Home Διαχείριση Πως να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των ασθενών στην εποχή της παραπληροφόρησης
Εμπιστοσύνη

Πως να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των ασθενών στην εποχή της παραπληροφόρησης

Θα έχετε παρατηρήσει ότι ένας νέος ασθενής μοιράζεται μαζί σας τα πιο προσωπικά του μυστικά λίγα μόλις λεπτά αφότου ξεκινήσετε το ιατρικό του ιστορικό στο εξεταστήριο; Οι ασθενείς θα συζητήσουν αυτά που ίσως δεν θα μοιράζονταν με φίλους, συζύγους, σημαντικούς άλλους, ακόμη και με τον κληρικό τους. Αυτό το προνόμιο δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο.


Είναι καιρός να κάνουμε μια παύση και να σκεφτούμε την εμπιστοσύνη των ασθενών στους γιατρούς. Αυτό το άρθρο θα περιγράψει την τρέχουσα κατάσταση της μειωμένης εμπιστοσύνης στους γιατρούς και τι μπορείτε να κάνετε για να ανακτήσετε τη θετική φήμη που είχαμε κάποτε.
Μετά την πανδημία COVID-19, ο σεβασμός για το επάγγελμα του ιατρού δέχθηκε πλήγμα. Η πολιτική συχνά επισκίαζε την ιατρική εμπειρογνωμοσύνη. Οι ασθενείς έφταναν στα γραφεία σας οπλισμένοι με έναν χαρτοφύλακα με κατεβασμένο υλικό που ήταν γεμάτο παραπληροφόρηση ή περιεχόμενο από αναξιόπιστες πηγές. Για πολλούς γιατρούς, αυτό έγινε πηγή απογοήτευσης και απογοήτευσης, καθώς η διόρθωση της παραπληροφόρησης ήταν χρονοβόρα.

Η εποχή της παραπληροφόρησης
Η διάδοση της παραπληροφόρησης ενισχύθηκε από την πολιτική προκατάληψη και αύξησε τον σκεπτικισμό απέναντι σε αξιόπιστες πηγές. Συν τοις άλλοις, η σημερινή εποχή της τεχνητής νοημοσύνης (AI) συνέβαλε περαιτέρω στη διάδοση της παραπληροφόρησης. Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσφέρει το πλεονέκτημα της ταχείας πρόσβασης σε πληροφορίες, το αποτέλεσμα μπορεί να μην είναι πάντα ακριβές και το περιεχόμενο ή τα δεδομένα μπορεί να είναι ξεπερασμένα. Αυτό είναι ακόμη πιο συνηθισμένο σε ταχέως εξελισσόμενους τομείς όπως η υγειονομική περίθαλψη.

Η εμπιστοσύνη μεταξύ του κοινού και των γιατρών είναι σαφώς υποβαθμισμένη. Ας εξετάσουμε πώς μπορούμε να ανακτήσουμε αυτή την εμπιστοσύνη και να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη στα αρχικά «Δρ».
Πρέπει να είστε προληπτικοί και να καταπολεμήσετε την παραπληροφόρηση παρέχοντας ακριβή, επιστημονικά τεκμηριωμένα στοιχεία και εκπαιδεύοντας τους ασθενείς σχετικά με αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης. Πρέπει να δημιουργήσετε ακριβές και αξιόπιστο περιεχόμενο για να το μοιραστείτε με τους ασθενείς, γραμμένο σε γλώσσα που μπορούν να κατανοήσουν – για ορισμένους ασθενείς, αυτό μπορεί να απαιτεί τη μετάφραση των πληροφοριών στη μητρική γλώσσα του ασθενούς. Οι ακριβείς πληροφορίες μπορούν να κοινοποιηθούν μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, φυλλαδίων και ψηφιακών πλατφορμών, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πρόληψη
Πρέπει επίσης να αντιμετωπίζετε προληπτικά ζητήματα που θα μπορούσαν ενδεχομένως να μειώσουν την εμπιστοσύνη. Αυτό περιλαμβάνει τη διαφάνεια σχετικά με τις παρενέργειες των φαρμάκων, τα ιατρικά σφάλματα και τις επιπλοκές, όπως τα χειρουργικά αποτελέσματα που αποκλίνουν από τον κανόνα. Η κοινοποίηση αυτών των πληροφοριών -αντί να προσπαθείτε να κρύψετε την αλήθεια- μπορεί να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη. Η εμπιστοσύνη μπορεί επίσης να υπονομευθεί όταν οι ασθενείς παθαίνουν «σοκ» από έναν ιατρικό λογαριασμό μετά από μια επέμβαση ή από το ιλιγγιώδες κόστος των φαρμάκων που δεν καλύπτονται από την ασφάλειά τους, όπως για παράδειγμα τα GLP-1. Το να είμαστε όσο το δυνατόν πιο διαφανείς με τις αμοιβές μας μπορεί να βοηθήσει.

Μην τους επιτίθεστε επειδή έχουν παραπληροφορηθεί
Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης περιλαμβάνει την ενσυναίσθηση. Ενσυναίσθηση σημαίνει να τίθενται οι ανάγκες, οι προτιμήσεις και οι αξίες των ασθενών στο επίκεντρο της παροχής υγειονομικής περίθαλψης. Σημαίνει επίσης να ακούμε ενεργά τους ασθενείς και να τους εμπλέκουμε στη συζήτηση.

Ο μέσος γιατρός διακόπτει έναν ασθενή μετά από 18 δευτερόλεπτα από την έναρξη της συνάντησης γιατρού-ασθενούς. Οι γιατροί θα πρέπει να προσπαθούν να κατανοούν το κοινωνικό, πολιτισμικό και συναισθηματικό υπόβαθρο των ασθενών πριν μοιραστούν γνώσεις και συστάσεις θεραπείας.

Ενεργή ακρόαση
Το να ακούτε τους ασθενείς σημαίνει επίσης να τους ζητάτε ανατροφοδότηση σχετικά με την εμπειρία τους με τον γιατρό και το ιατρείο. Η ανατροφοδότηση των ασθενών μπορεί να συλλεχθεί μέσω ερευνών και ανώνυμων συστημάτων αναφοράς. Η ενθάρρυνση της ανώνυμης ανατροφοδότησης παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τη βελτίωση των υπηρεσιών, μεταφέρει στους ασθενείς ότι οι απόψεις τους εκτιμώνται και προάγει την αίσθηση ότι τους παίρνουν σοβαρά υπόψη. Η εφαρμογή αλλαγών με βάση την ανώνυμη ανατροφοδότηση βελτιώνει επίσης τα αποτελέσματα των ασθενών.

Άλλες προσπάθειες για διαφάνεια είναι επίσης σημαντικές. Όταν οι ασθενείς βλέπουν ότι τα σχόλιά τους οδηγούν σε απτές βελτιώσεις, όπως η αντιμετώπιση των καθυστερήσεων περίθαλψης ή η βελτίωση της πρόσβασης στη φροντίδα, αποκτούν εμπιστοσύνη στην αφοσίωση του παρόχου τους στην ποιοτική φροντίδα. Αυτό, με τη σειρά του, ενισχύει τη διατήρηση των ασθενών και δημιουργεί εμπιστοσύνη στην υγειονομική περίθαλψη.


Θέλετε τα αρχικά Δρ να αντιπροσωπεύουν την εξειδίκευση που κατέχει ένας γιατρός. Αυτή η εμπειρογνωμοσύνη υποστηρίζεται με δεδομένα και έρευνες που στη συνέχεια μοιράζονται με τους ασθενείς. Όσο πιο έγκυρος και ενημερωμένος είναι ο γιατρός, τόσο περισσότερο τον εμπιστεύονται, γεγονός που οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα και περισσότερη εμπιστοσύνη.

Ποιοτική φροντίδα
Για το σκοπό αυτό, η επένδυση στη συνεχή κατάρτιση και εκπαίδευση είναι απαραίτητη για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης και τη διασφάλιση ποιοτικής φροντίδας. Ορισμένες τεχνικές για την επίδειξη ιατρικής εμπειρογνωμοσύνης στους ασθενείς περιλαμβάνουν την ενημέρωση για τις ιατρικές εξελίξεις, την εξήγηση της ιατρικής αργκό και την προσφορά δεύτερης γνώμης όταν είναι απαραίτητο. Αυτό αντικατοπτρίζει τη δέσμευση για συνεχή μάθηση και έναν γιατρό που επικοινωνεί με σαφήνεια.

Δείχνει επίσης ότι ο πάροχος είναι σίγουρος για την ιατρική του εξειδίκευση, ενώ σέβεται την αυτονομία του ασθενούς. Οι γνώσεις αυτές καθησυχάζουν τους ασθενείς, καλλιεργώντας την εμπιστοσύνη στην αφοσίωση του γιατρού τους στη συνεχή διατήρηση των δεξιοτήτων και των πρακτικών του.

Το τελικό μήνυμα: Οι γιατροί απολάμβαναν προηγουμένως αυξημένη εμπιστοσύνη από τους ασθενείς τους. Η ανάκτηση της εμπιστοσύνης που είχατε κάποτε θα είναι μια διαδικασία, αλλά είναι απαραίτητη αν θέλετε να αποκαταστήσετε την αξία των αρχικών MD.

Medical Management

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων