Η παρακίνηση και ενθάρρυνση ομάδων δεν είναι κάτι που αφορά μόνο σε μεγάλες εταιρείες.
Στο ιατρείο και γενικά σε μικρές ιδιωτικές δομές υγείας, οι πρωτοβουλίες παροχής κινήτρων ή της ανάπτυξης της ηγεσίας της ομάδας, αποτελούν ένα σημαντικό τρόπο για την ενίσχυση του ενθουσιασμού των συνεργατών-εργαζομένων.
Οι ικανοποιημένοι εργαζόμενοι κάνουν και τους ασθενείς χαρούμενους, άρα και πιο πιστούς.
Αντίθετα, ένας γκρινιάρης και δυσαρεστημένος εργαζόμενος, θα συμπεριφερθεί με τέτοιο τρόπο, που ενδέχεται να απομακρύνει τους ασθενείς.
Ανάμεσα σε αυτές τις δυο συμπεριφορές, βρίσκεται η τέχνη της διοίκησης που κάνει, κάθε φορά, τη διαφορά.
Είναι μια δύσκολη τέχνη, που απαιτεί σταθερότητα και αυστηρότητα και στηρίζεται πάνω απ’ όλα στις ανθρώπινες σχέσεις.
Ο μάνατζερ έχει απέναντί του άτομα σκεπτόμενα, με ευαισθησίες και όχι απλά άτομα που εκτελούν μια εργασία, συνεπώς η διαχείριση και η εξέλιξη των εργαζομένων στη σημερινή εποχή αποτελεί προτεραιότητα!
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι εύκολο να κατανοήσουμε πως η παρακίνηση και η ενθάρρυνση των συνεργατών μας λειτουργούν σε καθημερινή βάση και για τον λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να εφαρμόζονται καθημερινά οι τεχνικές αυτές.
Υπάρχουν 5 βασικοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη σας για τη διοίκηση των συνεργατών σας:
Η αναγνώριση των εργαζομένων, η ανάθεση των εργασιών τους, η επικοινωνία μέσα στην ομάδα, η διαφάνεια μεταξύ όλων των εργαζομένων και τέλος, η οικονομική επιβράβευση.
Η λίστα με τις διάφορες εξαιρετικές πρωτοβουλίες που μπορείτε να εφαρμόσετε για να παρακινήσετε τους εργαζόμενούς σας είναι μεγάλη, και εδώ βρίσκονται οι έξι (6) πιο απαραίτητες.
1. Επιβραβεύστε τους εργαζόμενους με σύστημα μη-χρηματικών κινήτρων: Ταξίδια και Δώρα
Συνίσταται η έναρξη, για παράδειγμα, μιας βραχυπρόθεσμης πρόκλησης-στόχου για μία νέα υπηρεσία, για την επίτευξη των προβλεπόμενων στόχων, με αυξημένες επισκέψεις και εμπλοκή του προσωπικού.
Στη συνέχεια, οι εργαζόμενοι ανταμείβονται σύμφωνα με ένα προκαθορισμένο σύστημα που είναι γνωστό σε όλους, με ένα κουπόνι δώρου ή ένα ταξίδι ή ό,τι άλλο σκεφτείτε πως θα ενθαρρύνει την ομάδα σας.
2. Εκχωρήστε αρμοδιότητες για εξέλιξη των συνεργατών σας
Αυτό είναι ένα μέσο που διαθέτει ο μάνατζερ για να επιτρέψει την επαγγελματική ανάπτυξη των συνεργατών του, με την προϋπόθεση την ανάθεση και παραχώρηση πραγματικής αυτονομίας στην ομάδα του.
Οι εργαζόμενοι προτείνουν ιδέες, αλλά εννέα φορές στις δέκα δεν εξετάζονται βαθύτερα.
Μόλις καθοριστούν οι τομείς ανάπτυξης ή οι προτεραιότητες για το ιατρείο, οι εργαζόμενοι θα αποτελέσουν την κύρια κινητήρια δύναμη πίσω από τη στρατηγική εξέλιξής του.
3. Εκπαιδεύστε τους ανθρώπους σας
Για να βελτιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα των εργαζομένων σε ένα ιατρείο, είναι απαραίτητο να δοθούν τα απαραίτητα εργαλεία, ιδίως μέσω της εκπαίδευσης, με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους.
Ο εργαζόμενος που είναι υπεύθυνος για έναν τομέα, χρειάζεται να έχει λάβει εκπαίδευση, έτσι ώστε να έχει αρχικά τις επιστημονικές γνώσεις, να γνωρίζει δηλαδή τι υπηρεσίες προσφέρει, αλλά να έχει αναπτύξει και τις τεχνικές δεξιότητές του, δηλαδή το πως τις επικοινωνείς στους ασθενείς.
Η εκπαίδευση των εργαζομένων ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους και την αποτελεσματικότητά τους, συμβάλλοντας ενεργά στην επίτευξη των στόχων του ιατρείου.
Παράλληλα, ένας εργαζόμενος πρέπει να έχει εκπαιδευθεί στο να παρέχει εμπειρία στον πελάτη, σήμερα που ζούμε στην Εποχή του Πελάτη.
Οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν εκπαιδευθεί στην σωστή διαχείριση χρόνου, έτσι ώστε να μπορούν να μεγιστοποιήσουν την απόδοση τους και την εμπειρία του ασθενή- πελάτη.
Δεξιότητες όπως οι παραπάνω, θα βοηθήσουν τους εργαζομένους σε διάφορα πεδία στη ζωή τους, είτε σε επαγγελματικό, είτε σε προσωπικό επίπεδο.
Αυτές οι δεξιότητες παρέχονται μέσω ειδικευμένων φορέων μη-τυπικής εταιρικής εκπαίδευσης, με επίκαιρη μεθοδολογία και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας.
4. Εφαρμόστε τα βασικά στοιχεία της καλής επικοινωνίας
Σε ανθρώπινο επίπεδο, το πρώτο πράγμα που πρέπει να καθιερωθεί στις σχέσεις σας με το προσωπικό είναι μία καλή επικοινωνία.
Ως εκ τούτου, κάθε μέλος της ομάδας πρέπει να ακουστεί, σε μεμονωμένες συνεντεύξεις, με στόχο να μοιραστεί τα προβλήματα και τις ανησυχίες του, όπως τα αντιλαμβάνεται, αναφορικά με την οργάνωση και την καθημερινή λειτουργία του ιατρείου.
Η καλή επικοινωνία σημαίνει παράλληλα να φροντίζετε τους εργαζόμενους σας, να ενημερώνετε τον καθένα για την αποστολή και τους κοινούς στόχους και να λαμβάνετε απολογισμό των εργασιών τους.
5. Αναγνώριση των εργαζομένων
Τα χρήματα δεν είναι πάντα το πιο σημαντικό κίνητρο. Η αναγνώριση έρχεται πιο ψηλά!
Η αναγνώριση στο πρόσωπο των εργαζομένων μπορεί να γίνει με φράσεις όπως «έκανες σπουδαία δουλειά», «μπράβο», «συγχαρητήρια για το αποτέλεσμα»…
6. Δράσεις ομαδικότητας
Οι δράσεις που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος για να επιδράσει στην ψυχολογία των εργαζομένων του και να αναπτύξει το ομαδικό πνεύμα, είναι σημαντικές για τη συλλογική κινητοποίηση των εργαζομένων.
Για παράδειγμα ένα γεύμα με όλους τους υπαλλήλους, όπου μπορούν να δοθούν κάποια δώρα για τα μέλη των οικογενειών τους ή η οργάνωση για συμμετοχή σε αθλητικά γεγονότα ή μια εκδρομή όλοι μαζί, αποτελούν μεθόδους που μπορεί να αναπτύξουν την ομαδικότητα των εργαζομένων σας μέσω της συνεργασίας, έξω από τα πλαίσια της καθημερινής εργασίας.
Τα κυριότερα που πρέπει να θυμάστε
Το κύριο μέλημα του μάνατζερ, στη σύγχρονη εποχή, είναι να μπορεί να δημιουργήσει ένα αναπτυσσόμενο και εύρυθμο επαγγελματικό περιβάλλον, ένα χώρο ευημερίας ή ευεξίας για όλους.
Όπως αναφέρει και ο σπουδαίος συγγραφέας J.C. Maxwell στο βιβλίο του «Τα 5 επίπεδα της ηγεσίας»: οι άνθρωποι ανταποκρίνονται με γνώμονα το επίπεδο της ηγεσίας που ασκείτε σε αυτούς.
Χάτζη Σκευοφύλακα, Customer Experience Expert, Business Trainer & Mentor, Hatzi Filax Training Group