Home Επικαιρότητα Ανάγκη για Ριζικές Αλλαγές στην Πολιτική Φαρμάκου
Ανάγκη για Ριζικές Αλλαγές στην Πολιτική Φαρμάκου M

Ανάγκη για Ριζικές Αλλαγές στην Πολιτική Φαρμάκου

Στις στρεβλώσεις της φαρμακευτικής πολιτικής που ισχύει στη χώρα μας, αλλά και στη στρατηγική του κλάδου της Ελληνικής Φαρμακοβιομηχανίας για το μέλλον αναφέρθηκε ο Αντιπρόεδρος Δ.Σ της ELPEN και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (Π.Ε.Φ) κατά τη διάρκεια δημόσιων τοποθετήσεών του στο 29ο συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου με τίτλο «Η ώρα της Ελληνικής Οικονομίας», καθώς επίσης και στο 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Διοίκηση, τα Οικονομικά και τις Πολιτικές της Υγείας.

«Ένα σύστημα σε πλήρη ανισορροπία» χαρακτήρισε το υπάρχον πλαίσιο φαρμακευτικής περίθαλψης στη χώρα μας ο κ.Τρύφων στο πλαίσιο συμμετοχής του σε στρογγυλή τράπεζα με θέμα «Εθνική Φαρμακευτική Πολιτική: Συνέχεια και αναθεώρηση στη μεταμνημονιακή εποχή».

Ειδικότερα, επισήμανε πως «Σε έναν ήδη χαμηλό προϋπολογισμό για τη δημόσια φαρμακευτική δαπάνη καλούνται να ενσωματωθούν δύο εντελώς διαφορετικά κονδύλια, οι ανασφάλιστοι και τα εμβόλια, που αφορούν στην κοινωνική πρόληψη.

Συγχρόνως, εξακολουθεί να ισχύει στη χώρα μας το κραυγαλέο φαινόμενο τα γενόσημα φάρμακα να μην μπαίνουν αυτόματα στο σύστημα, αλλά να υπόκεινται σε αξιολόγηση, ενώ παράλληλα καλούνται να πληρώσουν και clawback, παρά το γεγονός, ότι συμβάλλουν στη δημιουργία εξοικονομήσεων κι όχι υπερβάσεων.».

Αναλύοντας περαιτέρω το ζήτημα του clawback, ο Πρόεδρος της Π.Ε.Φ ανέφερε, πως σχετίζεται άμεσα με τις τιμές των φαρμάκων, επισημαίνοντας, πως «Υπάρχουν φάρμακα με πολύ χαμηλή τιμή, τα οποία έχουν υποστεί πολύ μεγάλες μειώσεις τιμών και καλούνται να πληρώσουν και αντίστοιχα ποσοστά σε clawback.».

Στο πλαίσιο αυτό, επανέλαβε την πάγια θέση του κλάδου για ύπαρξη ενός συντελεστή απομείωσης του clawback στα οικονομικά φάρμακα, από τη στιγμή που συντελούν στη μείωση της δαπάνης.

Σε κόμβους φαρμακευτικής τεχνολογίας εξελίσσονται οι Ελληνικές Φαρμακοβιομηχανίες

Ο Πρόεδρος της ΠΕΦ χαρτογράφησε επίσης τη  στρατηγική πορεία του κλάδου της ελληνική παραγωγής φαρμάκων για το μέλλον στο πλαίσιο συμμετοχής του σε πάνελ με θέμα «Ο βιομηχανικός τομέας στην Ελλάδα: Η επόμενη μέρα», που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του 29ου συνεδρίου του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου.

Ειδικότερα, ξεχώρισε τη διαφοροποίηση, τις συνεργασίες και τη στόχευση σε ξένες αγορές ως τα βασικά συστατικά του μίγματος στρατηγικής, στην οποία πρέπει να προσανατολιστούν οι ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες από εδώ και πέρα.

Τρύφων

Ο κ. Τρύφων ανέφερε επίσης, πως «Ήδη πολλές ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ήδη αναπροσαρμόσει τη στρατηγική τους, πετυχαίνοντας τη μετεξέλιξή τους από παραδοσιακές βιομηχανίες σε κόμβους φαρμακευτικής τεχνολογίας. Κι αυτό εν μέσω ενός ασφυκτικού οικονομικού περιβάλλοντος με βασικά χαρακτηριστική τη σοβαρή έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων και την εξαντλητική άμεση και έμμεση φορολόγηση που φτάνει το 70% του τζίρου τους.».

Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα τέτοιων ελληνικών εταιρειών, μεταξύ των οποίων και την ELPEN, για την οποία τόνισε, πως «Η εταιρεία μας σχεδιάζει να θέσει το επόμενο διάστημα σε λειτουργία μια νέα σύγχρονη παραγωγική μονάδα για εισπνεόμενα φάρμακα, στοχεύοντας στην κάλυψη κυρίως της ζήτησης από αγορές του εξωτερικού.».

Ο Πρόεδρος της Π.Ε.Φ σχολίασε ακόμη, πως «Οι παραπάνω στρατηγικές επιλογές στοιχειοθετούν ένα μοντέλο τεχνολογίας, διαφοροποίησης και χρηματοδότησης, το οποίο προϋποθέτει την ύπαρξη τόσο ενός σταθερού πλαισίου από την πλευρά του Κράτους, όσο και της κατάλληλης επιχειρηματικής  κουλτούρας για ανάληψη ρίσκου.»

Κλείνοντας τη δημόσια τοποθέτησή του, ο κ.Τρύφων τόνισε την ανάγκη διαμόρφωσης «μιας εθνικής πολιτικής που να μην ‘τιμωρεί’ την παραγωγή, τις επενδύσεις, την έρευνα και τις βιομηχανίες, που μένουν Ελλάδα, πληρώνοντας υψηλότατες εισφορές κι ενισχύοντας την εγχώρια απασχόληση.».

www.MedicalManage.gr 

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων