Το διαδίκτυο είναι πλέον ένας χώρος πληροφόρησης και ενημέρωσης για όλους, και ακόμη περισσότερο για τους ασθενείς.
Ο γιατρός μπορεί να βοηθήσει και να διευκολύνει την πλοήγηση των ασθενών δημοσιεύοντας π.χ. μια λίστα με ιστοσελίδες ιατρικού περιεχομένου, τις οποίες φυσικά θεωρεί αξιόπιστες, στην επαγγελματική σελίδα του.
Επιπλέον, οι ασθενείς μπορούν να βρουν πρακτικές πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του ιατρείου σας (ωράρια λειτουργίας, τρόποι επικοινωνίας, ειδικές πληροφορίες κ.ά.).
Σε ορισμένα sites αναπτύσσεται σιγά σιγά και η κατηγορία των online ραντεβού, παρέχοντας συμβουλές και υπηρεσίες σε απευθείας επικοινωνία με τον ασθενή μέσω της ιστοσελίδας.
Ποιες τεχνικές δεξιότητες χρειάζεται να έχετε;
Σήμερα, ο καθένας μπορεί να χειριστεί έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και μπορείτε πολύ εύκολα να διαχειρίζεστε εσείς οι ίδιοι τη δική σας ιστοσελίδα, και γιατί όχι να την κατασκευάσετε κιόλας.
Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να είστε εξοικειωμένοι με τους υπολογιστές και τις νέες τεχνολογίες.
Δεδομένου ότι στο επάγγελμα του ιατρού απουσιάζει αρκετά η ελευθερία χρόνου, θα μπορούσατε να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό για την κατασκευή και την προώθηση της ιστοσελίδας σας.
Εάν δεν θέλετε ή δεν μπορείτε να ξοδέψετε χρήματα γι’ αυτόν τον σκοπό, μπορείτε να στραφείτε σε απλές δωρεάν πλατφόρμες για να προωθήσετε το έργο και ιατρείο σας.
Ιστοσελίδα, blog, σελίδα Facebook, λογαριασμό Twitter, ποιό μέσο να προτιμήσετε;
Τα blogs των γιατρών συνήθως είναι πολύ ενδιαφέροντα αλλά στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούνται για ανταλλαγή απόψεων με συναδέλφους ιατρούς.
Θα ήταν καλύτερο να χρησιμοποιούνται κυρίως για την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ συναδέλφων, και όχι για να ενημερώνουν και να καθοδηγούν τους ασθενείς.
Πολλοί επαγγελματίες το χρησιμοποιούν για να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, να διατηρούν επαφή και μια σύνδεση με την ιατρική κοινότητα.
Είναι αρκετή η παρουσία των γιατρών στο διαδίκτυο;
Αν και γίνονται πολλές προσπάθειες από ιατρούς για να αυξήσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο, δεν είναι ακόμη ικανοποιητική η παρουσία τους.
Τα φόρουμ των ασθενών πχ έχουν μεγάλη κινητικότητα με συνεχείς ενημερώσεις.
Οι γιατροί πρέπει και αυτοί να διαδραματίσουν το ρόλο τους στο διαδίκτυο για να μεταδώσουν πληροφορίες για την υγεία και να δημιουργήσουν ενεργούς διαλόγους με τους ασθενείς.
Είναι σημαντικό να εξασκηθούν, να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα και να αναπτύσσουν μέσω αυτών την επικοινωνία με τους ασθενείς.