Home Επικοινωνία Ασθενή 7 Πράγματα που δεν Πρέπει Ποτέ να Λένε οι Γιατροί στους Ασθενείς
Το να πείτε το λάθος πράγμα σε έναν ασθενή μπορεί να βλάψει αυτή τη σχέση ή ακόμα και να συμβάλει στη δυσφήμιση σας για κακή πρακτική

7 Πράγματα που δεν Πρέπει Ποτέ να Λένε οι Γιατροί στους Ασθενείς

Το να πείτε το λάθος πράγμα σε έναν ασθενή μπορεί να βλάψει αυτή τη σχέση ή ακόμα και να συμβάλει  στη δυσφήμιση σας για κακή πρακτική.

Παρακάτω θα δείτε 7 φράσεις που δεν πρέπει ποτέ να πουν οι γιατροί στον ασθενή τους και συμβουλές για το τι να πουν αντ’ αυτού.

Μη λες:

«Ας μην ανησυχούμε για αυτό τώρα»!

Γιατί όχι;

Μια από τις κύριες αιτίες δυσφήμισης είναι η αποτυχία να έχουμε ουσιαστικές συνομιλίες με ενσυναίσθηση με τους ασθενείς.

Οι ασθενείς συχνά ερμηνεύουν απαντήσεις όπως αυτή ως απορριπτικές των ανησυχιών τους και μπορεί να βλάψουν τη σχέση τους με τον γιατρό τους.

Μη λες:

«Ευχαριστώ που μου είπατε αυτές τις πληροφορίες από το Διαδίκτυο. Νομίζω όμως ότι είναι καλύτερο να με αφήσετε να κάνω τη διάγνωσή μου».

Γιατί όχι;

Σε αυτό το παράδειγμα, δεν καταβάλλεται προσπάθεια για την κατανόηση των απόψεων του ασθενούς ή τον σεβασμό του ως συνεργάτη στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τη θεραπεία.

Μη λες:

«Πρέπει να ηρεμήσετε»!

Γιατί όχι;

Το να πείτε σε έναν θυμωμένο ασθενή να ηρεμήσει μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Η καλύτερη προσέγγιση είναι να δώσετε στον ασθενή χρόνο να ηρεμήσει, να δείξετε στον ασθενή ότι τον παίρνετε στα σοβαρά και να αναγνωρίσετε την πηγή του θυμού.

Μη λες:

«Καταλαβαίνετε»;

Γιατί όχι;

Πολλοί ασθενείς θα απαντήσουν σε αυτή την απλή ερώτηση με ένα ναι, ανεξάρτητα από το αν καταλαβαίνουν πραγματικά.

Αντίθετα, ρωτήστε: «Θα ήθελα να βεβαιωθώ ότι έχω εξηγήσει τα πράγματα ξεκάθαρα, θα σας πείραζε να μου πείτε με δικά σας λόγια τι καταλαβαίνετε από τη συζήτησή μας» ;

Μη λες:

«Ω, μην ανησυχείς για αυτό. Οι περισσότεροι ασθενείς στην περίπτωσή σας αισθάνονται έτσι».

Γιατί όχι;

Όταν οι γιατροί εξηγούν την αγωνία του ασθενούς ως φυσιολογική, μπορεί να αποτρέψει την περαιτέρω αποκάλυψη της κατάστασης του ασθενούς.

Μη λες:

«Έχω αργήσει σήμερα, οπότε ας προχωρήσουμε αμέσως».

Γιατί όχι;

Οι γιατροί υπόκεινται σε τεράστιες πιέσεις χρόνου και αυτό το καταλαβαίνουν και οι ασθενείς.

Αλλά οι ασθενείς που αισθάνονται ότι έχουν λίγο χρόνο με τον γιατρό, μπορεί να αποκρύπτουν κρίσιμες πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την κλινική φροντίδα και μπορεί να αισθάνονται πιο διστακτικοί στο να κάνουν ερωτήσεις επειδή δεν θέλουν να χάνουν τον χρόνο του γιατρού.

Μην δείχνετε βιαστικοί, ακόμα κι αν είστε.

Μη λες:

Οτιδήποτε πολύ γρήγορα

Γιατί όχι;

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να δείξετε ότι ακούτε είναι η σιωπή συνεπώς, μην βιαστείτε να απαντήσετε γρήγορα. Περιμένετε μερικά παραπάνω δευτερόλεπτα αφού, ποτέ δεν ξέρετε τι μπορεί να πει ο ασθενής.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων