Η συνταγή που θα δώσετε στον ασθενή σας έχει πολλές λειτουργίες:
• Η συνταγή είναι ένα έγγραφο μέσο επικοινωνίας,
• Προσδιορίζει την ταυτότητά σας,
• Απευθύνεται όχι μόνο στον φαρμακοποιό αλλά κυρίως στον ασθενή και
• Προσδιορίζει μια ακολουθία θεραπευτικής αγωγής.
Μέχρι τώρα η συνταγή ήταν μια καταγραφή φαρμάκων ή εξετάσεων.
Σήμερα πλέον θεωρείται ένα μέσο επικοινωνίας με τον ασθενή και πρέπει να περιέχει πολύ περισσότερα στοιχεία όπως:
• Πληροφορίες για εσάς: Όνομα, τηλέφωνα, διεύθυνση, ωράρια εργασίας, τίτλους σπουδών ή επαγγελματικούς.
Η συνταγή σας έχει τη λειτουργία της επαγγελματικής σας κάρτας.
Είναι μια carte visite του ιατρού.
• Πληροφορίες για τον ασθενή: Ονοματεπώνυμο, ηλικία και φύλλο του ασθενή, ημερομηνία εξέτασης,
• Απευθύνεται στον ασθενή και δίνει πλήρης οδηγίες: για παράδειγμα γράφετε: για την πίεση, αναγραφή ιδιοσκευάσματος, μορφή, αριθμός κουτιών, τρόπος και συχνότητα λήψης.
Απευθύνοντας την συνταγή στον ασθενή, της δίνετε μεγαλύτερη αξία και ενισχύεται την συνεργασία μαζί του.
Θυμηθείτε: Διακρίνουμε 3 Τύπους Ασθενών
1. Αυτοί που ρωτάνε τι να κάνουν και θέλουν γραπτές οδηγίες
2. Αυτοί που ρωτάνε γιατί να το κάνουν και θέλουν πληροφόρηση επί πλέον στο πρόβλημά τους.
3. Αυτοί που κρατούν σημειώσεις.
Φροντίστε να απαντάτε με απλότητα και σαφήνεια στις ερωτήσεις τους ώστε όταν θα φύγουν να μην έχουν απορίες σχετικά με την κατάσταση της υγείας τους
Μπορείτε ακόμη να τους δώσετε πληροφορίες σχετικά με διάφορες πηγές ενημέρωσης, ακόμη και αν δεν σας το ζητήσουν.
Το Διαδίκτυο είναι αχανές, δώστε πληροφορίες στον ασθενή σας και ενημερώστε τον για αξιόπιστες πηγές, ενημερωτικά websites, συλλόγους ασθενών ακόμη και μελέτες.
Είναι υπέροχο να μοιράζεστε τις γνώσεις σας και οι ασθενείς σας θα το εκτιμήσουν.
Η επικοινωνία Ιατρού ασθενή δεν είναι μόνο η τέχνη της αμοιβαίας κατανόησης, αλλά και της από κοινού εξερεύνησης της ιατρικής που εφαρμόζουμε και προτείνουμε.