Οι περισσότεροι από εσάς δεν ασχοληθήκατε με την ιατρική με σκοπό το marketing ή τη στρατηγική. Ασχοληθήκατε με αυτήν για να φροντίζετε τους ανθρώπους. Αυτός ήταν πάντα ο στόχος.
Αν θέλουμε να προσεγγίσουμε περισσότερους ασθενείς που μας χρειάζονται, πρέπει να εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουμε τον εαυτό μας. Αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια πρακτική που είναι βιώσιμη και συνάδει με το ποιοι είμαστε, αυτό έχει σημασία. Δεν έχει να κάνει με τις πωλήσεις.
Έχει να κάνει με τη σύνδεση.
Αυτό ξεκινά με κάτι απλό: να είσαι άριστος και ευγενικός.
Όταν ένας ασθενής παραπέμπεται σε έναν νέο κλινικό, τι ελπίζει;
Κάποιον που γνωρίζει το αντικείμενό του και κάποιον που τον αντιμετωπίζει σαν άνθρωπο.
Σκεφτείτε το σαν έναν απλό άξονα x-y. Οι κλινικές δεξιότητες κυμαίνονται κατά μήκος του άξονα y.
Η προσωπικότητα (ή η συμπαθητικότητα) κυμαίνεται κατά μήκος του άξονα x.
Το ιδανικό σημείο; Όπως και στο υπέροχο βιβλίο του δρ. Τσιπόλα…
Το πάνω δεξί τεταρτημόριο:
Μεγάλη ικανότητα και υψηλή συμπαθητικότητα.
Όσοι είναι καλοί στη δουλειά τους και συμπαθείς, έχουν κερδίσει το παιχνίδι. Άρα λοιπόν μιλάμε, τόσο για hard όσο και soft skills σε υψηλές επιδόσεις.
Αλλά αυτοί οι κλινικοί γιατροί είναι συχνά πλήρως κλεισμένοι, με μεγάλες λίστες αναμονής ή χωρίς διαθεσιμότητα.
Εκεί ανοίγεται η ευκαιρία. Δεν χρειάζεται να είστε τέλειοι για να είστε πολύτιμοι.
Αν είστε ικανοί, ευγενικοί και προσιτοί, είστε ήδη περιζήτητοι.
Ένας πιστοποιημένος ειδικός που αφιερώνει χρόνο να ακούσει; Χρυσός. Ένας ζεστός, ικανός κλινικός γιατρός που μπορεί να δει έναν ασθενή αυτή την εβδομάδα; Απίστευτα πολύτιμος. Υπάρχει χώρος για πολλούς από εμάς και πραγματική ανάγκη για ένα ευρύ φάσμα παρόχων.
Δεν χρειάζεται να είστε ο καλύτερος, αλλά πρέπει να είστε γνωστός.
Ορισμένοι κλινικοί διστάζουν να προβάλουν τον εαυτό τους επειδή δεν αισθάνονται ότι είναι οι ειδικοί. Αλλά υπάρχει κάτι για το οποίο δεν μιλάμε αρκετά: το να είστε το καλύτερα κρυμμένο μυστικό στον τομέα σας δεν βοηθά κανέναν.
Αντί να επιδιώκουμε την τελειότητα, μπορούμε να στοχεύσουμε στην προβολή.
Αυτό σημαίνει:
Να είστε γνωστός για μια συγκεκριμένη δεξιότητα ή τομέα εξειδίκευσης.
Να χτίζετε σχέσεις με παρόχους που σας παραπέμπουν ασθενείς.
Να δημιουργείτε συστήματα που διευκολύνουν την παραπομπή σε εσάς και την κράτηση ραντεβού από τους ασθενείς.
Να εμφανίζεστε με τρόπους που αντικατοπτρίζουν τις αξίες σας, είτε μέσω περιεχομένου, είτε μέσω σχέσεων, είτε απλά με το να είστε αξιόπιστος.
Οι σχέσεις είναι το θεμέλιο.
Πολλοί ασθενείς εξακολουθούν να βρίσκουν τους γιατρούς τους μέσω παραπομπών, ειδικά από την πρωτοβάθμια περίθαλψη. Αυτό κάνει τις σχέσεις σας με τους συναδέλφους σας εξαιρετικά σημαντικές.
Αν θέλετε να είστε το πρόσωπο που σκέφτονται όταν λένε «Ξέρω κάποιον που θα ήταν ιδανικός για αυτόν τον ασθενή», τότε ξεκινήστε από εδώ:
Απαντήστε γρήγορα όταν επικοινωνούν μαζί σας οι συνάδελφοί σας.
Κρατήστε τη διαδικασία εισαγωγής σας εύκολη και φιλική.
Υποστηρίξτε τους γιατρούς που σας υποστηρίζουν.
Δημιουργήστε χώρο στο πρόγραμμά σας για να λέτε «ναι» όταν έχει σημασία.
Αυτού του είδους η προσβασιμότητα χτίζει περισσότερη εμπιστοσύνη από ό,τι θα μπορούσε ποτέ να κάνει μια επαγγελματική κάρτα.
Κάντε το εύκολο να λέτε «ναι».
Το να είστε εύκολος στη συνεργασία δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε διαθέσιμος 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Σημαίνει ότι πρέπει να έχετε συστήματα που κάνουν τις παραπομπές απρόσκοπτες και την εμπειρία των ασθενών θετική.
Ρωτήστε τον εαυτό σας:
Μπορούν οι νέοι ασθενείς να εξυπηρετηθούν γρήγορα;
Οι συνεργάτες μου που μου στέλνουν ασθενείς αισθάνονται ενημερωμένοι και υποστηριζόμενοι;
Οι διαδικασίες της ρεσεψιόν μου είναι ευαισθητοποιημένες ως προς τα τραύματα και φιλόξενες;
Οι ασθενείς φεύγουν από το ιατρείο μου αισθάνοντας ότι τους άκουσαν;
Αυτά τα πράγματα δεν χτίζουν μόνο μια ισχυρότερη πρακτική. Χτίζουν μια ισχυρότερη φήμη.
Δημιουργήστε μια ασφαλή εμπειρία.
Πολλοί ασθενείς περνούν την πόρτα μας φέρνοντας τραύματα. Αυτά μπορεί να είναι ιατρ Αν θέλουμε να προσφέρουμε άριστη φροντίδα, πρέπει να δημιουργήσουμε χώρο για αυτή την πραγματικότητα.
Αυτό σημαίνει:
Να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που είναι ήρεμο και χωρίς βιασύνη.
Να μιλάμε στους ασθενείς με ευγένεια, ειδικά όταν αισθάνονται ευάλωτοι.
Να παρατηρούμε πότε πλησιάζουμε την εξάντληση και να δίνουμε στον εαυτό μας την άδεια να ξεκουραστούμε.
Αν δεν έχετε λάβει ποτέ εκπαίδευση στη φροντίδα με γνώμονα το τραύμα, θεωρήστε αυτό ως ένα κίνητρο. Δεν βοηθά μόνο τους ασθενείς σας. Βοηθά και εσάς.
Η ευγένεια είναι μια κλινική δεξιότητα.
Δεν χρειάζεται να είμαστε influencers. Δεν χρειάζεται να είμαστε διάσημοι. Αλλά αν θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερους ανθρώπους, πρέπει να γίνουμε γνωστοί.
Τα καλά νέα; Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αναπτύξετε μια επιτυχημένη πρακτική είναι απλά να είστε ο τύπος κλινικού γιατρού στον οποίο θα θέλατε να παραπέμψετε. Ευγενικός. Ικανός. Προσβάσιμος. Σεβαστός προς τους συναδέλφους σας.
Αυτό είναι και μάρκετινγκ.
Βήματα δράσης
Εξετάστε την εκπαίδευση στην περίθαλψη με γνώμονα το τραύμα (ακόμα και ένα σύντομο μάθημα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που ασκείτε το επάγγελμά σας).
Επικοινωνήστε με μερικούς κλινικούς που παραπέμπουν ασθενείς και ενημερώστε τους ότι δέχεστε νέους ασθενείς.
Προσέξτε πού μπορείτε να κάνετε τα συστήματά σας πιο προσβάσιμα.
Μοιραστείτε την εμπειρία σας, ακόμα κι αν πρόκειται για μια απλή συμβουλή ή έναν αγαπημένο πόρο.
Πιστέψτε ότι το να είστε καλός άνθρωπος είναι μέρος του να είστε καλός κλινικός.
Η ανάπτυξη της πρακτικής σας δεν έχει να κάνει με φανταχτερές τακτικές. Έχει να κάνει με το να εμφανίζεστε με ακεραιότητα, συμπόνια και σαφήνεια. Αφήστε τη φροντίδα σας να μιλήσει για εσάς και οι σωστοί άνθρωποι θα βρουν το δρόμο προς την πόρτα σας.