Παρά τις αναταραχές της εθνικής υγειονομικής περίθαλψης, οι άνθρωποι δεν παύουν να χρειάζονται τους γιατρούς.
Αλλά και οι γιατροί έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια της κρίσης μια σημαντική μείωση εσόδων.
Μιλώντας για το ιδιωτικό σας ιατρείο το μέγεθος της πελατείας σας αλλά και η φήμη σας θα επηρεάσει και την κατεύθυνση στην οποία πρέπει να κινηθείτε ώστε να δημιουργήσετε μια ισχυρή μελλοντική δυναμική στο επάγγελμά σας.
Το μόνο που είναι σίγουρο είναι ότι για να επιβιώσει το ιατρείο σας, θα πρέπει να το μετατρέψετε σε μια μαχητική μηχανή.
Το βασικό βήμα για να ξεκινήσετε είναι να μειώσετε τα έξοδα του ιατρείου σας.
Αυτό μπορείτε να το επιτύχετε δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή σε συγκεκριμένα θέματα.
Δείτε παρακάτω ορισμένους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να το πετύχετε.
1. Αξιολογήστε τις ανάγκες σε προσωπικό και παρακολουθείτε στενά την απόδοσή τους.
Δεν υπάρχει ιατρείο ανά τον κόσμο που δεν προσπαθεί να αξιολογεί το κόστος μιας θέσης εργασίας σχετικά με την απόδοση και συνεπώς δεν θα είστε ο μόνος.
Ρίξτε μια ματιά στο προσωπικό του ιατρείου σας, συζητήστε μαζί τους και εξετάστε εάν υπάρχουν καθήκοντα ή τρόποι εργασίας που θα μπορούσαν να είναι πιο αποτελεσματικοί, μειώνοντας ορισμένα κόστη.
Για παράδειγμα δείτε αν μπορείτε να μοιραστείτε με κάποιο συνάδελφο κάποιον υπάλληλό σας, ή χρησιμοποιώντας την τεχνολογία να μειώσετε προσωπικό.
2. Δώστε τα απαραίτητα κίνητρα σους συνεργάτες σας ώστε να έχουν ως στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών σας που θα δημιουργήσει πιστό πελατολόγιο.
Κανείς δεν πρέπει να σκέφτεται «δεν είναι δικό μου το ιατρείο, είναι κάποιου άλλου, δεν με ενδιαφέρει».
Μπορεί να χρειαστεί να επαναπροσδιορίσετε τις αρμοδιότητες κάθε ατόμου και να αναπτύξετε την ομαδική υπευθυνότητα.
3. Ίσως χρειαστείτε περισσότερο χρόνο για να κινητοποιήσετε την ομάδα σας.
Αφιερώστε χρόνο στις συναντήσεις μεταξύ σας.
Μιλήστε με τα μέλη της ομάδας σας και μάθετε τους στόχους τους.
Η επένδυση στην εκπαίδευση του προσωπικού σας δείχνει ότι είστε πρόθυμοι να στηρίξετε την εξέλιξή τους και τους δίνετε ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο για μια μακροπρόθεσμη πορεία στη δουλειά τους στο ιατρείο σας.
4. Μπορείτε να αυξήσετε τα έσοδα βελτιώνοντας την οργάνωση εργασίας και την αποτελεσματικότητα, μέσα από τη δημιουργία πρωτοκόλλων για κάθε εργασία.
Δημιουργήστε αρχεία με τα τρέχοντα συστήματα διαχείρισης για όλες τις απαραίτητες εργασίες ώστε να εξοικονομείται χρόνος.
5. Αναπτύξτε επίσης πρωτόκολλα για να καταγράψετε όλες τις προσφερόμενες υπηρεσίες και τις χρεώσεις.
Δημιουργήστε ένα πρότυπο συνομιλίας που συνήθως έχετε με τους ασθενείς σας, ώστε να είστε περισσότερο αποδοτικοί σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και να κερδίζετε χρόνο.
Το ίδιο να κάνετε και για τις τηλεφωνικές κλήσεις από και προς τους ασθενείς.
6. Αναπτύξτε πρωτόκολλα για τις δέκα πιο συχνές διαγνώσεις που γίνονται στο ιατρείο σας, ώστε να τα έχει στη διάθεσή της ολόκληρη η ομάδα του ιατρείου.
Για παράδειγμα, εάν μια ανασκόπηση των μηνιαίων επισκέψεών σας δείχνει ότι βλέπετε έναν μεγάλο αριθμό ασθενών με διαβήτη ή καρδιακό πρόβλημα, αναπτύξτε μια σειρά οδηγιών σχετικά με τη συγκεκριμένη κατηγορία ασθενών ώστε να τους δίνονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για την καθημερινότητα τους.
Με αυτό τον τρόπο στο ιατρείο σας εξασκείται τις καλύτερες πρακτικές .
7. Κάθε αίθουσα εξετάσεων θα πρέπει να είναι πλήρως εξοπλισμένη με όλα όσα θα χρειάζεστε κατά τη διάρκεια μιας εξέτασης ή επέμβασης και ένας υπάλληλος θα πρέπει να την ελέγχει κάθε πρωί αλλά και ενδιάμεσα από κάθε επίσκεψη.
Το δωμάτιο πρέπει να περιλαμβάνει όλο τον απαραίτητο ειδικό εξοπλισμό έτοιμο προς χρήση, καθώς και πρόσβαση στα αρχεία των ασθενών.
Επιπλέον, θα μπορούσατε να διαθέτετε ένα σύνολο εντύπων, όπως έντυπα με οδηγίες μετά από μια μικροεπέμβαση, ή προειδοποίησης δικαιούχων για μη καλυπτόμενες υπηρεσίες κ.α..
8. Επενδύστε στο ιατρείο σας σιγά σιγά, με μεθοδικό τρόπο.
Αυτό θα σας βοηθήσει να δαπανήσετε χρήματα με το σωστό τρόπο και τελικά θα σας οδηγήσει σε μεγαλύτερη κερδοφορία.
9. Βεβαιωθείτε ότι εσείς και οι συνεργάτες σας δεν κάνετε σπατάλες σε αναλώσιμα υλικά αλλά και αγοράζοντας έναν πολύ ακριβό εξοπλισμό.
10. Διαφημιστείτε με οικονομικό και αποδοτικό τρόπο.
Βάλτε τα στοιχεία του ιατρείου σας και τις υπηρεσίες σας σε όλα τα μέσα διαφήμισης που απευθύνονται στους ασθενείς σας.
Φροντίστε να έχετε πάντα επαγγελματικές κάρτες στο ιατρείο σας με το τηλέφωνο, το email, την σελίδα σας στο Facebook και το website σας.
Ακόμη και στο μήνυμα του τηλεφωνητή σας αναφέρατε τις υπηρεσίες σας.
Τέλος μην ξεχνάτε ότι η συγκριτική αξιολόγηση είναι ζωτικής σημασίας.
Συνεπώς κάθε μήνα αλλά και στο τέλος κάθε χρόνου, συντάξτε ένα πίνακα εσόδων- εξόδων που αφορούν μισθοδοσία, πάγια έξοδα, εισφορές σε τρίτους, και έσοδα.
Εκτός όμως από την εξέταση αυτών των εσωτερικών σημείων αναφοράς, εξετάστε επίσης εξωτερικά σημεία αναφοράς: πχ, συγκρίνετε το ιατρείο σας με άλλα ιατρεία μιλώντας με συναδέλφους σας.
Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης,
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.MedicalManage.gr