Home Εκπαίδευση Η Εκπαίδευση για τους Πολυάσχολους και Μοντέρνους Επαγγελματίες Υγείας
Η εκπαίδευση για τους πολυάσχολους και μοντέρνους Επαγγελματίες Υγείας.

Η Εκπαίδευση για τους Πολυάσχολους και Μοντέρνους Επαγγελματίες Υγείας

Το να ενημερώνουν σήμερα οι φαρμακευτικές εταιρείες τους ιατρούς μόνο με υλικά και τρόπους του παραδοσιακού μάρκετινγκ είναι περισσότερο ανεπαρκές από ότι ήταν τα προηγούμενα χρόνια.

Σήμερα υπάρχει μια μεγάλη μερίδα, κυρίως νέων γιατρών, που είναι άριστα εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές τεχνολογίες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις τεχνολογίες της κινητής τηλεφωνίας.

Οι γιατροί αυτοί θα επιθυμούσαν από τις φαρμακευτικές εταιρείες να τους προσφέρουν στοχευμένη πληροφόρηση για τα φάρμακα τους, με τρόπους που ταιριάζουν στον τρόπο ζωής τους.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες και τα στελέχη τους, πρέπει να προσαρμοστούν και να στραφούν στα κατάλληλα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας με τους γιατρούς.

Αυτό είναι απαραίτητο για να καθιερώσουν πιο αποτελεσματικούς και σύγχρονους μηχανισμούς επικοινωνίας και πληροφόρησης για τους επαγγελματίες υγείας.

Σήμερα, σχετικές έρευνες δείχνουν ότι το 53% του συνόλου των επικοινωνιών μάρκετινγκ με τους γιατρούς γίνεται μέσω μη προσωπικών επαφών, οι περισσότερες των οποίων είναι ψηφιακές.

Αυτό δείχνει ότι και οι δύο τρόποι επικοινωνίας μάρκετινγκ σήμερα -οι προσωπικές και οι μη προσωπικές- πρέπει να αξιοποιηθούν μέσα από στρατηγικές που θα βασίζονται στην πλήρη κατανόηση των αναγκών και των συνηθειών των ιατρών.

Είναι ζωτικής σημασίας λοιπόν, οι φαρμακευτικές εταιρίες να αναπροσαρμόσουν τις αλληλεπιδράσεις τους με τους επαγγελματίες υγείας, και να διασφαλίσουν ότι οι επιστημονικοί συνεργάτες τους επικοινωνούν με το κανάλι που προτιμά κάθε επαγγελματίας υγείας.

Θα αναφερθούμε σε ορισμένους από τους πιο αποτελεσματικούς και καινοτόμους ψηφιακούς τρόπους επικοινωνίας με τους επαγγελματίες υγείας.

Βίντεο με συγκεκριμένο πληροφοριακό περιεχόμενο που μπορεί να δοθεί ή να αναζητηθεί από τους ίδιους τους Επαγγελματίες Υγείας από συγκεκριμένες πλατφόρμες (youtube κ.λπ):

Οι άνθρωποι, επομένως και οι γιατροί, είναι όλο και περισσότερο εξοικειωμένοι με τη χρήση οπτικών και ψηφιακών μέσων.

Όσο η εξοικείωση αυτή μεγαλώνει, τόσο περισσότερο βλέπουμε τα στελέχη του μάρκετινγκ να δημιουργούν βίντεο και να τα διαθέτουν είτε απευθείας είτε μέσω ειδικών ιστοτόπων στους γιατρούς.

Οι γιατροί φαίνεται ότι έχουν ήδη ανταποκριθεί θετικά σε αυτή την αλλαγή.

Σήμερα υπάρχουν ολοκληρωμένες πλατφόρμες φιλοξενίας βίντεο οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργήσουν δικές τους πύλες και αυτόνομες σελίδες που μπορούν να συγκεντρώνουν βίντεο που θεωρούν χρήσιμα για τη δουλειά και την εκπαίδευση τους, αποσπάσματα από διαδικτυακά σεμινάρια και άλλο διαδραστικό υλικό.

Παράλληλα, οι σύγχρονες πλατφόρμες για βίντεο δίνουν τη δυνατότητα στα στελέχη μάρκετινγκ να έχουν feedback και αναλυτικές αναφορές για τις προτιμήσεις του γιατρού, βοηθώντας τους να λαμβάνουν σωστότερες αποφάσεις και να σχεδιάζουν πιο αποτελεσματικές δράσεις και στρατηγικές.

Διαδικτυακά σεμινάρια (webinars), με περιεχόμενο υψηλής αξίας που είναι διαθέσιμο όταν και αν ζητηθεί από τον γιατρό (available on-demand):

Οι γιατροί έχουν πολλές φορές και για πολλά χρόνια παρακολουθήσει σεμινάρια για να εκπαιδευτούν από τους opinion leaders του χώρου τους.

Ωστόσο, στο σημερινό ψηφιακό κόσμο τα παραδοσιακά σεμινάρια θεωρούνται χρονοβόρα και δαπανηρά.

Το άγχος των χρονικών περιορισμών και η επιτακτική ανάγκη για μείωση του κόστους αυξάνουν την τάση να καταφεύγουν για την πληροφόρηση και την εκπαίδευση σε online συνέδρια και παρουσιάσεις.

Πάνω από το 60% των επαγγελματιών υγείας έχουν παρακολουθήσει συνέδρια online.

Με την αύξηση της ενημέρωσης μέσω online σεμιναρίων, οι γιατροί μπορούν να αποκτήσουν πληροφόρηση για όλα και να έχουν νέες εκπαιδευτικές εμπειρίες που μπορούν να τους προσφέρουν αξιόλογες αλληλεπιδράσεις.

Πολλές φαρμακευτικές εταιρείες σήμερα χρησιμοποιούν webinars ως εργαλεία μάρκετινγκ, και μέσω αυτών εξοικειώνουν τους επαγγελματίες υγείας σε σύγχρονα και πρωτοποριακά εργαλεία επικοινωνίας και εκπαίδευσης.

Ο χώρος της υγειονομικής περίθαλψης είναι γεμάτος με ακαδημαϊκούς και επιστήμονες, που δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό να εκπαιδευτούν.

Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα εκμάθησης εξ αποστάσεως (Virtual learning environments)

Στον ακαδημαϊκό χώρο αυξάνεται συνεχώς η δημοτικότητα αυτού του είδους εκπαίδευσης.

Σήμερα, οι τρόποι μάθησης εξ αποστάσεως γίνονται και εργαλεία μάρκετινγκ.

Ο χώρος της υγειονομικής περίθαλψης είναι γεμάτος με ακαδημαϊκούς και επιστήμονες, που δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό να εκπαιδευτούν.

Καινοτόμα στελέχη μάρκετινγκ των φαρμακευτικών εταιρειών ικανοποιούν την έμφυτη αγάπη των γιατρών για γνώση με την παροχή κατάλληλου υλικού μέσω εργαλείων εκμάθησης εξ αποστάσεως.

Περιβάλλοντα εκμάθησης εξ αποστάσεως μπορούν να δημιουργηθούν για ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, προσφέροντας ομογενοποιημένες πρακτικές κατάρτισης, με αρκετά μειωμένο κόστος.

Δραστηριότητες online με εφαρμογές στο κινητό τηλέφωνο που προσφέρουν άνετη και εν κινήσει πληροφόρηση.

Οι γιατροί όπως ακριβώς ο καθένας μας είναι «εξαρτημένοι» και «κολλημένοι» στα «έξυπνα» κινητά τους.

Οι έρευνες δείχνουν ότι το 81% των γιατρών χρησιμοποιούν smartphones για επαγγελματικούς σκοπούς και αρκετοί από αυτούς ανατρέχουν σε αυτά πάνω από 10 φορές τη μέρα.

Τα smartphones και τα tablets είναι τα μέσα με τα οποία όλοι μας παραμένουμε συνδεδεμένοι εν κινήσει, γι’ αυτό πρέπει να καταλάβουμε πώς θα μπορέσουμε να τα χρησιμοποιήσουμε αποτελεσματικά για να μεταδώσουμε συγκεκριμένα μηνύματα και να επικοινωνήσουμε στοχευμένα με τους επαγγελματίες υγείας και τα στελέχη των υπηρεσιών υγείας.

Η επιρροή που έχουν οι ιατροί μέσω ψηφιακών εργαλείων είναι σήμερα πιο μεγάλη από ποτέ άλλοτε

Οι επαγγελματίες υγείας πιέζονται πάρα πολύ σήμερα από την έλλειψη χρόνου και είναι πολύ φυσικό να προσπαθούν να μειώσουν τις προσωπικές συναντήσεις με τους εκπροσώπους των φαρμακευτικών εταιρειών.

Για τα σημερινά λοιπόν στελέχη μάρκετινγκ και ιατρικής ενημέρωσης που θέλουν να αυξήσουν τις επαφές με τους γιατρούς η απάντηση είναι οι καινοτόμοι τρόποι της ψηφιακής επικοινωνίας.

Τα νέα ψηφιακά εργαλεία, τα αναλυτικά στοιχεία και οι ψηφιακές εικόνες δίνουν εφόδια στα στελέχη του μάρκετινγκ να προσεγγίσουν τους γιατρούς με νέους πιο εντυπωσιακούς τρόπους.

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.MedicalManage.gr

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων