Έχοντας δεχθεί κριτική για την έλλειψη ανταπόκρισης στην κυκλοφορία ψεύτικων ειδήσεων για την υγεία, και μερικές φορές μάλιστα προβάλλοντάς τις σε βάρος των έγκυρων πληροφοριών, το Facebook ανακοινώνει νέα μέτρα για την «αφαίρεση ψευδών πληροφοριών στο Facebook και το Instagram σχετικά με την Covid-19, σχετικά με τα εμβόλια κατά της Covid-19 και τα εμβόλια γενικά κατά της πανδημίας».
Ο αμερικανικός γίγαντας των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης ανακοίνωσε εχθές ότι θα διπλασιάσει τις προσπάθειές του για την προώθηση πληροφοριών υπέρ του εμβολιασμού κατά της Covid-19 και την ενίσχυση των μέτρων του κατά των ψεύτικων ειδήσεων που διαδίδονται από ομάδες ατόμων κατά των εμβολίων.
Το Facebook επεκτείνει έτσι τη λίστα των παρανοήσεων που δεν θα γίνονται πλέον ανεκτές, όπως μηνύματα που ισχυρίζονται ότι ο κορωνοϊός έχει κατασκευαστεί από ανθρώπους, ότι τα εμβόλια δεν είναι αποτελεσματικά, ότι είναι λιγότερο επικίνδυνο να κολλήσετε την ασθένεια από το να εμβολιαστείτε ή ότι είναι τοξικά ή προκαλούν αυτισμό.
Οι χρήστες του διαδικτύου που μοιράζονται αυτό το είδος παραπληροφόρησης ενδέχεται να αποκλειστούν και οι διαχειριστές των groups έχουν ενημερωθεί ότι δεν θα πρέπει να εγκρίνουν αναρτήσεις από μέλη που τείνουν να διαδίδουν παραπληροφόρηση, προτού κοινοποιηθούν.
Επιπλέον, στο Instagram, οι λογαριασμοί χρηστών που επιδιώκουν να αποθαρρύνουν τους ακολούθους τους να εμβολιαστούν θα είναι πιο δύσκολο να αναζητηθούν.
Το Facebook συνεργάζεται εδώ και αρκετούς μήνες με μεγάλους οργανισμούς υγείας για να επισημάνει πληροφορίες «που είναι έγκυρες» σχετικά με την κρίση της υγείας, ιδίως μέσω του κέντρου πληροφοριών για την Covid-19 :
«Περισσότεροι από 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι από 189 χώρες έχουν συνδεθεί με αξιόπιστες πληροφορίες» μέσω αυτής της σελίδας, λέει η εταιρεία.
Ωστόσο, οι επικριτές του Facebook δεν είναι πεπεισμένοι, κυρίως επειδή οι προηγούμενες διαφημίσεις του για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης έχουν αποτύχει, σύμφωνα με το Center for Countering Digital Hate, μια ΜΚΟ που εδρεύει στο Λονδίνο και την Ουάσιγκτον.
Στις αρχές του 2019, το YouTube, το Pinterest, το Facebook ή ακόμη και το Amazon Prime είχαν ήδη δεσμευτεί να περιορίσουν τη διανομή περιεχομένου antivax.