Για την υιοθέτηση των εφαρμογών CRM στο ιατρείο προτείνονται τα ακόλουθα 6 βήματα:
ΒΗΜΑ 1 – CRM Στρατηγική
Το πρώτο βήμα για την εφαρμογή CRM στο ιατρείο θα πρέπει να είναι η διαμόρφωση μιας στρατηγικής μάρκετινγκ.
Η στρατηγική αυτή θα πρέπει να είναι πελατοκεντρική και να έχει στόχο τη δημιουργία και τη διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες, έτσι ώστε να επωφελούνται αμοιβαία τόσο οι πελάτες, όσο και οι ιατροί.
Επίσης ο ιατρός θα πρέπει να στοχεύει στο ότι κάθε αλληλεπίδραση με τον πελάτη χτίζεται πάνω σε προηγούμενη αλληλεπίδραση, έτσι ώστε να αποκτά μεγαλύτερη αξία.
ΒΗΜΑ 2 – Δημιουργία Βάσης Δεδομένων
Απαραίτητο βήμα για την εφαρμογή CRM στο ιατρείο, αποτελεί η δημιουργία βάσης δεδομένων, στην οποία θα καταγράφονται όλα τα δεδομένα για τους πελάτες, που προκύπτουν από κάθε αλληλεπίδραση των τελευταίων με το ιατρείο.
Για την εφαρμογή πελατοκεντρικής στρατηγικής, ο πελάτης θα πρέπει να αποκτήσει κεντρική θέση στο λογισμικό.
Η αλληλεπίδραση ιατρείου-πελάτη, θα πρέπει να αρχίζει και να τελειώνει με τον πελάτη.
Επιπλέον, χτίζοντας τη βάση δεδομένων, θα ήταν χρήσιμο να καταγράφονται και δεδομένα όπως η ηλικία, το επάγγελμα, η ασθένεια, ο τύπος επιδερμίδας κ.α.
Η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί, θα είναι απαραίτητη για την κατηγοριοποίηση των πελατών, που αποτελεί το επόμενο βήμα για την εφαρμογή CRM στο ιατρείο.
ΒΗΜΑ 3 – Τμηματοποίηση Αγοράς
Επόμενο βήμα για την εφαρμογή CRM στο ιατρείο είναι η αναγνώριση των τμημάτων της αγοράς, τα οποία θα αποτελέσουν στόχο της στρατηγικής CRM.
Αξιοποιώντας τα δεδομένα που έχει συλλέξει ο ιατρός στη βάση δεδομένων που έχει δημιουργήσει προηγουμένως, μπορεί να δημιουργήσει ανάλογα τμήματα αγοράς και κατόπιν ειδικά επιμέρους τμήματα (market niches) με βάση π.χ. τους παρακάτω παράγοντες: ηλικία, φύλο, παθολογία κ.α..
ΒΗΜΑ 4 – Αξιολόγηση των Τμημάτων-Στόχων της Αγοράς και Οργάνωση Εκστρατειών
Σε αυτό το βήμα, οι πελάτες, που έχουν προηγουμένως κατηγοριοποιηθεί σε συγκεκριμένες ομάδες-στόχους, θα αποτελέσουν δέκτες ενός συνόλου εκπαιδευτικών ενεργειών και προβολής του ιατρείου σας.
Ο σκοπός και το προσδοκώμενο αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό ανάλογα με το target group της εκάστοτε εκστρατείας και τον χρόνο διεξαγωγής της.
BHMA 5 – Ενδυνάμωση Προσωπικού
Η ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού του ιατρείου αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την επιτυχή εφαρμογή του CRM.
Το ιατρείο, ασπαζόμενο τη φιλοσοφία του CRM, θα πρέπει να φροντίσει οι εργαζόμενοι σε αυτό να εξοικειωθούν με τις νέες διεργασίες, γνώσεις και τεχνολογίες, αποκτώντας ταυτόχρονα ικανότητες και τρόπο σκέψης προσανατολισμένο στη δημιουργία σχέσεων.
Μόνο με βαθιά γνώση του πελάτη θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί ανάλογη προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών και να επιτευχθεί σταθερά διαφοροποιημένος χειρισμός των συναλλαγών και των διεργασιών που επιτελούνται με τον πελάτη.
ΒΗΜΑ 6 – Αξιολόγηση των Αποτελεσμάτων από την Εφαρμογή CRM
Για τη διασφάλιση της συνεχόμενης επιτυχημένης εφαρμογής του CRM επιβάλλεται να αναπτυχθεί και μια ανάλογη μέθοδος αξιολόγησης.