Το κλίμα που υπάρχει στο ιατρείο σας, εξαρτάται από εσάς, τα μέλη της ομάδας σας, αλλά και από τη σχέση αυτών μεταξύ τους.
Δημιουργήστε το κατάλληλο κλίμα στην ομάδα, καθώς αυτό θα κρατήσει κάθε ασθενής φεύγοντας από το ιατρείο σας αφού έλλειψη ομαδικότητας και καλού κλίματος συνεργασίας στο χώρο εργασίας, καθώς και έλλειψη αναγνώρισης ικανοτήτων και επιτεύξεων, οδηγεί συχνά στην επιθυμία κάποιου ικανού συνεργάτη να μη θέλει να συνεχίσει να εργάζεται μαζί σας και να σταματήσει προσφέρει τον καλύτερο του εαυτό.
Αυτό δεν έχει αντίκτυπο μόνο στην εικόνα του ιατρείου αλλά και στα έσοδά σας όπου το κόστος δεν είναι μόνο οικονομικό.
Το πιο σημαντικό, είναι η εικόνα που δίνουμε στον πελάτη για το ιατρείο μας, διότι ένα επιτυχημένο ιατρείο δεν είναι μόνο ο ίδιος ο ιατρός αλλά και όλο το ανθρώπινο δυναμικό του.
Όταν η ομάδα δεν είναι ενωμένη και συντονισμένη, δημιουργείται μία κατάσταση την οποία φυσικά αντιλαμβάνεται ο ασθενής.
Στοιχεία που χαρακτηρίζουν το ομαδικό πνεύμα που πρέπει να διέπει μία ομάδα:
Κοινός Στόχος
Για να λειτουργήσει μία ομάδα πρέπει να υπάρχει ένας κοινός και ξεκάθαρος στόχος και αυτός δεν είναι άλλος από την άψογη εξυπηρέτηση του πελάτη.
Ο στόχος αυτός βέβαια πρέπει να είναι λογικός, ρεαλιστικός, στα μέτρα του ιατρείου και ανάλογος με τα προσόντα των μελών της ομάδας διοτί μόνο έτσι θα βρει το κάθε άτομο το κίνητρο, να συμμετέχει και να δεσμευτεί μέχρι την επίτευξή του.
Θέτοντας ξεκάθαρα όρια και προδιαγραφές, η ομάδα μπορεί να ενωθεί και να αντιληφθεί πως και πότε πρέπει να γίνει μια ενέργεια για να εκπληρωθεί ο στόχος.
Ό,τι είναι ξεκάθαρο σε εσάς δε σημαίνει ότι είναι και σε άλλους συνεπώς αναλύστε το λοιπόν, εξηγώνταςε τους λόγους και την ανάγκη της κάθε πράξης, έτσι ώστε όλοι να μπορέσουν να δούνε με τα δικά σας μάτια.
Χρόνος
Η διοίκηση μιας ομάδας με συγκεκριμένους στόχους, απαιτεί χρόνο και οργάνωση τόσο από εσάς όσο και από τους συνεργάτες σας.
Η προσαρμογή μας σε νέες ιδέες, ενέργειες, στόχους και συνθήκες, αποτελούν βασικά στοιχεία, αν θέλουμε να επιτύχουμε και ο χρόνος είναι βασικό συστατικό.
Θετική αντιμετώπιση
Η θετική αντιμετώπιση δεν είναι χαρακτηριστικό που θα δώσει τη λύση σε οποιοδήποτε πρόβλημα, όμως λειτουργεί σαν καταλύτης για την επίλυσή του.
Στην προσπάθεια να ενώσετε την ομάδα και να δημιουργήσετε αυτό το ομαδικό πνεύμα, είναι πολύ σημαντικό να αξιολογείτε την προσπάθειά της όπως και την προσπάθεια κάθε μέλους ξεχωριστά.
Έχοντας δώσει τους ρόλους και τις κατευθυντήριες αρχές, είστε σε θέση να κρίνετε, να αξιολογήσετε καλύτερα, και οι συνεργάτες σας είναι σε θέση να κριθούν.
Όχι κριτική αλλά συμβουλή
Βρείτε το λόγο που κάτι δεν έγινε σωστά και δώστε την κατάλληλη κατεύθυνση προς τους συνεργάτες σας, αλλά και το έναυσμα να προσπαθήσουν για το κάτι παραπάνω.
Ευχαριστήστε τους για την υπάρχουσα πρόοδο, με τρόπο ώστε να μην υποτιμάτε την προσπάθεια.
Αντιμετωπίστε την ομάδα σαν σύνολο διότι είναι γνωστό πως το επιθυμητό αποτέλεσμα θα έρθει με τη συνεργασία όλων.
Κάντε το εμφανές, ώστε όλοι να παλεύουν για το καλό της ομάδας σαν σύνολο προσδίδοντας φυσικά και μια μεγαλη δόση ανθρωπιάς.
Αποφυγή επιβολής ρόλων, στόχων και πρακτικών
Αφήστε τη δική σας προσωπικότητα να ενωθεί με την αντίστοιχη του κάθε μέλους.
Συζητήστε, οργανώστε μαζί με την ομάδα όσα πρέπει να γίνουν, αφουγκραστείτε την άποψή τους, όχι μόνο στην αρχή αλλά και κατά τη διάρκεια εργασιών για το επιθυμητό αποτέλεσμα σε ένα φιλικό και ευχάριστο κλίμα.