Home Επικαιρότητα Πληθωρισμός – Πρέπει να Μετακυλιστεί στον Καταναλωτή η Αύξηση της Τιμής;
Πληθωρισμός - Πρέπει να Μετακυλιστεί στον Καταναλωτή η Αύξηση της Τιμής;

Πληθωρισμός – Πρέπει να Μετακυλιστεί στον Καταναλωτή η Αύξηση της Τιμής;

Ο καλπάζων πληθωρισμός που καταγράφηκε τους τελευταίους πέντε μήνες, έχει κάνει τους επιχειρηματίες να αμφισβητούν την τιμολογιακή τους πολιτική.

Τι πρέπει να γίνει για να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής τους;

Επιστρέφοντας στις απαρχές αυτού του πληθωρισμού, οι οικονομολόγοι, εξετάζουν διάφορες στρατηγικές για να βγούμε από αυτή την κατάσταση.

Σύμφωνα με τους ειδικούς στην οικονομία, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα θα μπορούσε να φτάσει έως και 12% φέτος.

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υπουργείου Οικονομίας, ο πληθωρισμός θα παραμείνει υψηλός και δεν διαφαίνεται πτώση των τιμών πριν από το τέλος του 2023.

Πώς, σε αυτήν την περίπτωση, θα αντιμετωπίσουμε τον πληθωρισμό;

Πρέπει αυτή η αύξηση της τιμής να μετακυλίεται από τις επιχειρήσεις στον τελικό καταναλωτή;

Παρακάτω παραθέτουμε μερικές ιδέες για την αντιμετώπιση αυτής της νέας οικονομικής κατάστασης.

Πώς θα αντιμετωπίσετε σαν επιχειρηματίας αυτόν τον πληθωρισμό που επιβαρύνει τη δραστηριότητά σας μετά από δύο χρόνια πανδημίας;

Έναν πληθωρισμό που νομίζαμε ότι είχαμε ξεχάσει και που μας φέρνει πίσω στις δεκαετίες του 1970 και του 1980.

Τα τελευταία χρόνια, το μεγάλο ερώτημα ήταν αν ο πληθωρισμός ήταν στη 1 μονάδα, στη μισή μονάδα ή στο 0.

Σήμερα υπολογίζουμε στο 10%, ακόμη και στο 14% για κάποιους!

Τόσο που αυτή η άνοδος των τιμών απειλεί σοβαρά τις κοινωνικές ισορροπίες, προκαλώντας αιτήματα για αναγκαίες αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις.

Κωφές στις προειδοποιήσεις, οι ευρωπαϊκές χώρες φαίνεται σήμερα να ανακαλύπτουν την έκταση του φαινομένου.

Ωστόσο, πληρούνταν οι προϋποθέσεις για να δημιουργηθεί αυτός ο πληθωρισμός.

Η πρώτη είναι η διαθεσιμότητα άφθονης ρευστότητας.

Το κριτήριο αυτό αντιστοιχεί ακριβώς στην τρέχουσα κατάσταση, καθώς η πανδημία έχει δημιουργήσει μια επεκτατική νομισματική πολιτική, και της οποίας το πιο πρόσφατο λεκτικό είναι «όσο και αν κοστίζει».

Επομένως, αυτό το φιλικό προς τον πληθωρισμό περιβάλλον δεν είναι κάτι καινούργιο.

Τα ερεθίσματα του είναι πολλά.

Διότι οι ρευστότητες υπάρχουν φυσικά, αλλά ταυτόχρονα η προσφορά μειώνεται υπό την επίδραση τριών μεγάλων κραδασμών, της πανδημίας πρώτα από όλα που παρέλυσε την παραγωγή, των κρατικών επιδοματικών πολιτικών και μετά, του πολέμου στην Ουκρανία που προκάλεσε αύξηση στην τιμή των υδρογονανθράκων και των ακατέργαστων υλικών, όπως το σκληρό σιτάρι.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο πληθωρισμός φαίνεται όντως να διαρκέσει.

Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να αποζημιώσουμε τον κόσμο με αύξηση μισθών;

Εδώ οι ειδικοί δεν είναι υπέρ. Από τη μία πλευρά, αυτή η στρατηγική θα εισαγάγει μια κλιμάκωση της μισθολογικής πολιτικής.

Από την άλλη, αυτή η αύξηση των μισθών δεν θα ακολουθήσει απαραίτητα αύξηση της παραγωγικότητας, με όλους τους κινδύνους στασιμότητας που μπορεί να συνεπάγεται αυτός ο συνδυασμός.

Γεγονός παραμένει ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε ένα τεταμένο κοινωνικό κλίμα, διότι οι εργαζόμενοι και ειδικά όσοι βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή», έχουν συσσωρεύσει πολύ έντονες απογοητεύσεις τα τελευταία δύο χρόνια.

Δικαιολογήστε την τιμή με την προστιθέμενη αξία!

Επίσης, περισσότερο από μια προσφυγή σε αυτή τη μισθολογική πολιτική, είναι καλύτερη η κρατική ενίσχυση μέσω επιδομάτων.

Αυτό αποτελεί πιο στοχευμένη και λιγότερο άνιση λύση από ότι η μείωση των έμμεσων φόρων.

Αλλά, πώς να βγούμε από αυτή την κατάσταση;

Οι ειδικοί προτείνουν: συνδυάζοντας τις τεχνολογικές επενδύσεις και τις ανθρώπινες επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένης της γνώσης, γιατί οποιαδήποτε αύξηση της τιμής πρέπει να δικαιολογείται με προστιθέμενη αξία.

Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να δουλέψουμε πιο σκληρά, να είμαστε πιο έξυπνοι, πιο εφευρετικοί για να φέρουμε στον χώρο της υγείας την εμπειρία που ζει ο πολίτης.

Μία απλή και δυνατή εμπειρία πελάτη, επαυξημένη και υποστηριζόμενη από την τεχνολογία, θα είναι η διέξοδος σε αυτήν την περίοδο που όλα τα σημεία αναφοράς είναι ασαφή.

Και σε αυτό το πλαίσιο, οφείλουμε να προειδοποιήσουμε κάτι περισσότερο από ποτέ σημαντικό:

Αποφεύγετε τον πειρασμό για επιπλέον εκπτώσεις. Αυτό το μέτρο ανταποκρίνεται, φυσικά, στο άμεσο μέλλον στις κοινωνικές απογοητεύσεις, αλλά τελικά μόνο καταστροφικό μπορεί να αποδειχθεί για την επιχείρηση και κατ’ επέκταση για την οικονομία.

Η έκπτωση δεν παράγει πλούτο και παράγει μόνο πολύ χαμηλά περιθώρια, που δεν επιτρέπουν επενδύσεις…

Η έκπτωση θα μας επιστρέψει σαν μπούμερανγκ, μπλοκάροντας την ανάπτυξη!

Σας προτείνουμε
να διαβάσετε το βιβλίο:

“The Stock Market Guide
to Profitable Investments”

THE Stock Market Guide to Profitable Investments

 

Ιωάννης – Ευάγγελος Χαραμής
Χαραμή ΑΕ

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων