Home Επικοινωνία Ασθενή 10 Συμβουλές για την Διαχείριση Ασθενών με Προβλήματα Ψυχικής Υγείας
10 Συμβουλές για την Διαχείριση Ασθενών με Προβλήματα Ψυχικής Υγείας

10 Συμβουλές για την Διαχείριση Ασθενών με Προβλήματα Ψυχικής Υγείας

Τα τελευταία χρόνια ήταν δύσκολα για πολλούς από εσάς. Οι εκτεταμένες σωματικές, συναισθηματικές και οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας – σε συνδυασμό με άλλους κοινωνικούς παράγοντες κινδύνου, όπως η απομόνωση, η μοναξιά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – τροφοδότησαν την αυξανόμενη ανάγκη για υπηρεσίες ψυχικής υγείας.

Εν μέσω αυτής της παγκόσμιας κρίσης ψυχικής υγείας, μεγάλο μέρος του πληθυσμού  αντιμετωπίζει την έλλειψη επαγγελματιών ψυχικής υγείας. Μην έχοντας πού αλλού να στραφούν και με περιορισμένους πόρους, ολοένα και περισσότεροι ψυχικά ασθενείς απευθύνονται στα ιατρεία.

Όταν, 1 στους 8 ασθενείς χρήζει υπηρεσιών ψυχικής υγείας και 1 στους 5 αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα ψυχικής υγείας κάθε χρόνο, είναι σαφές ότι αποτελεί ένα πρόβλημα που χρειάζεται την προσοχή σας. Τα άτομα που πάσχουν από νόσους ψυχικής και συμπεριφορικής υγείας μπορεί να αντιληφθούν τις αντιδράσεις σας ως τραυματικές και να μετατραπούν σε συγκρούσεις, θέτοντας σε κίνδυνο όσους εμπλέκονται. Η ασφάλεια όλων είναι το ύψιστο αγαθό.

Παρόλο που δεν επιλύεται εν μία νυκτί, όταν προσεγγίζετε τον ασθενή βάσει των τραυμάτων του και ανθρωποκεντρικά, δημιουργείτε ελπίδα. Είναι μία ευκαιρία να μάθετε πώς να αναγνωρίζετε τα άτομα που χρειάζονται φροντίδα, αλλά και τα τραύματα που μπορεί να κουβαλάνε ή να βιώνουνε, ώστε να τους πλησιάσετε, να τους μιλήσετε , αλλά και να τους συμπεριφερθείτε με το σωστό τρόπο.

Σύντομες τεχνικές αποσυμφόρησης

Όλοι έχουμε βιώσει μία περίοδο στην οποία η κούραση, το έντονο στρες και οι αυξημένες υποχρεώσεις έχουν επηρεάσει το πώς αντιδρούμε σε σύνθετες καταστάσεις. Εσείς οι ίδιοι σαν ιατροί έχετε και τα δικά σας ψυχικά τραύματα και προηγούμενες εμπειρίες μέσα σε κάθε νέα συνθήκη και αυτό συνδιαμορφώνει τις αντιδράσεις σας απέναντι σε ερεθίσματα στρες και κινδύνου.  Αυτό αφορά ιδιαίτερα τους εργαζόμενους στον τομέα ψυχικής υγείας.

Οι ασθενείς που φροντίζετε και οι αγαπημένοι τους άνθρωποι δε διαφέρουν από εσάς. Όταν αλληλεπιδράτε μαζί τους σε ένα νοσοκομείο ή σε ένα κλινικό περιβάλλον, συνήθως νιώθουν πίεση. Πολλοί δε, ενδέχεται να έχουν θέματα ψυχικής υγείας από εμπειρίες του παρελθόντος που να επηρεάζουν τις αντιδράσεις τους.

Όταν αντιμετωπίζετε θυμό, εχθρική ή δεσποτική συμπεριφορά, το κλειδί για να αποφύγετε μια αντιπαράθεση είναι συχνά η δική σας αντίδραση σ’ αυτή τη συμπεριφορά.

Πολλές συμπεριφορές είναι βαθιά ριζωμένες μέσα σας, παρ’ όλ’ αυτά  όταν ενεργείτε με ενσυναίσθηση, μπορείτε να τις διαχειριστείτε καλύτερα.

Οι 10 παρακάτω συμβουλές μπορούν να βοηθήσουν κάθε θεράποντα να αποκλιμακώσει μία κατάσταση:

  1. Ενσυναίσθηση και αποφυγή κριτικής. Επικεντρωθείτε στο τι βιώνει το άτομο με το οποίο αλληλεπιδράτε. Μπορεί να είναι ό,τι πιο σημαντικό στη ζωή του τη δεδομένη στιγμή.
  2. Σεβαστείτε τον προσωπικό χώρο.  Όταν εισέρχεστε στον προσωπικό χώρο κάποιου για να του προσφέρετε φροντίδα, εξηγήστε τις κινήσεις σας για να μειώσετε το άγχος του και να τον βοηθήσετε να νιώσει λιγότερο μπερδεμένος ή σε σύγχυση.
  3. Χρησιμοποιείστε ήπιες εκφράσεις. Όσο χάνει κάποιος τον έλεγχο, τόσο λιγότερα ακούει απ’ ό,τι λέτε – και τόσο πιο έντονα αντιδρά  στα μη λεκτικά σας μηνύματα.

Διατηρείστε ήπιο τόνο και γλώσσα σώματος.

  • Αποφύγετε τις υπερβολικές αντιδράσεις. Παραμείνετε  ήρεμοι, λογικοί και επαγγελματίες. Η επιθετική συμπεριφορά του ασθενούς, συχνά επικοινωνεί το άγχος του, τον φόβο ή μία μη ικανοποιημένη ανάγκη του. Το πώς θα αντιδράσετε έχει άμεση επίδραση στο αν η κατάσταση – και η συναισθηματική φόρτιση του ατόμου – θα διογκωθεί ή θα εκτονωθεί.  
  • Εστιάστε στα συναισθήματα. Το πώς αισθάνεται το άτομο είναι η καρδιά του ζητήματος. Δείτε και ακούστε προσεκτικά αυτό που πραγματικά θέλει να σας πει. Υποστηρικτικές εκφράσεις όπως: «Θα πρέπει να τρομάξατε πολύ» ή «Πρέπει να περάσατε δύσκολα»  επικοινωνεί ότι πραγματικά ακούτε.
  • Αγνοήστε τις «δύσκολες ερωτήσεις» αλλά όχι τον άνθρωπο. Όταν κάποιος αμφισβητεί την ιδιότητά σας, στρέψτε ξανά την προσοχή στο θέμα που τους απασχολεί.
  • Θέστε όρια. Αν το άτομο είναι εριστικό, αμυντικό ή αν σας διακόπτει, δώστε του σαφή, απλά και εφαρμόσιμα όρια και καθοδηγήστε το με θετικό τρόπο.
  • Επιλέξτε σοφά σε τι θα επιμείνετε. Αν μπορείτε να προσφέρετε επιλογές και ευελιξία, ενδεχομένως να αποφύγετε τυχόν διαξιφισμούς.
  • Επιτρέψτε τη σιωπή για περισυλλογή. Η ησυχία είναι χρήσιμη στο να αφήσουμε στον άνθρωπο τον απαραίτητο ψυχικό χώρο να σκεφτεί ( και να επεξεργαστεί ) το τι συμβαίνει και πως θα χρειαστεί να προχωρήσει.
  • Αφήστε χρόνο για λήψη αποφάσεων. Το στρες των ανθρώπων αυξάνεται όταν βιάζονται.

Μακροπρόθεσμες τεχνικές αποκλιμάκωσης

Με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία, είναι πιθανό και στο δικό σας χώρο να παρουσιαστούν ασθενείς με έντονες συναισθηματικές ανάγκες και εξάρσεις συμπεριφοράς. Ως απάντηση σε αυτές, η εξάσκηση του προσωπικού σας σε τεχνικές αποκλιμάκωσης μπορεί να επιτύχει μία πιο αποδοτική και ασφαλή διαχείριση, ακόμη και των πιο σύνθετων καταστάσεων.

Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα σε ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον. Η εγκαθίδρυση ενός ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα, μπορεί να κάνει τη διαφορά στο αίσθημα ασφάλειας και ευχαρίστησης του προσωπικού σας, ιδιαίτερα εάν η ιδέα αυτή είναι χαραγμένη στη φιλοσοφία σας. Αυτή η ανθρωποκεντρική προσέγγιση μπορεί να πετύχει μέσω δύο σημαντικών μεθόδων: λεκτική παρέμβαση και μη βίαιη παρέμβαση κρίσης. 

Λεκτικές παρεμβάσεις που μπορούν να βοηθήσουν τους εργαζόμενους:

  • Αναγνώριση αμυντικών συμπεριφορών και απάντηση. Οι εργαζόμενοι μαθαίνουν να θέτουν όρια όταν παρεμβαίνουν λεκτικά σεαμυντικές συμπεριφορές ασθενών.
  • Κατανοήστε τι κρύβεται πίσω από τη συμπεριφορά. Οι εργαζόμενοι  θα κατανοήσουν καλύτερα το τραύμα των ασθενών και την ψυχολογία τους που δοκιμάζεται, όταν ο ασθενής βρίσκεται σε κρίση.
  • Εστιάστε στις ανάγκες του ασθενούς. Μια ανθρωποκεντρική εστίαση εγγυάται μία προσέγγιση σταθερά συμπεριληπτική και μία κουλτούρα ενσυναίσθησης προς τον άνθρωπο που βρίσκεται σε κρίση.

Η μη βίαιη παρέμβαση κρίσης βοηθάει το προσωπικό να αναγνωρίζει και να αντιδρά με ασφάλεια στις κρίσεις που συμβαίνουν καθημερινά και μπορεί να κλιμακωθούν.

Εκπαιδεύει το προσωπικό σας να αναγνωρίζει μικρές κινήσεις επιθετικότητας προτού δημιουργήσουν καταστάσεις βίας και τους εφοδιάζει με ικανότητες διαχείρισης άγχους και σύγχυσης, καταστάσεις που μπορεί να προκαλέσουν τραύμα.

Αυτές οι δεξιότητες παρέμβασης δημιουργούν ευθυγράμμιση όλων των εργαζομένων σε όλα τα τμήματα και τις εγκαταστάσεις, ώστε να μπορούν να μετατρέψουν την αλλαγή συμπεριφοράς που απαιτείται σε φυσικό μέρος της εργασιακής κουλτούρας ενός οργανισμού.

Με την εκμάθηση λεκτικών και μη βίαιων παρεμβάσεων κρίσης, οι οργανισμοί υγειονομικής περίθαλψης μπορούν να οικοδομήσουν μια θετική κουλτούρα στο χώρο εργασίας που βοηθά τους εργαζόμενους να αισθάνονται πιο ασφαλείς, αυξάνει την ικανοποίηση των εργαζομένων και βοηθά στο να έρθουν να εργαστούν για εσάς και να παραμείνουν στον οργανισμό.

Μπορείτε να δημιουργήσετε έναν ειρηνικό χώρο εργασίας που είναι ασφαλής για όλους, ειδικά σε μια εποχή που οι ασθενείς χρειάζονται την καλύτερη φροντίδα που μπορείτε να τους προσφέρετε.

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ