Home Διοίκηση Τα Βασικά Κριτήρια Αξιολόγησης Ενός Νέου Συνεργάτη
Τα Βασικά Κριτήρια Αξιολόγησης Ενός Νέου Συνεργάτη.

Τα Βασικά Κριτήρια Αξιολόγησης Ενός Νέου Συνεργάτη

Μόλις έχετε προσλάβει ένα νέο υπάλληλο και έχετε κάνει όλες τις ρυθμίσεις ώστε η ένταξή του στην ομάδα εργασίας του ιατρείου να είναι επιτυχής.

Τώρα πρέπει να προχωρήσετε σε ένα δεύτερο βήμα: Την αξιολόγησή του.

Παρατηρήστε τη στάση του και αξιολογήστε τον με συγκεκριμένα κριτήρια!

Η περίοδος προσαρμογής αποτελεί ένα σημαντικό στάδιο, τόσο για τον εργοδότη όσο και για το νεοπροσληφθέντα.

Επιτρέπει στον πρώτο να ελέγξει τις ικανότητες, τις επαγγελματικές δεξιότητες αλλά και τη γενική συμπεριφορά του τελευταίου, ο οποίος με τη σειρά του θα αξιολογήσει τις συνθήκες εργασίας και το ενδιαφέρον της θέσης.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο εργοδότης θα αξιολογήσει το νέο συνεργάτη σαν άτομο, θα ελέγξει τις δεξιότητές του, θα αναλύσει τα επιτεύγματά του, καθώς και τις δυνατότητές του και την ικανότητά του να εξελίσσεται, και θα μετρήσει τον βαθμό των κινήτρων του από μια δέσμη δεικτών.

Κριτήριο 1ο : Η ικανότητα προσαρμογής του στην εργασία του ιατρείου

Ποτέ δεν θα σταματήσουμε να το επαναλαμβάνουμε: εναπόκειται στο νέο υπάλληλο να προσαρμοστεί στην κουλτούρα του ιατρείου και όχι το αντίστροφο.

Από τις πρώτες ημέρες ή εβδομάδες, η στάση του θα αποκαλύψει την πραγματική του προσωπικότητα.

Είναι ανοιχτός στους άλλους; Χαιρετά τους συναδέλφους αυθόρμητα και φιλικά; Ή αντίθετα, είναι μάλλον απόμακρος;

Ο ανοιχτός χαρακτήρας του νέου συνεργάτη δείχνει, τόσο τις δυνατότητές του για προσαρμογή, καθώς και την επιθυμία του να ενταχθεί γρήγορα στην ομάδα, ακόμα και τον ενθουσιασμό του για τη θέση.

Ένα άλλο αξιοσημείωτο σημάδι: η δυνατότητα σεβασμού των εσωτερικών κανόνων και πρακτικών του ιατρείου (ωράρια, ένδυση, συμπεριφορά, διαδικασίες σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία του ιατρείου).

Τέλος, ορισμένες στάσεις είναι σημάδια για το ενδιαφέρον του υπαλλήλου για τη θέση.

Για παράδειγμα, η περιέργειά του για την οργάνωση εργασίας, η προφορική του ευχέρεια, η διαθεσιμότητα και ο ενθουσιασμός του.

Να ξέρετε ότι μέσα σε λίγο χρόνο θα διαπιστώστε αν είναι τελικά κατάλληλος για τη θέση, αφού στο ιατρείο δουλεύετε πολύ κοντά ο ένας με τον άλλον.

Ένα άλλο αξιοσημείωτο σημάδι: η δυνατότητα σεβασμού των εσωτερικών κανόνων και πρακτικών του ιατρείου (ωράρια, ένδυση, συμπεριφορά, διαδικασίες σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία του ιατρείου).

Κριτήριο 2ο : Η στάση του απέναντι στον ασθενή

Για έναν συνεργάτη στο ιατρείο που έρχεται σε συνεχή επαφή με ασθενείς, η ποιότητα της επαφής, της επικοινωνίας, και η ενεργή ακρόαση του ασθενή είναι απαραίτητα.

Ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται στον ασθενή μπορεί να φανεί με την πρώτη ματιά.

Μετά από μια εβδομάδα, είναι απαραίτητο να γίνει μια πρώτη αξιολόγηση με το νέο συνεργάτη, σχολιάζοντας τη στάση του απέναντι στους ασθενείς.

Κριτήριο 3ο : Η ταχύτητα προσαρμογής στις μεθόδους εργασίας

Η περίοδος προσαρμογής είναι κατάλληλη για να κρίνουμε το άτομο.

Μην διστάσετε να ορίσετε στον εαυτό σας τη μέγιστη διάρκεια που θα δώσετε την ευκαιρία στο νέο συνεργάτη να προσαρμοστεί, αν νομίζετε ότι ο υπάλληλος σας χρειάζεται χρόνο για να αποδείξει τον εαυτό του.

Πρέπει να δοθεί ο χρόνος σε κάποιον που έχει καλές προοπτικές να βελτιωθεί και όχι σε κάποιον που έχει σοβαρά ελαττώματα, σοβαρές ελλείψεις ικανοτήτων και κακές συνήθειες που είναι πολύ δύσκολο να εξαλειφθούν.

Κριτήριο 4ο : Το πνεύμα πρωτοβουλίας του

Εκτός από τις ικανότητες επικοινωνίας με τους ασθενείς, θα χρειαστεί επίσης να αξιολογήσετε το πνεύμα πρωτοβουλίας του νέου σας συνεργάτη.

Σας εκφράζει εποικοδομητικά σχόλια; Κάνει προτάσεις για τη βελτίωση της οργάνωσης του ιατρείου; Είναι ένας «ενεργός» υπάλληλος ο οποίος δεν λειτουργεί μόνο παθητικά;

Κριτήριο 5ο : Τα αποτελέσματά του στην εργασία

Η αξιολόγηση του υπαλλήλου σε σχέση με τα πέντε καθορισμένα κριτήρια πρέπει να πραγματοποιηθεί στο τέλος της περιόδου προσαρμογής που δώσατε στον εαυτό σας και στον συνεργάτη σας.

Η αξιολόγηση του υπαλλήλου σε σχέση με τα πέντε καθορισμένα κριτήρια πρέπει να πραγματοποιηθεί στο τέλος της περιόδου προσαρμογής που δώσατε στον εαυτό σας και στον συνεργάτη σας.

Εν τω μεταξύ, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ενδιάμεσων ατομικών συνεντεύξεων, ο μάνατζερ πρέπει να προσπαθήσει να υπενθυμίσει τις ανάγκες του ιατρείου που οδήγησαν στην πρόσληψή του, να επαναπροσδιορίσει τις λειτουργίες και τις αποστολές του.

Επίσης, χωρίς να περιμένετε πολύ χρόνο, πρέπει να εκφραστείτε για τα αποτελέσματά του στην εργασία και σε περίπτωση ελλείψεων, να υπενθυμίσετε διαδικασίες και τρόπους βελτίωσης, εάν είναι απαραίτητο, σχετικά με την αναμενόμενη ποιότητα της υπηρεσίας.

Στο τέλος του χρόνου που θέσατε γι’ αυτήν την περίοδο προσαρμογής, θα πρέπει να κάνετε μία τελευταία συνέντευξη για να εξηγήσετε τους λόγους της ικανοποίησής σας αλλά και τις ελλείψεις που διαπιστώθηκαν, να θέσετε στόχους βελτίωσης και ενδεχομένως να συζητήσετε και τα prim του.

Η ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΜΑΣ: Συνδυάστε προσοχή και κατανόηση

Δεν έχει νόημα να αξιολογήσετε ένα νέο συνεργάτη, αν δεν έχετε προγραμματίσει τις πρώτες αρμοδιότητες που θα του ανατεθούν.

Μια ανάθεση εργασίας καθιστά δυνατή την ενεργό ενσωμάτωσή του. Στη συνέχεια, θα τον αξιολογήσετε, δίνοντας τις πρώτες κατευθύνσεις για βελτίωση.

Σημειώστε ότι δεν είναι όλοι τέλειοι στην περίοδο προσαρμογής! Πρέπει να δώσουμε χρόνο για να συνηθίσει κάποιος τη νέα εργασία και το περιβάλλον της.

Ως εκ τούτου, να αποφύγουμε να βάλουμε το νέο συνεργάτη από την αρχή στα δύσκολα για να δούμε πώς θα αντιδράσει.

Είναι προφανώς απαραίτητο να ληφθεί υπόψη και η ιδιοσυγκρασία του ατόμου. Πιέζοντας κάποιον ντροπαλό μπορεί να τον κάνει να αποδίδει χειρότερα από ό, τι μπορεί πραγματικά.

Αντίθετα, υπάρχουν εργαζόμενοι που δίνουν τα πάντα και είναι «σπίρτα» στην αρχή και μετά αφήνονται.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου προσαρμογής, είναι σίγουρα απαραίτητο να τον υποστηρίξουμε και να τον εμπιστευτούμε.

ΠΡΟΣΟΧΗ

Μια «κακή επιλογή» ενός νέου συνεργάτη μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για το περιβάλλον εργασίας και την όλη απόδοση του ιατρείου.

Εξ ου και η σημασία της ιδιαίτερης φροντίδας σε κάθε βήμα της διαδικασίας πρόσληψης.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων