Μια μελέτη που διαπίστωσε ότι ακόμη και χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ μπορούν να αυξήσουν τους κινδύνους για την υγεία, δημοσιεύθηκε (9/6) σε ανεξάρτητο περιοδικό, ενώ νωρίτερα ένα προσχέδιο της απορρίφθηκε από την κυβέρνηση Τραμπ, που επέλεξε να μην λάβει υπ’ όψιν την ομοσπονδιακά ανατεθειμένη έρευνα, προκειμένου να ενημερώσει τις νέες οδηγίες για την κατανάλωση αλκοόλ στις ΗΠΑ.
Η μελέτη, που αρχικά ανατέθηκε υπό την κυβέρνηση Μπάιντεν, διαπίστωσε ότι ο κίνδυνος θανάτου από αιτία που σχετίζεται με το αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένων τραυματισμών και τροχαίων δυστυχημάτων, ήταν τουλάχιστον 1 στους 1.000 για τους Αμερικανούς που πίνουν ένα ποτό την ημέρα, αλλά ότι αυτό το ποσοστό αυξήθηκε σε 1 στους 100 για όσους καταναλώνουν δύο ποτά την ημέρα. Για τους Αμερικανούς άνδρες, η κατανάλωση δύο ποτών την ημέρα -ποσότητα που θεωρείται ευρέως ότι συνιστά μέτρια κατανάλωση- ο κίνδυνος ήταν 1 στους 25, σύμφωνα με την μελέτη.
Η βιομηχανία αλκοόλ, που άσκησε πιέσεις κατά της μελέτης, υποστηρίζει ότι η μεθοδολογία της ήταν ελαττωματική και πως διεξήχθη από επιστήμονες με προκατάληψη κατά του αλκοόλ.
Στο μεταξύ, την Τρίτη (9/6), το Συμβούλιο Αποσταγμένων Οινοπνευματωδών Ποτών των Ηνωμένων Πολιτειών, ανακοίνωσε ότι μια έρευνα του Κογκρέσου κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συγκεκριμένη μελέτη ήταν «μη αναστρέψιμα ελαττωματική» και δεν θα έπρεπε να ληφθεί υπ’ οψιν για τις διατροφικές οδηγίες. Η έρευνα διεξήχθη από τον Ρεπουμπλικανό, Τζέϊμς Κόμερ από το Κεντάκι, την «πατρίδα» του αμερικανικού ουίσκι bourbon.
Σημειώνεται, ότι η κυβέρνηση Τραμπ επέλεξε να χρησιμοποιήσει μια διαφορετική μελέτη από τις μη κερδοσκοπικές Εθνικές Ακαδημίες Επιστημών, Μηχανικής και Ιατρικής για να ενημερώσει, σχετικά με το αλκοόλ. Η μελέτη αυτή διαπίστωσε ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.
Ωστόσο, ένας αξιωματούχος του HHS δήλωσε ότι η τελική έκδοση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη (9/6) δεν εξετάσθηκε από την κυβέρνηση και έχει βασικές διαφορές με την ομοσπονδιακά ανατεθείσα εργασία, συμπεριλαμβανομένου του ότι υποβάθμισε ορισμένες προστατευτικές επιδράσεις, που είχαν ισότιμη βάση στο προσχέδιο, ενώ απέκλεισε άλλες αναλύσεις και έκανε συστάσεις πολιτικής.
Μια ομάδα έξι αξιωματούχων υγείας των ΗΠΑ συνέστησε στις αρχές του 2025 μια πρόταση για την αυστηροποίηση των συμβουλών για το αλκοόλ στους Αμερικανούς σε ένα ποτό την ημέρα για όλα τα φύλα, έναντι δύο ποτών την ημέρα για τους άνδρες και ενός για τις γυναίκες στις Διατροφικές Οδηγίες 2020-2025. Η κυβέρνηση Τραμπ δημοσίευσε τελικά νέες συμβουλές που καθοδηγούσαν τους Αμερικανούς να πίνουν λιγότερο για καλύτερη υγεία, αλλά χωρίς συμβουλές για τις ποσότητες.
Παράλληλα, η Μελέτη Πρόσληψης Αλκοόλ και Υγείας ανατέθηκε από το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ για την ενημέρωση των συμβουλών για το αλκοόλ στις Διατροφικές Οδηγίες για τους Αμερικανούς 2025-2030, που καταρτίστηκαν τον Ιανουάριο.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ένα προσχέδιο της μελέτης δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο του 2025. Ωστόσο, η κυβέρνηση Τραμπ δεν έλαβε υπ΄όψιν τα ευρήματα στην ενημέρωση των συμβουλών για το αλκοόλ, ούτε δημοσίευσε την τελική έκδοση της μελέτης, που τελικά δημοσιεύθηκε στο Journal of Studies on Alcohol and Drugs.

