαχειριστούν τον φόρτο εργασίας τους, πιο αποτελεσματικά.

4. Εκπαίδευση και ανάπτυξη εργατικού δυναμικού. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει την κατάρτιση και την ανάπτυξη των επαγγελματιών υγείας, παρέχοντας εξατομικευμένες μαθησιακές εμπειρίες, εντοπίζοντας κενά δεξιοτήτων και προσφέροντας στοχευμένες εκπαιδευτικές λύσεις. Αυτό, μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός πιο εξειδικευμένου και ευέλικτου ανθρωπίνου δυναμικού, καλύτερα προετοιμασμένου για την αντιμετώπιση των συνεχών προκλήσεων του ιατρικού συστήματος.

Για να αντιμετωπιστεί η πίεση στα συστήματα υγείας, απαιτούνται νομοθετικές και πολιτιστικές αλλαγές, αλλά και δημιουργία μιας νέας υποκατηγορίας ανθρωπίνου δυναμικού, που στην Αμερική ονομάζεται Healthcare Expert Leveraging Patient-centered Efficient Resource (HELPER).

Αυτή η νέα κατηγορία εργαζομένων στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, θα έχει πρόσβαση στην τεχνολογία AI και θα εποπτεύεται από γιατρούς, βοηθούς ιατρών και νοσηλευτές. Θα εκπαιδευτούν για να παρέχουν φροντίδα στους ασθενείς σε βοηθητικό ιατρικό επίπεδο, αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα των εργαλείων και της υποστήριξης της τεχνητής νοημοσύνης.

Η εκπαίδευση για τους HELPERs θα είναι διαφορετική από τα παραδοσιακά προγράμματα ιατρικών βοηθών, εστιάζοντας περισσότερο στην τεχνητή νοημοσύνη και την τεχνολογία. Αυτό θα επιτρέψει μικρότερους χρόνους κατάρτισης, που θα κυμαίνονται από 9 έως 24 μήνες, επιτρέποντας σε περισσότερα άτομα να εισέλθουν νωρίτερα στο εργατικό δυναμικό και να συμβάλουν στην αντιμετώπιση της τρέχουσας κρίσης στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης.

Οι HELPERs θα έχουν πρόσβαση σε μια βάση δεδομένων υγειονομικής περίθαλψης που τροφοδοτείται από AI, η οποία θα τους παρέχει πληροφορίες βάσει δεδομένων, για την υποστήριξη της λήψης αποφάσεων και βελτίωση της φροντίδας των ασθενών.

Η εισαγωγή των HELPERs θα προσδώσει περισσότερους εργαζόμενους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης σε περίπτωση επόμενης πανδημίας, επιτρέποντας στο ιατρικό σύστημα να είναι καλύτερα προετοιμασμένο για να χειριστεί την απότομη αύξηση της ζήτησης. Θα επιτρέψει επίσης στους επαγγελματίες υγείας να επικεντρωθούν σε πιο περίπλοκες περιπτώσεις και διαδικασίες, ενώ οι HELPERs θα μπορούν να υποστηρίζουν διοικητικά και συνήθη καθήκοντα.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στην ανακούφιση μέρους της πίεσης των συστημάτων υγείας, αλλά και να δημιουργήσει ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον για τους επαγγελματίες υγείας, βελτιώνοντας την καθημερινότητά τους. Ωστόσο, η διασφάλιση της υπεύθυνης και δεοντολογικής εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης είναι ζωτικής σημασίας. Στόχος είναι, η συμπλήρωση της ανθρώπινης εμπειρογνωμοσύνης και όχι η αντικατάστασή της.

Τα Εθνικά Συστήματα υγείας αλλά και η ιατρική κοινότητα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις και να καλλιεργήσουν ένα αίσθημα ευθύνης και ενότητας μεταξύ όλων των επαγγελματιών υγείας, ώστε να εξασφαλίσουν την υψηλότερη ποιότητα φροντίδας των ασθενών.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων