Το email marketing είναι ένα αποτελεσματικό μέσο για άμεση, διαρκή και στοχευμένη επικοινωνία με τους υπάρχοντες, αλλά και υποψήφιους ασθενείς σας.
Πώς μπορείτε να ενισχύσετε σήμερα, το μάρκετινγκ και μέσω email για την ιατρικές σας υπηρεσίες;
Περιστασιακά, στους περισσότερους από εμάς, συμβαίνει να στέλνουμε ένα email σε κάποιον, αλλά να μην λαμβάνουμε απάντηση.
Αυτό μας αφήνει να αναρωτιόμαστε αν το άνοιξαν.
Και αν το άνοιξαν… Το διάβασαν ή απλά το διέγραψαν;
Η ίδια αβεβαιότητα προκύπτει και όταν πρόκειται για καμπάνιες μάρκετινγκ μέσω email.
Οι παραλήπτες των μηνυμάτων email μάρκετινγκ (newsletter) ενδέχεται μερικές φορές να τα επισημάνουν ως ανεπιθύμητα, να τα διαγράψουν ή απλώς να τα αγνοήσουν.
Όταν αυτό συμβαίνει σε email που στέλνετε, είναι καιρός να αναρωτηθείτε το γιατί.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό σημαίνει ότι δεν καταφέραμε να τραβήξουμε την προσοχή του κοινού μας.
Τον σημαντικότερο ρόλο παίζει ο τίτλος του email, που πρέπει να είναι ελκυστικός, καθώς και το λεγόμενο “call to action”, δηλαδή η πρόσκληση για συμμετοχή, σε κάποια ενέργεια που πρέπει να αγγίζει το κοινό που απευθυνόμαστε.
1. Συντάξτε μια λίστα με τα emails των πελατών σας
Το email marketing ενισχύει τις σχέσεις και προτρέπει τους δυνητικούς ασθενείς-πελάτες σας να έρθουν σε επαφή μαζί σας.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς μπορείτε να ενισχύσετε τη στρατηγική του email μάρκετινγκ.
Δημιουργείστε μία ποιοτική λίστα με τα στοιχεία των πελατών σας (εναρμονισμένη πάντα με τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα).
Μεγαλώστε ποσοτικά τον αριθμό των επαφών σας, μεθοδικά και συστηματικά.
Μην παραλείπετε να προσθέτετε διαρκώς emails και τα υπόλοιπα στοιχείαστη λίστα πελατών και υποψήφιων πελατών σας, ακόμα κι αν έχετε ήδη μια σημαντική λίστα.
Η ποιότητα των στοιχείων που συλλέγουτε παίζει επίσης σημαντικό ρόλο (αν το email είναι σωστό, το όνομα ακριβές κ.τ.λ.).
Μερικοί τρόποι για να ενισχύσετε το μέγεθος της λίστας είναι να εμπλέξετε το προσωπικό σας ή να φτιάξετε μία φόρμα εγγραφής στο επαγγελματικό website σας, προτρέποντας να την συμπληρώσουν οι πελάτες σας.
Οι παραδοσιακές μέθοδοι είναι φυσικά εξίσου σημαντικές για τη δημιουργία της λίστας των ασθενών σας.
Για παράδειγμα, όταν βρίσκεστε σε μια εκδήλωση που περιλαμβάνει υποψήφιους ασθενείς, φροντίστε να παρέχετε στους ανθρώπους την επιλογή να εγγραφούν στο ενημερωτικό newsletter σας.
Όταν κάποιος εγγράφεται στο ενημερωτικό newsletter σας, υπάρχει πάντα η πιθανότητα μεγαλύτερης δέσμευσης μαζί του στο μέλλον.
2. Παρακινήστε τους αναγνώστες σας να απαντήσουν
Αυτό που διακρίνει το email marketing από το direct mail είναι ότι ανοίγει δρόμους για ουσιαστική και εποικοδομητική διάδραση, με στοχευμένο κοινό που ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες σας.
Η απλή παροχή διαφημιστικών πληροφοριών στους ασθενείς δεν θα πετύχει τίποτα.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε τα ακόλουθα στοιχεία:
• Ελκυστικό τίτλο: Απευθυνθείτε απευθείας στους αναγνώστες σας και διαβεβαιώστε τους για κάτι που είναι μοναδικό από άλλα newsletter που λαμβάνουν.
Πολλές φορές στον τίτλο χρησιμοποιούμε εκφράσεις το λεγόμενο teasing, που στόχο έχει να προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον για το περιεχόμενο του email και έτσι, να ωθήσουμε τον παραλήπτη να το διαβάσει.
• Περιεχόμενο: Μόλις οι χρήστες ανοίξουν το email σας, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι θα το διαβάσουν.
Χρησιμοποιήστε λοιπόν έναν φιλικό, απολαυστικό και αποκλειστικό τόνο, που θα κάνει τον αναγνώστη να νιώσει ότι η υπηρεσία είναι μοναδική και φτιαγμένη ειδικά γι’ αυτόν.
Επίσης, είνια σημαντικό το μήνυμά σας να φαίνεται ότι προέρχεται από πραγματικό άτομο, αντί για ένα αυτοματοποιημένο εργαλείο μάρκετινγκ.
•Κοινό – Στόχος: Ο διαχωρισμός της λίστας των email σας με βάση τα δημογραφικά, ηλικιακά, κ.τ.λ. στοιχεία των αναγνωστών, διευκολύνει τη δημιουργία μηνυμάτων που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους.
Αυτό αυξάνει τη πιθανότητα των αναγνωστών να ανταποκριθούν σε μια προσφορά σας, να αλληλεπιδράσουν μαζί σας και να μεταφέρουν τις πληροφορίες που τους δώσατε και σε άλλους υποψήφιους πελάτες.
3. Εξατομικεύστε τα email σας
Η πρόθεση εδώ είναι να παρακινηθούν οι παραλήπτες να διαδράσουν και να ανταποκριθούν με κάποιο τρόπο.
Σίγουρα η πρώτη κίνηση είναι απλώς να κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο που έχετε στο email σας.
Ωστόσο, ο στόχος σας είναι να τους πείσετε να ανταποκριθούν σε συγκεκριμένες ενέργειες και υπηρεσίες που προσφέρετε μέσω του email σας.
Στο μέτρο του δυνατού, προσθέστε μια προσωπική λεπτομέρεια στα email σας, όπως να τους προσφωνήσετε με το όνομά τους.
Η πλειοψηφία των εργαλείων email σας επιτρέπει να εισάγετε σύντομους κωδικούς, που μπορούν να αντικατασταθούν με το όνομα του παραλήπτη κατά την αποστολή του email.
Προσπαθήστε να το κάνετε διασκεδαστικό και δημιουργικό.
Επιπλέον, μπορείτε να στοχεύσετε συγκεκριμένες ομάδες του κοινού σας, δημιουργώντας διαφορετικό περιεχόμενο.
Εάν έχετε στη λίστα σας επαφές με διαφορετικά χαρακτηριστικά, ομαδοποιήστε τις και στείλτε διαφοροποιημένες εκδόσεις του email σας, με κάθε μία να περιέχει πληροφορίες που σχετίζονται με την συγκεκριμένη ομάδα.
4. Βεβαιωθείτε ότι τα email σας δεν καταλήγουν ως spam
Όλες οι προσπάθειές σας θα αποδειχθούν ανούσιες εάν τα email που έχετε δημιουργήσει με κόπο, επισημανθούν ως ανεπιθύμητα.
Επομένως, ξεκινήστε διασφαλίζοντας ότι οι παραλήπτες σας έχουν επιλέξει να λαμβάνουν τα email σας και ότι δεν παραβιάζετε κανέναν κανονισμό.
Επίσης, αποφύγετε τη χρήση των κεφαλαίων, υπερβολικών και δύσκολών εκφράσεων, όπως και τη χρήση πολλών θαυμαστικών.
5. Διατηρήστε τα email καθαρά και τακτοποιημένα
Εάν το email σας περιέχει HTML με κακή μορφή, μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο.
Τα φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας ποικίλλουν, επομένως ένα μήνυμα email που περνά από ένα φίλτρο μπορεί να ξεχωρίσει από ένα άλλο.
Μπορεί να φαίνεται ότι είναι το προφανές πράγμα που πρέπει να κάνετε, αλλά ένας μεγάλος αριθμός από email που στοχεύουν στο μάρκετινγκ, φαίνονται αρκετά ερασιτεχνικά και αντιεπαγγελματικά.
Όταν κάποιος ανοίγει το email σας λόγω της ελκυστικής επικεφαλίδας του, είναι σημαντικό να διατηρήσετε το ενδιαφέρον του και εντός του email.
Μπορείτε να το κάνετε αυτό με τους παρακάτω τρόπους:
• Χρησιμοποιήστε φράσεις και λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το κοινό σας.
• Συμπεριλάβετε κουκκίδες για να επιτρέψετε στους ανθρώπους να ρίξουν μια ματιά στο περιεχόμενο και να διαβάσουν τα σημαντικά σημεία.
6. Παροτρύνετε λεκτικά το κοινό σας για δράση και χρησιμοποιήστε συνδέσμους για περαιτέρω ενημέρωση.
Ο σκοπός του email marketing είναι συνήθως να προσελκύσει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε έναν ιστότοπο ή σε μια συγκεκριμένη σελίδα.
Εάν δεν υπάρχουν κλικ, τότε σημαίνει ότι δεν έχετε πελάτες που να ενδιαφέρονται.
Προσπαθήστε να βάλετε σημεία που ο αναγνώστης θα κάνει κλικ στην υπερσύνδεση, που είναι οπτικά εμφανή και ελκυστικά και με κείμενο που θα προσφέρει στο κοινό σας ευκαιρίες για αλληλεπίδραση.
Για παράδειγμα, «Λήψη τώρα!» ή «Διαβάστε περισσότερα εδώ».
Το κλειδί είναι να γράφετε και να προσκαλείτε για συμμετοχή σε ενέργειες (call to action) με συναρπαστικό τρόπο.
Όσο καλύτερη είναι η περιγραφή σας, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να προκαλέσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας.
7. Διατηρήστε την επιλογή διαγραφής από τη λίστα απλά και εύκολα
Ορίστε μια διακριτική αλλά παράλληλα εμφανή επιλογή, ο πελάτης να έχει την επιλογή να διακόψει τη λήψη των email, εάν το επιθυμεί.
Εάν δεν παρέχετε στους αναγνώστες σας αυτή την επιλογή, ωστέ να μπορούν να διαγραφούν από τη λίστα σας με εύκολο τρόπο, είναι πιθανό να επισημάνουν τα email από εσάς ως ανεπιθύμητα, κάτι που δεν είναι καλό.
8. Βεβαιωθείτε ότι τα email σας είναι φιλικά προς κινητά
Πολλοί άνθρωποι, το πρώτο πράγμα που κάνουν το πρωί, είναι να πιάσουν τα κινητά τους τηλέφωνα.
Επίσης πλέον, σχεδόν όλοι έχουν πρόσβαση στα email τους μέσω tablet ή smartphone.
Έτσι, μη βελτιστοποιώντας τον τρόπο της προβολής των τα email σας σε αυτές τις συσκευές, θα χάσετε μεγάλο αριθμό κλικ.
9. Δοκιμή και επανάληψη
Βεβαιωθείτε ότι τα ενημερωτικά email σας λειτουργούν όπως θα έπρεπε.
Επιβεβαιώστε ότι τα μηνύματά σας εμφανίζονται με τον τρόπο που θέλετε, στέλνοντάς τα πρώτα μέσω email στο προσωπικό σας λογαριασμό.
Δοκιμάστε να τα προβάλετε στο Yahoo, το Outlook.com, το Gmail και διάφορες κινητές συσκευές, προτού ολοκληρώσετε το προσχέδιο.
Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι σύνδεσμοι είναι λειτουργικοί και ότι όλα τα links είναι ενεργά και οδηγούν στη σωστή κατεύθυνση.
Στέλνοντας ένα email χωρίς επιβεβαίωση ότι όλα είναι όπως θα έπρεπε, είναι σαν να πάτε να παρευρεθείτε σε μια επαγγελματική συνάντηση, φορώντας ένα ρούχο που επιλέξατε με κλειστά τα μάτια!
Εκτός από τη δοκιμή του περιεχομένου σε διάφορες πλατφόρμες, φροντίστε να δοκιμάσετε διαφορετικούς τίτλους, κυρίως κείμενο και call to action, για να εντοπίσετε τι ενδιαφέρει περισσότερο τους αναγνώστες σας.
10. Παρακολουθήστε τα δεδομένα σας
Παρακολουθήστε στενά τα δεδομένα σας, δηλαδή:
Παρακολουθείτε τον αριθμό από τα email που δεν παραδόθηκαν ή υπολογίστε την ώρα της ημέρας κατά την οποία οι χρήστες είχαν πρόσβαση στο μήνυμά σας.
Αυτές οι μικρές λεπτομέρειες θα σας παρέχουν πολλές χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την απόδοση του email σας και τι μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την διάδραση των αποστολέων και άρα την πιστότητα τους στο μέλλον.
Εάν το website σας χρησιμοποιεί Google Analytics, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα και να βελτιστοποιήσετε τις προωθητικές σας ενέργειες.
Αυτό θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε τον τρόπο που θα προσελκύουν επισκεψιμότητα σε συγκεκριμένες σελίδες του site, καθώς και να σας παρέχει πληροφορίες για τη συμπεριφορά των επισκεπτών, μόλις αυτοί βρεθούν στον website σας.
Οπλισμένοι με αυτές τις λεπτομέρειες, μπορείτε να προσαρμόσετε το email μάρκετινγκ για να στοχεύσετε σε άτομα που θα αποδόσει καλύτερα.
11. Μην κατακλύζετε τους συνδρομητές σας με μηνύματα
Μόλις έχετε όλες αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να ξεκινήσετε να στέλνετε email.
Ωστόσο, πρέπει να είστε προσεκτικοί στη συχνότητα με την οποία στέλνετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Μην βομβαρδίζετε τα εισερχόμενα του κοινού σας με newsletter, καθώς αυτό μπορεί να τους εκνευρίσει και να τους οδηγήσει να απεγγραφούν.
12. Δώστε αξία
Το κλειδί για το καλό email μάρκετινγκ είναι να παρέχετε στο κοινό σας κάτι που θα τους κάνει να παραμείνουν μαζί σας.
Ενημερώστε τους αναγνώστες σας σχετικά με τυχόν νέες ιατρικές υπηρεσίες ή προϊόντα που μπορεί να έχετε στο ιατρείο σας.
Παρέχετε συμβουλές και πληροφορίες σχετικά με κοινές ανησυχίες για την υγεία ή σχετικά ζητήματα του τομέα που μπορεί να τους ενδιαφέρουν.
Αυτή είναι μόνο η αρχή.
Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες προσπάθειες ψηφιακού μάρκετινγκ, η επιτυχία μέσω του newsletter είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία.
Απαιτεί ένα μείγμα έξυπνου σχεδιασμού, ανάλυσης δεδομένων και ανατροφοδότησης πληροφοριών από τους αναγνώστες για τη βελτίωση της κάθε καμπάνια σας.
Αλλά ο μόνος τρόπος για να διαπρέψετε σε αυτό είναι να είστε εκεί και να στείλετε email στο υποψήφιο κοινό σας!