Τα επόμενα χρόνια, οι φαρμακοβιομηχανίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με μεγάλες προκλήσεις, όπως είναι η λήξη της πατέντας ευρέως διαδεδομένων φαρμάκων ή την αβεβαιότητα που απορρέει από τις αλλαγές στον κλάδο της υγείας.
Είναι σαφές λοιπόν ότι οι φαρμακοβιομηχανίες πρέπει να επανατοποθετηθούν στην αγορά επιδεικνύοντας την αξία των προϊόντων τους.
Οι φαρμακευτικές λοιπόν μπορούν να μάθουν πολλά από εταιρείες όπως η Apple ή η Amazon, που βρίσκονται στην κορυφή επειδή ακριβώς έχουν χτίσει μια πελατοκεντρική προσέγγιση.
Παρομοίως, οι φαρμακευτικές θα πρέπει να πάψουν να «κρύβονται πίσω από τον τίτλο της εταιρείας που παράγει και να παρέχουν υπηρεσίες που προωθούν τα φάρμακά τους.
Θα μπορούσαν λοιπόν να κάνουν και τα εξής:
• Δημιουργία υποστηρικτικών εφαρμογών (π.χ. για τη συμβατότητα των φαρμάκων)
• Ενεργή παρουσία σε ψηφιακές κοινότητες
• Υποστήριξη του ασθενή-πελάτη online, επώνυμα ή ανώνυμα
• Άμεση εκπαίδευση των πελατών μέσω online μαθημάτων ή ατομικών σεμιναρίων που εστιάζουν σε συγκεκριμένες ασθένειες
• Υποστήριξη 24 ώρες το 24ωρο 7 ημέρες την εβδομάδα
Μια προσέγγιση λοιπόν που συνδυάζει τα φάρμακα με τις υποστηρικτικές υπηρεσίες αυξάνει αφενός την συμμόρφωση του ασθενή με τη θεραπεία, αλλά καλλιεργεί και μια θετική εικόνα της εταιρείας μεταξύ των ασθενών.
Πηγή: Health Care Communication