Το προσωπικό μάρκετινγκ του ιατρού συνίσταται στο να αναδείξει την εργασία και το πρόσωπό του δίνοντας την καλύτερη εικόνα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας μετά από έρευνα της αγοράς, με στόχο τις ανάγκες των πελατών.
Στον επιχειρηματικό κόσμο αυτή η προβολή γίνεται με διάφορα μέσα: διαφήμιση, προσφορές τιμών, διοργάνωση events…κλπ.
Για να προβάλουμε την εικόνα του εαυτού μας σήμερα υπάρχουν πολλά μέσα, ιδιαίτερα μάλιστα τα κοινωνικά δίκτυα.
Τι πρέπει να αναδείξει ένας ιατρός για να προβάλει την εικόνα του
1. Τις αναφορές στις γνώσεις και τις ειδικότητές του. Να κορνιζάρει στο γραφείο του όλα τα διπλώματα του.
2. Τη διαφοροποίηση του στον τύπο της ιατρικής που εξασκεί και στις υπηρεσίες που προσφέρει.
3. Να προβάλει τις γνώσεις του μέσα από άρθρα και βιβλία του και γιατί όχι δημιουργώντας το δικό του website
4. Να προβάλει τη γενική κουλτούρα και καλλιέργεια του.
Οι ασθενείς επιθυμούν να βλέπουν το γιατρό τους όχι μόνο σαν επιστήμονα αλλά και σαν άνθρωπο.
Εδώ τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να βοηθήσουν πολύ, έχοντας σύνδεση όχι μόνο με άλλους συναδέλφους αλλά και με τους ασθενείς του.
5. Να δείχνει ότι ακολουθεί την εποχή του, χρησιμοποιώντας τη τεχνολογία και αναδεικνύοντας τις απόψεις του, όχι μόνο στις σύγχρονες τάσεις της επιστήμης αλλά και του τρόπου ζωής, των τεχνών και άλλων επιστημών ακόμη.
6.Τη γνώση του στην επικοινωνία, χρησιμοποιώντας τακτικές για μια σωστή επαφή με τον ασθενή
7. Τους συνεργάτες του ανάμεσα στις άλλες ειδικότητες αλλά και στο ιατρείο του, αυτούς που ταιριάζουν στο δικό του στυλ ιατρικής και υπηρεσιών.
8. Την ποιότητα της υποδοχής του μέσα από τον χώρο του ιατρείου του και μέσα από τον χρόνο που αφιερώνει στους πελάτες του.
9. Tη χρήση των media.
Όχι μόνο των κοινωνικών δικτύων αλλά και των ΜΜΕ, επιδιώκοντας να γράψει ένα άρθρο σε ένα περιοδικό ποικίλης ύλης ή να εμφανιστεί σε μια τηλεοπτική εκπομπή για την ειδικότητά του.
Αυτό φυσικά θα το επιτύχει μέσω επαφών με τους ειδικούς δημοσιογράφους της υγείας.
Όλες οι ανωτέρω προτάσεις δίνουν ένα στίγμα της προσωπικότητας σας και της εικόνας σας.
Φυσικά πρόκειται για ένα κακό μάρκετινγκ, αυτό που συχνά εφαρμόζουν μερικοί ιατροί με “επιτυχία” όμως, να φοβίζουν υπερβολικά τους ασθενείς για την κατάστασή τους για να τους κάνουν να ξανάρθουν!
Οι ενέργειες πιστότητας του ασθενή οφείλουν να στηρίζονται σε ήθος, επαγγελματισμό και ρεαλιστικά δεδομένα.
Σήμερα οι ασθενείς πελάτες είναι πλέον αρκετά ενημερωμένοι και αργά ή γρήγορα θα ανακαλύψουν τις μη θεμιτές πρακτικές ορισμένων ιατρών.