Home Επικοινωνία Ασθενή Δείξετε στους Ασθενείς σας ότι τους Ακούτε
Δείξετε στους Ασθενείς σας ότι τους Ακούτε.

Δείξετε στους Ασθενείς σας ότι τους Ακούτε

Το να είσαι ιατρός είναι ένας σημαντικός ρόλος. Είναι εύκολο να ξεχάσετε τον αντίκτυπο που έχετε σε έναν ασθενή, απλά και μόνο όταν βρίσκεστε δίπλα του.

Το να είσαι ασθενής είναι μια απίστευτα ευάλωτη εμπειρία…

Οι άνθρωποι πραγματικά εναποθέτουν την πίστη τους σε εσάς για να κατανοήσετε τις ανάγκες τους και να απαλύνουν τον πόνο τους.

Είναι κάτι πολύ σημαντικό το να χαλαρώσετε το μυαλό και το σώμα κάποιου σε αυτή την ευάλωτη κατάσταση.

Είναι ιερό, πραγματικά. Μην το θεωρείτε δεδομένο!

Εάν καταλαβαίνετε αυτή την εξουσία ή αυτή την ευθύνη που έχετε, τότε μπορείτε να βοηθήσετε τους ανθρώπους με τρόπους που πραγματικά θα εκτιμούσαν.

Τι πραγματικά θέλει ένας ασθενής να ακούσει από εσάς;

Υπάρχουν μόνο μερικά κρίσιμα μηνύματα που οφείλετε να μεταφέρετε.

Δεν χρειάζεται να πείτε τα πάντα άμεσα, αλλά θα πρέπει να αφήσετε τον ασθενή να νοιώθει ότι είστε εκεί… γι’ αυτόν.

Χρειάζεται μια ιδιαίτερη επικοινωνία με τον ασθενή. Το πώς μπαίνεις στο εξεταστήριο, πώς τον χαιρετάς, πώς τον κοιτάς στα μάτια και πώς τον ακούς.

Οι ασθενείς σε αυτή την αυξημένη συναισθηματική κατάσταση είναι ευαίσθητοι στις λεκτικές και μη λεκτικές συμπεριφορές σας.

Ένα απλό πράγμα, όπως μια ματιά, μπορεί να καταστρέψει εντελώς την εμπειρία.

Γνωρίζουμε από μερικές μελέτες ότι «οι καλές ιατρικές αλληλεπιδράσεις με τους ασθενείς επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών και τα καλά αποτελέσματα στη θεραπεία τους».

Σημαίνει ότι η προσοχή και η επικοινωνία σας με τους άλλους επηρεάζουν πραγματικά την εμπειρία που λαμβάνουν.

Όσο καλύτερος είστε απέναντί τους, τόσο καλύτερη φροντίδα θα αισθανθούν οι ασθενείς σας.

Συχνά σκέφτεστε την ασθένεια ως κάτι φυσικό. Ξεχνάτε όλες τις σκέψεις και τις ανησυχίες που επηρεάζουν αυτά τα συμπτώματα από τη μεριά του ασθενή.

Ποια είναι τα μηνύματα που πρέπει να λαμβάνει ο ασθενής από εσάς;

Ποιος είναι ο ρόλος σας στη θεραπεία της ψυχικής πλευράς της σωματικής ασθένειας;

Ποια είναι τα μηνύματα που πρέπει να λαμβάνει ο ασθενής από εσάς;

Δοκιμάστε μια μικρή λίστα ελέγχου. Μπορείτε να δοκιμάσετε να το κάνετε αυτό ως πείραμα και να δείτε αν οι αλληλεπιδράσεις σας με τους ανθρώπους αλλάζουν προς το καλύτερο.

Έτσι, μπορείτε να εργαστείτε και να προσπαθήσετε να μεταφέρετε τα παρακάτω μηνύματα.

1. «Σας ακούω»

Οι ασθενείς πρέπει να αισθάνονται ότι ακούτε πραγματικά αυτό που λένε.

Δεν είναι μόνο η αίσθηση της ακοής των λέξεων τους. Πρέπει να τους δώσετε την εντύπωση ότι ακούτε ενεργά και με κατανόηση αυτό που έχουν να πουν.

Οι ασθενείς συχνά περιμένουν αρκετές ώρες για να έχουν μερικά λεπτά με τον γιατρό τους.

Έκαναν πρόβες και επαναδιατυπώνουν τι πρόκειται να σας πουν.

Δώστε τους την ευκαιρία να το πουν και να τους δείξετε ότι το έχετε ακούσει. Μην τους διακόπτετε!

Κοιτάξτε τους στα μάτια και ακούστε πραγματικά αυτό που λένε.

2. «Σας νιώθω»

Πρέπει να είναι δύσκολο να αισθάνεσαι οτιδήποτε αισθάνεται ο ασθενής που έχετε απέναντί σας.

Αφήστε τους ασθενείς να νοιώσουν ότι πραγματικά καταλαβαίνετε γιατί είναι μαζί σας σήμερα.

Αυτό δημιουργεί εμπιστοσύνη στην ικανότητά σας να τους φροντίζετε.

Όταν κάποιος σας εμπιστεύεται, είναι πιο πιθανό να ακολουθήσει καλύτερα τις οδηγίες και τις συμβουλές σας.

Αν αφήσετε τους ασθενείς να γνωρίζουν ότι προσπαθήσατε, είναι συχνά ικανοποιημένοι από την επίσκεψή τους και σέβονται τους περιορισμούς για το τι μπορείτε να τους προσφέρετε.

3. «Θέλω να σας βοηθήσω»

Νοιάζομαι πραγματικά ότι βιώνεις αυτή την αγωνία για την υγεία σου. Δεν είσαι για μένα ένα άλλο περιστατικό αλλά ένας άνθρωπος και δεν αισθάνεται καλά.

4. «Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ»

Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ, μέσα στα όριά μου, για να σας βοηθήσω.

Θα προσπαθήσω να κάνω τα απαραίτητα τεστ και να διερευνήσω το πρόβλημά σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι κατανοώ τις ανησυχίες τους.

Αν αφήσετε τους ασθενείς να γνωρίζουν ότι προσπαθήσατε, είναι συχνά ικανοποιημένοι από την επίσκεψή τους και σέβονται τους περιορισμούς για το τι μπορείτε να τους προσφέρετε.

5. «Θα νοιώσεις καλύτερα»

Αυτό είναι ίσως λίγο αμφιλεγόμενο γιατί δεν μπορείτε να κάνετε όλους καλύτερα, και μερικά πράγματα απλά δεν πρόκειται να γίνουν καλύτερα.

Αλλά τι σημαίνει να νοιώσεις καλύτερα;

Εάν ένα άτομο με θωρακικό πόνο χαμηλού κινδύνου δεν έχει πάθει καρδιακή προσβολή, αλλά εξακολουθεί να αισθάνεται τα ίδια συμπτώματα, δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι με κάποιο τρόπο καλύτερα;

Εάν ένα άτομο με νόσο τελικού σταδίου ακούει από σας μερικές λέξεις άνεσης ή βραχυπρόθεσμης ανακούφισης του πόνου, τουλάχιστον εκείνη τη στιγμή, δεν είναι καλύτερα; Δεν αισθάνεται κάποια ανακούφιση;

Σε μερικές περιπτώσεις, ας πούμε σε έναν ασθενή: «Ξέρω ότι υποφέρεις τώρα, αλλά θα νοιώσεις πολύ καλύτερα την επόμενη φορά που θα σε δω».

Βέβαια αυτό δεν συμβαίνει πάντοτε, αλλά αυτός ο βαθμός εμπιστοσύνης μπορεί ήδη να προκαλέσει μια ανακούφιση.

Όταν είστε σε θέση να διαβεβαιώσετε τους σωστούς ασθενείς ότι, στην πραγματικότητα, θα αισθάνονται καλύτερα, αυτό απαλύνει τον πόνο τους.

Είναι κάτι σαν τη δράση του εικονικού φαρμάκου.

Όταν κάποιος πιστεύει ότι ο πόνος του θα βελτιωθεί, είναι πολύ πιθανότερο να συμβεί.

Όλα τα παραπάνω είναι μια υπενθύμιση για να εκμεταλλευθείτε πλήρως το σύντομο χρονικό διάστημα που θα είστε με τον ασθενή σας.

Θυμηθείτε τη σημασία της παρουσίας σας. Μερικές φορές τους βοηθάτε μόνο ακούγοντας με κατανόηση και με ενσυναίσθηση.

Καθησυχάζοντάς τους, αυτό στην πραγματικότητα, θα τους κάνει να νοιώσουν καλύτερα σύντομα.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων