Home Το Επάγγελμα Τι να κάνετε σε περίπτωση μήνυσης για αθέμιτη πρακτική

Τι να κάνετε σε περίπτωση μήνυσης για αθέμιτη πρακτική

Η συμπεριφορά των γιατρών, αφού μάθουν ότι έχουν μηνυθεί για ιατρικό σφάλμα, μπορεί να καθορίσει την έκβαση της υπόθεσης, ανεξάρτητα από τα νομικά και ιατρικά πλεονεκτήματά της.

Είναι σημαντικό για τους γιατρούς να γνωρίζουν πώς πρέπει να ενεργούν μετά την επίδοση της ειδοποίησης μιας αγωγής. Δικηγόροι υπεράσπισης αθέμιτων πρακτικών και ασφαλιστές έχουν καθορίσει τι οφείλετε να πράξετε αλλά και τι να αποφύγετε.

Τα «πρέπει»

Ειδοποιήστε τον ασφαλιστή σας αμέσως μόλις λάβετε τη μήνυση.

Όχι μόνο αυτό κάνει τον ασφαλιστή ή το δικηγόρο σας να μπορεί να δράσει για λογαριασμό σας το συντομότερο δυνατό, σημαίνει επίσης ότι θα έχετε νομική κάλυψη πιο άμεσα και αυτό παρέχει μια προστατευτική ασπίδα για ορισμένες συνομιλίες. Εάν κάποιος ιατρός ενημερωθεί για ενδεχόμενη μήνυση πριν αυτή κατατεθεί, θα πρέπει να ειδοποιήσει τον ασφαλιστή ή το δικηγόρο του αμέσως. Οι μισθωτοί γιατροί θα πρέπει να ενημερώσουν αμέσως και τους εργοδότες τους.

Μάθετε για το δικηγορικό απόρρητο.

Μιλάμε για το απόρρητο των συνομιλιών μεταξύ των νομικών συμβούλων και των πελατών τους. Ωστόσο, αυτό ισχύει μόνο όταν ο πελάτης έχει ορίσει το δικηγόρο του και μόνο σε συζητήσεις σχετικά με την υπόθεση. Οι εναγόμενοι θα πρέπει να μιλούν για την υπόθεση μόνο όταν είναι παρών ο δικηγόρος τους και μόνο με εκείνα τα άτομα που σχετίζονται με την υπόθεση, καθώς όλοι ξέρουν πως «ό,τι λες μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον σου».

Μελετήστε την ασφαλιστική εταιρεία σας.

Οι γιατροί θα πρέπει να επανεξετάσουν την πολιτική τους περί αθέμιτων πρακτικών για να γνωρίζουν ακριβώς τι καλύπτεται, το ύψος της κάλυψης και ποια δικαιώματα και υποχρεώσεις έχουν. Οι μισθωτοί γιατροί θα πρέπει να εξετάσουν τις συμβάσεις τους για να καθορίσουν τις δικές τους ευθύνες και τις ευθύνες του εργοδότη τους. Ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι όροι και οι προϋποθέσεις δίνουν στον ιατρό τον τελευταίο λόγο, για το εάν μια αγωγή διευθετείται, πολλές συμβάσεις εργασίας παρέχουν αυτή τη διακριτική ευχέρεια στον εργοδότη.

Ρωτήστε

Είναι φυσικό, όταν μηνύονται οι γιατροί, να έχουν πολλές απορίες που ίσως να θέλουν να εκφράσουν στους δικηγόρους τους. Οι γιατροί είναι σημαντικό να ρωτήσουν τον δικηγόρο τους για το πόσο θα διαρκέσει η διαδικασία, τα βήματα που απαιτούνται και οποιεσδήποτε άλλες ερωτήσεις έχουν.

Μιλήστε με έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας, εάν είναι απαραίτητο.

Η μήνυση για κακή πρακτική είναι ένα ψυχικό και συναισθηματικό πλήγμα. Επιπλέον το γεγονός πως σε τέτοιες περιπτώσεις, ο εναγόμενος γιατρός δεν μπορεί να μιλήσει σε φίλους και συναδέλφους για την υπόθεση, μπορεί να προκαλέσει τεράστιο άγχος. Η παρουσίαση μιας ανεπιθύμητης ενέργειας κατά την χορήγηση μιας φαρμακευτικής αγωγής είναι κάτι αρκετά δυσάρεστο, πόσο μάλλον όταν ένα συμβάν καταλήγει σε μήνυση. Οι συζητήσεις με επαγγελματίες ψυχικής υγείας είναι φυσικά, ένα προνόμιο.

Να είστε προσεκτικοί στην επαφή σας με τον ενάγοντα ασθενή

Περίπου 10 τοις εκατό των ιατρών που έχουν δεχθεί μήνυση, συνεχίζει να περιθάλπει τους ασθενείς που τους μηνύουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα πρέπει να τους αναλαμβάνουν μόνο για περιπτώσεις που δεν σχετίζονται με το θέμα της μήνυσης που είχε προηγηθεί. Προσοχή όμως, καθώς σε περίπτωση που σκέφτεστε να αρνηθείτε να αναλάβετε ξανά τον ασθενή αυτόν, μπορεί να θεωρηθεί ως παραδοχή λάθους και ενοχή.

Τι «δεν πρέπει»

Μην μιλάτε σε κανέναν άλλο εκτός από τον δικηγόρο σας.

Αυτός είναι ένας από τους πιο δύσκολους κανόνες που πρέπει να ακολουθήσετε, αλλά και ένας από τους πιο σημαντικούς. Είναι λογικό να θέλετε να συζητήσετε την υπόθεση με συναδέλφους, φίλους και άλλα άτομα, αλλά αυτές οι συζητήσεις μπορεί να επανέλθουν για να βλάψουν την άμυνα επειδή δεν είναι προνομιούχοι.

Οι συνομιλίες με άλλους τρίτους, συμπεριλαμβανομένων υπαλλήλων, συνεργατών, συναδέλφων, διοικητών νοσοκομείων και συμβούλων, μπορούν να ανακαλυφθούν και στην περίπτωση που καλεστούν ως μάρτυρες, μπορεί να δημιουργηθεί ένα δυσμενές συμπέρασμα ότι αυτοί οι μάρτυρες, κατά κάποιο τρόπο, συνωμότησαν στην έκθεση της ιστορίας τους με τον εναγόμενο.

Μην παραποιήσετε τα στοιχεία.

Είναι δελεαστικό να επιστρέψετε και να συμπληρώσετε ή να διορθώσετε τα σχετικά ιατρικά αρχεία, αλλά αυτό είναι μεγάλο λάθος. Οι ενάγοντες δικηγόροι θα εκμεταλλευτούν τυχόν αλλαγές και θα τις κάνουν να μοιάζουν με προσπάθεια του γιατρού να αποκρύψει ή να καταστρέψει αποδεικτικά στοιχεία.

Οποιαδήποτε αλλαγή γίνει σε αρχεία θα πρέπει να έχει ημερομηνία, μονογραφή και να συνοδεύεται από μια καταχώριση με την ένδειξη ποιος έκανε την αλλαγή και γιατί. Συνίσταται ο διαχωρισμός των σχετικών πρωτότυπων εγγράφων και ο αυστηρός περιορισμός της πρόσβασης σε αυτά. Οι γιατροί με ηλεκτρονικά αρχεία υγείας θα πρέπει να ασκούν παρόμοια τακτική. Οι αλλαγές στις ηλεκτρονικές εγγραφές δεν πρέπει να γίνονται χωρίς σαφή επισήμανση ότι πρόκειται για προσθήκη ή καθυστερημένη καταχώριση. Αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να γίνονται μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις και να είναι αντικειμενικές και τέλος, οι γιατροί δεν πρέπει ποτέ να επιχειρούν να αντικρούσουν λανθασμένα προηγούμενες καταχωρίσεις.

Μην κάνετε περιττές διερευνήσεις.

Είναι φυσικό μετά τη μήνυση να θέλετε να επιστρέψετε και να εξετάσετε την υπόθεση, αναζητώντας λάθη, ελλιπή αρχεία, ανάμειξη ή ευθύνη άλλων ατόμων κ.λπ. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσω συνομιλιών με συναδέλφους, προσωπικό και άλλους εμπλεκόμενους στην υπόθεση, αλλά κάτι τέτοιο μπορεί να θεωρηθεί προσπάθεια παρεμπόδισης της έρευνας από τους αρμόδιους ή να συγκάλυψης παραπτωμάτων.

Μην μιλήσετε με τον δικηγόρο του ενάγοντα.

Δεν είναι ασυνήθιστο ο δικηγόρος του ενάγοντος να καλεί ή να στείλει email στο γραφείο του εναγόμενου γιατρού, ζητώντας αρχεία ή άλλες πληροφορίες. Μην απαντάτε σε τέτοια αιτήματα και μην μιλήσετε με κανέναν από την πλευρά του ενάγοντα, γιατί η συνομιλία μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας. Αφήστε τον δικηγόρο σας να χειριστεί όλα τα αιτήματα και τις συνομιλίες. Και φυσικά, μην προτείνετε εσείς κάποιο διακανονισμό.

Μην χρησιμοποιείτε τον προσωπικό σας δικηγόρο

Είναι ασφαλέστερο να εκπροσωπείστε από δικηγόρο που έχει διοριστεί ή προταθεί από τον ασφαλιστή, τον εργοδότη, ή τον ιατρικό σας σύλλογο . Είναι ειδικοί στο δίκαιο περί κακής πρακτικής ή ιατρικών θεμάτων και είναι εξοικειωμένοι με τις τακτικές που χρησιμοποιούν οι αντίδικοι.

Μην παίρνετε τον διακανονισμό προσωπικά.

Οι περισσότερες υποθέσεις αθέμιτων πρακτικών διευθετούνται εξωδικαστικά, συχνά χωρίς την παραδοχή παραπτωμάτων. Αυτοί οι διακανονισμοί συνήθως οδηγούνται από την απόφαση του δικηγόρου ή του ασφαλιστή, καθώς είναι ευκολότερο και λιγότερο δαπανηρό να διευθετηθούν αυτά τα ζητήματα με αυτόν τον τρόπο, παρά να φτάσουν σε δίκη.

Σίγουρο, είναι δύσκολο για οποιονδήποτε να αποδεχτεί και συμβιβαστεί σε κάτι, όταν δεν έχει κάνει κανένα λάθος. Πολλές από αυτού του είδους μηνύσεις, γίνονται για τα χρήματα. Ουσιαστικά αποτελεί μια επιχειρηματική κίνηση του ενάγοντος και ουδεμία σχέση έχει με το αν ο γιατρός είναι καλός ή κακός στην πρακτική του.

www.MedicalManage.gr

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων