Στις μέρες μας, περισσότερο από ποτέ, επιβάλλεται η ανάθεση προϋπολογισμού, παρακολούθησης και αξιολόγησης των ενεργειών, προκειμένου να στοχεύσετε και να προσελκύσετε τους ιδανικούς ασθενείς-πελάτες στο ιατρείο σας.
Παρουσιάζουμε 4 αποδοτικές στρατηγικές μάρκετινγκ για την αξιολόγησή τους από την ειδικότητά σας.
1. Στοχευμένη Στρατηγική «Πληρωμή ανά κλικ» στο Google (PPC).
Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα της στρατηγικής Google PPC είναι ότι δίνει στην ειδικότητά σας τη δυνατότητα να στοχεύσετε το μήνυμά σας στους ασθενείς της περιοχής σας που ψάχνουν για τις υπηρεσίες σας εκείνη τη στιγμή.
Ωστόσο, ένα σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού της στρατηγικής αυτής μπορεί να σπαταληθεί – και αυτό οφείλεται σε ένα ελάχιστα γνωστό, αλλά πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό: τις αρνητικές λέξεις-κλειδιά.
Οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά είναι οι λέξεις και φράσεις που δεν θέλετε να προβάλλεστε στο Google.
Για παράδειγμα, αν το ορθοπεδικό ιατρείο σας βρίσκεται στην Πάτρα, σίγουρα θα θέλετε να προβληθείτε στην αναζήτηση με τη φράση «ορθοπεδικός στην Πάτρα».
Ωστόσο, εκτός και αν ζητήσετε να εξαιρεθούν ορισμένες λέξεις, θα προβάλλεστε και στην αναζήτηση με τη φράση «Ιατρικά λάθη ορθοπεδικού στην Πάτρα».
Η διαφορά θα γίνει αν ορίσετε τη φράση «ιατρικά λάθη» ως αρνητική λέξη-κλειδί.
Ένα άλλο παράδειγμα μπορεί να είναι «ολική αρθροπλαστική γόνατος», η οποία μπορεί να είναι μια από τις ειδικότητές σας.
Αλλά, αν η αναζήτηση είναι «Ποσοστό αποτυχίας αρθροπλαστικής γόνατος», σίγουρα δεν θέλετε να εμφανίζεστε στα αποτελέσματα αυτής της αναζήτησης.
Ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύετε και την τοποθεσία του ιατρείου σας, κάποιες λέξεις-κλειδιά μπορεί να σας κοστίσουν πάνω από 5€ ανά κλικ.
Ιδιαίτερα δε, αν οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά δεν εφαρμοστούν, ο προϋπολογισμός σας μπορεί να εξαντληθεί πολύ γρήγορα με πολύ μικρή απόδοση.
2. Χρησιμοποιώντας τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) για Δημογραφική Στόχευση Ασθενών.
Πιθανώς να γνωρίζετε ότι τα ΜΚΔ αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο για την άμεση στόχευση ασθενών.
Όμως, υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ δημοσίευσης μιας ανακοίνωσης στη σελίδα του ιατρείου σας στο Facebook, από το να αξιοποιήσετε τα 15.000+ σημεία δεδομένων του Facebook που επιτρέπουν στους διαφημιστές να έχουν πρόσβαση.
Μία εβδομαδιαία ανακοίνωση π.χ. ένα video ή άρθρο, στη σελίδα σας είναι σημαντική, αλλά μόνο ένα μικρό ποσοστό του κοινού που έχει ήδη κάνει Like στη σελίδα σας, συνήθως μεταξύ 3%-5% θα δει την ανακοίνωση.
Το αποτέλεσμα λοιπόν είναι από ελάχιστο έως μηδενικό, ως προς την πρόσβασή σας σε ασθενείς που θέλετε να στοχεύσετε.
Στην προσπάθειά σας να απευθυνθείτε σε αυτούς που δεν σας ξέρουν, το Facebook και το Instagram επιτρέπει πρακτικές προώθησης για την προβολή της ανακοίνωσής σας σε ασθενείς με κριτήρια ταχυδρομικό κώδικα, ακτίνα χιλιομετρικής απόστασης από το ιατρείο σας, που διασταυρώνονται με άλλα δεδομένα όπως ιστορικό αναζήτησης στο διαδίκτυο (π.χ. για την ασθένεια), συμπεριφορές αγορών, το εισόδημα, τα ενδιαφέροντα και χιλιάδες άλλα κριτήρια.
Αν η προωθητική ενέργεια εκτελεστεί σωστά, η ανακοίνωσή σας θα εμφανιστεί μόνο σε όσους επιδεικνύουν συμπεριφορές ενός ασθενή που έχει ανάγκη π.χ. ορθοπεδικής θεραπείας, και θα αυξήσει σημαντικά την αναγνωρισιμότητα του ονόματός σας σε αυτά τα κοινά.
3. Χρησιμοποιώντας Περιεχόμενο Βίντεο για Αύξηση Αναγνωρισιμότητας του Ιατρείου σας.
Το βίντεο είναι πλέον ο βασιλιάς του περιεχομένου, σύμφωνα με πλατφόρμες όπως η Google και το Facebook, που προωθούν ενεργά περιεχόμενο σε βίντεο αντί άλλων μορφών π.χ. γραπτού ή blog περιεχόμενου.
Στην πραγματικότητα, το YouTube είναι η 2η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης (μετά την Google) και ο μέσος ενήλικας ξοδεύει σήμερα αρκετά λεπτά την ημέρα σε ψηφιακές πλατφόρμες βίντεο.
Όλα αυτό το διάστημα που δαπανάται στο YouTube, στο Facebook και σε άλλες πλατφόρμες με βίντεο, δίνει στο ιατρείο σας ένα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς επιτρέπουν να σας δουν χρήστες με βάση κριτήρια που αναφέρθηκαν ανωτέρω.
Επίσης, το κόστος ανά προβολή σε πολλές πλατφόρμες βίντεο είναι λιγότερο από €0.20 ανά εμφάνιση, που το καθιστά πολύ πιο αποδοτικό από άλλες μορφές προβολής.
Το περιεχόμενο του βίντεο μπορεί να περιέχει επιτεύγματα της πρακτικής σας, εμπειρίες των ασθενών σας (testimonials), ενημέρωση για την ασθένεια και την θεραπεία από εσάς ή τους συνεργάτες σας.
Προφανώς, η ποιότητα και το κεντρικό μήνυμα του βίντεο είναι σημαντικό , γι αυτό είναι πάντα καλύτερο πρώτα να αποφασίσετε τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε με βάση τη στρατηγική σας και μετά να δημιουργήσετε το ανάλογο βίντεο.
4. Μια Στρατηγική Μέτρησης της Απόδοσης
Όλες οι ανωτέρω στρατηγικές εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς, είτε πρόκειται για απόκτηση νέων ασθενών, είτε απλώς προβάλουν το ιατρείο σας στο κατάλληλο κοινό για αύξηση της αναγνωρισιμότητας.
Πόσο αποτελεσματικές όμως είναι; Αυτό οφείλετε να το μετρήσετε!
Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνετε κατά τη μέτρηση της απόδοσης της επένδυσής σας στηρίζεται στον ασθενή.
Για παράδειγμα, θα ρωτήσετε «πώς μάθατε για εμάς»;
Γενικά ο ασθενής μπορεί να απαντήσει «από το Διαδίκτυο».
Αν έχετε όμως επενδύσει έναν προϋπολογισμό σε βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας για αναζήτηση (SEO), σε Google PPC , σε προβολή σε ΜΚΔ ή πλατφόρμες βίντεο, όλα αυτά εμπεριέχονται στην απάντηση «από το Διαδίκτυο».
Πώς λοιπόν θα μάθετε ποια στρατηγική πραγματικά δούλεψε για σας;
Για τον λόγο αυτό, τακτικές όπως η χρήση μοναδικού τηλεφωνικού αριθμού εισερχόμενων κλήσεων, μοναδικές σελίδες προσγείωσης μέσω link και φόρμες αποστολής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ζωτικής σημασίας για τη μέτρηση της απόδοσης της επένδυσής σας.
Στο τέλος κάθε μήνα ή εβδομάδας, μπορείτε να ελέγχετε ποια τακτική παράγει τη μεγαλύτερη απόδοση.
Μόνο έτσι θα είστε σε θέση να γνωρίζετε πως θα ανακατανείμετε ποσοστιαία τον προϋπολογισμό σας για καλύτερα αποτελέσματα.
Τέλος, μην ξεχνάτε ποτέ: Αν δεν γνωρίζετε πώς να το κάνετε… Aναθέστε το στους ειδικούς.