Η λειτουργία ενός ιατρείου σήμερα σημαίνει ζυγοστάθμιση ανταγωνιστικών απαιτήσεων: συμμόρφωση με τις απαιτήσεις των ασφαλιστικών ταμείων, διαχείριση προσωπικού, υιοθέτηση νέας τεχνολογίας και ικανοποίηση των συνεχώς αυξανόμενων προσδοκιών των ασθενών. Για πολλά ιατρεία, μία από τις μεγαλύτερες συνεχείς προκλήσεις είναι η προσέλκυση και η διατήρηση ασθενών σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά. Οι ασθενείς πλέον αναζητούν υγειονομική περίθαλψη όπως ακριβώς κάνουν και για άλλες υπηρεσίες – κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο, συγκρίνουν κριτικές και αναμένουν γρήγορη και εύκολη πρόσβαση.
Τα καλά νέα είναι ότι τα ιατρεία δεν χρειάζεται να αναθεωρήσουν ολόκληρες τις λειτουργίες τους για να δουν ανάπτυξη. Μικρές, στοχευμένες αλλαγές στην επικοινωνία, τον προγραμματισμό, τη ροή εργασίας, μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο. Συνδυάζοντας την τεχνολογία με την προσεκτική ανθρώπινη αλληλεπίδραση, οι γιατροί μπορούν να ενισχύσουν την αφοσίωση, να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και να δημιουργήσουν μια φήμη που προσελκύει νέους ασθενείς.
Ακολουθούν επτά στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν το ιατρείο σας να αυξήσει τον αριθμό των ασθενών και να διατηρήσει σταθερή ανάπτυξη.
1. Αξιοποιήστε τα μηνύματα κειμένου για να ενισχύσετε τις επισκέψεις προληπτικής φροντίδας
Τα μηνύματα κειμένου συνεχίζουν να αποδεικνύουν την αξία τους στην υγειονομική περίθαλψη. Οι αυτοματοποιημένες, εξατομικευμένες υπενθυμίσεις κειμένου για προληπτικές υπηρεσίες – όπως επισκέψεις προληπτικών ελέγχων ή εμβολιασμούς – οδηγούν σε αυξημένες κρατήσεις ραντεβού και μειωμένο φόρτο εργασίας του προσωπικού.
Παράδειγμα: Στείλτε ένα μήνυμα όπως, “Γεια σας κύριε Γιώργο, ήρθε η ώρα για την ετήσια τον προληπτικό σας έλεγχο για την υγεία σας. Κάνε κλικ εδώ για να προγραμματίσεις online ένα ραντεβού ή καλέστε μας στο ….. Ανυπομονούμε να σας δούμε!” Σύντομες, φιλικές υπενθυμίσεις όπως αυτή!
2. Βελτιστοποιήστε την επικοινωνία με εικονικούς βοηθούς
Οι σύγχρονοι βοηθοί με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να χειριστούν ερωτήματα ρουτίνας, απελευθερώνοντας το προσωπικό για πιο ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις. Μπορούν να απαντήσουν σε συχνές ερωτήσεις, να βοηθήσουν τους ασθενείς να προγραμματίσουν και να μειώσουν τους χρόνους αναμονής.
Παράδειγμα: Μπορείτε να ενσωματώσετε έναν εικονικό βοηθό στον ιστότοπό σας. Οι ασθενείς πλέον μπορούν να κάνουν κρατήσεις για εμβολιασμούς ή να ζητούν ανανέωση συνταγών ανά πάσα στιγμή, με το προσωπικό να παρακολουθεί μόνο για τις σύνθετες περιπτώσεις.
3. Βελτιστοποιήστε τον προγραμματισμό ραντεβού για να δείτε περισσότερους ασθενείς
Απλές τροποποιήσεις – όπως η παράταση του ωραρίου σας, η διπλή κράτηση για λόγους μη εμφάνισης του ραντεβού ή η ανάκτηση αχρησιμοποίητων χρονικών περιθωρίων – μπορούν να βοηθήσουν τα ιατρεία να δουν περισσότερους ασθενείς χωρίς να προσθέσουν προσωπικό.
Παράδειγμα: Καταγράψτε μια μηνιαία αναφορά όλων των ακυρώσεων ραντεβού και εντοπίστε τις ακυρώσεις. Εάν οι περισσότερες ακυρώσεις συμβαίνουν σε συγκεκριμένες ώρες, σκεφτείτε να κάνετε διπλή κράτηση κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου. Πιθανότατα θα καλύψετε κενά χωρίς να επιβαρύνετε υπερβολικά τον χρόνο σας.
4. Δημιουργήστε μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία και φήμη
Οι ασθενείς συχνά βρίσκουν νέους γιατρούς στο διαδίκτυο. Διεκδικήστε και βελτιστοποιήστε τα προφίλ σας στην Google My Business. Ενθαρρύνετε τις κριτικές, ανεβάστε ποιοτικές φωτογραφίες και Video, βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς κινητά: Διεκδικήστε και βελτιστοποιήστε τα προφίλ του ιατρείου σε όλο τον ιστό, αξιοποιήστε το μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα, χρησιμοποιήστε διαδικτυακές κριτικές και βελτιστοποιήστε πλήρως τον ιστότοπό σας για την ειδικότητά σας στην υγειονομική περίθαλψη.
Παράδειγμα: Εκπαιδεύστε το προσωπικό της ρεσεψιόν σας να ρωτά τους ικανοποιημένους ασθενείς πριν φύγουν: «Όλα καλά κύριε Γιώργο; Χαιρόμαστε πολύ που είχατε μια θετική εμπειρία σήμερα. Θα σας πείραζε να μοιραστείτε τα σχόλιά σας σε μια κριτική σας στην Google; Βοηθά πραγματικά άλλους ασθενείς να μας βρουν».
5. Ενίσχυση της δέσμευσης των ασθενών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την επίσκεψη
Η δέσμευση και η πιστότητα των ασθενών είναι πολύ σημαντική. Οι ασθενείς θέλουν εύκολο προγραμματισμό του ραντεβού, ακριβείς πληροφορίες στο διαδίκτυο και προσεκτική αναφορά μετά την επίσκεψη.
Παράδειγμα: Μετά από μια επίσκεψη, στείλτε ένα email που αναφέρει: “Ελπίζουμε να αισθάνεστε καλύτερα! Ακολουθεί μια σύνοψη της σημερινής σας επίσκεψης και οι οδηγίες παρακολούθησης. Εάν έχετε ερωτήσεις, απαντήστε σε αυτό το email ή καλέστε μας οποιαδήποτε στιγμή.” Αυτό στο τέλος της επίσκεψης, χτίζει αφοσίωση και εμπιστοσύνη.
6. Χρησιμοποιήστε καλύτερη ροή ασθενών και εργαλεία υποστήριξης
Η αποτελεσματική ροή ασθενών μειώνει τους χρόνους αναμονής και το άγχος. Η αφαίρεση περιττών βημάτων κατά τη διάρκεια της εξέτασης, όπως η ανάθεση από πριν στη γραμματέα της γραπτής αναφοράς με χρήσιμες πληροφορίες για τον ασθενή, επιτρέπει στους γιατρούς να επικεντρωθούν καλύτερα στους ασθενείς.
Παράδειγμα: Τοποθετήθηκε ένα μέλος του προσωπικού στην αίθουσα αναμονής κατά τις ώρες αιχμής για να βοηθήσει τους ασθενείς να συμπληρώσουν φόρμες σε ένα tablet. Αυτό μειώνει τον χρόνο για τις απαραίτητες αναφορές του ασθενή και επιτρέπει στους γιατρούς να βλέπουν περισσότερους ασθενείς την ημέρα χωρίς βιασύνη αλλά και να επικεντρώνονται καλύτερα στον ασθενή κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
7. Αύξηση υπηρεσιών προσθέτοντας προσωπικό
Η πρόσληψη ενός νοσηλευτή ή βοηθού ιατρού, μπορεί να ενισχύσει την εξυπηρέτηση των ασθενών αλλά και τα έσοδα.
Παράδειγμα: Ένας οικογενειακός ιατρός μπορεί να προσλάβει έναν νοσηλευτή για να χειρίζεται τις συνήθεις επισκέψεις χρόνιας φροντίδας. Ο ιατρός τότε θα έχει περισσότερες χρόνο για νέους ασθενείς.