Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), καταγράφει τη συνεισφορά των ελληνικών επιχειρήσεων στην προσπάθεια αντιμετώπισης του κορωνοϊού.
Η έρευνα για το διάστημα Μαρτίου – Απριλίου 2020 κατέγραψε, 108 επιχειρήσεις που συνέβαλαν στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού με δωρεές στο ΕΣΥ, ελαφρύνσεις προς τους πελάτες αλλά και περίπου 18 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά.
Σύμφωνα με την έρευνα, συνολικά 108 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα προσέφεραν βοήθεια.
Από αυτές, το 55%, μεταξύ άλλων, προέβησαν σε δωρεά 132 Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), 400 αυτοκινήτων, 279 αναπνευστήρων, 294 monitors, 2.395.000 μασκών, 23 τόνων αντιστηπτικού και 11 τόνων καθαρού οινοπνεύματος, 8 κινητών υγειονομικών μονάδων, 2 ακτινοδιαπερατών, 2 θαλάμων αρνητικής πίεσης, 3 ακτινολογικών μονάδων, 17.000 ιατρικών στολών, 200.000 γαντιών, 3.000 ποδοναρίων, 350 υποδημάτων νοσοκομειακής χρήσης, 800.000 ευρώ σε καύσιμα, 682.700 ευρώ σε ιατρικό εξοπλισμό ΜΕΘ, 100.000 μερίδων φαγητού, 742.000 προϊόντων προσωπικής υγιεινής, ενώ δόθηκαν και 18.129.500 ευρώ σε χρήματα.
Το υπόλοιπο 45% των επιχειρήσεων αναφέρουν μόνο περιγραφικά το είδος δωρεάς χωρίς να δηλώνουν ποσότητες των προσφερόμενων αγαθών και υπηρεσιών, οι οποίες σχετίζονται με παροχή ιατρικού, νοσοκομειακού, εργαστηριακού, τεχνολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, δωρεάν πτήσεων για μεταφορά υλικού, παροχή τροφίμων σε ιατρούς, παροχή νοσηλευτικών μονάδων, δωρεά ΜΕΘ, υγειονομικού υλικού και δωρεάν διαχείριση νοσοκομειακών αποβλήτων.
Οι δωρεές του 93% των επιχειρήσεων είναι προς το Εθνικό Σύστημα Υγείας και υπάρχουν και ελαφρύνσεις προς τους πελάτες τους, όπως έκπτωση λογαριασμών και παράταση πληρωμής.
Το 23,1% των επιχειρήσεων ανήκουν στον κλάδο παροχής τροφίμων και ποτών, το 14,8% στον κλάδο των εμπορικών επιχειρήσεων παροχής αγαθών και υπηρεσιών, το 13,9% στον κλάδο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, το 12% στον τραπεζικό και ασφαλιστικό κλάδο και το 11,1% στον ιατρικό και φαρμακευτικό κλάδο.
Στην έρευνα δεν συμπεριλήφθηκαν οργανισμοί και ιδρύματα γιατί έχουν κοινωφελή σκοπό.
Φυσικά, υπάρχουν και άλλες επιχειρήσεις που έχουν συνεισφέρει στη μάχη κατά του κορωνοϊού αλλά οι δωρεές τους γίνονται συνήθως μαζί με Συλλόγους ή με τα κατά τόπους Επιμελητήρια.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι περίπου το 57,4% των επιχειρήσεων δεν είχαν στη στρατηγική τους την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και χρειάζεται να διερευνηθεί εάν αυτή η προσφορά τους εμπεριέχει χαρακτηριστικά ηθικής υποχρέωσης προς το κοινωνικό σύνολο ή ενίσχυσης της προβολής και της φήμης τους.