Home Επικοινωνία Ασθενή Βοηθοί / φροντιστές ασθενών: Μία ιδιαίτερη κατηγορία πελατών

Βοηθοί / φροντιστές ασθενών: Μία ιδιαίτερη κατηγορία πελατών

Ένα από τα πιο ενοχλητικά πράγματα για κάθε επαγγελματία , είναι να βρίσκεται πρόσωπο με πρόσωπο με το άτομο που εξυπηρετεί – είτε πρόκειται για τον καταναλωτή, τον πελάτη ή τον ασθενή – στον περιορισμένο χρόνο που έχει στη διάθεση του και να αισθάνεται ότι η προσοχή του αποσπάται από το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Συμβαίνει σε όλους μας – είμαστε όλοι άνθρωποι.

Για έναν γιατρό, μπορεί να πρόκειται για έναν ασθενή που αρχίζει να μιλάει για ένα διαφορετικό θέμα, εντελώς άσχετο με αυτό που τον απασχολεί άμεσα. Μπορεί να είστε καρδιολόγος και ο ασθενής να σας λέει για τον καταρράκτη του που τον ενοχλεί εδώ και μερικά χρόνια. Θα μπορούσατε να είστε παθολόγος και να ακούτε για τη νύφη του ασθενούς που μόλις μπήκε στο νοσοκομείο και της δημιουργήθηκε άγχος. Ή ένας δερματολόγος που ακούει έναν ασθενή να παραπονιέται για τον πόνο στο σπασμένο, με γύψο πόδι του.

Αυτές οι καταστάσεις συμβαίνουν καθημερινά, σε όλους τους γιατρούς και ο τρόπος με τον οποίο τις αντιμετωπίζετε και επαναπροσανατολίζετε τους ασθενείς σας, πίσω στο κύριο θέμα που τους απασχολεί, είναι μια σημαντική τεχνική επικοινωνίας που πρέπει να επιτύχετε. Από τη μία έχουμε τον γιατρό που διακόπτει αμέσως και καθιστά σαφές ότι δεν θέλει να ακούσει τι λέγεται, πριν του κάνει άλλη ερώτηση και από την άλλη το γιατρό που επιδεικνύει ενσυναίσθηση και αφήνει τον ασθενή να μιλήσει για ό,τι τον απασχολεί, πριν τον επαναφέρει επιδέξια σε αυτό που πρέπει να συζητηθεί. Το σωστό είναι να προσπαθείτε πάντα να μοιάζετε περισσότερο με τον δεύτερο. Φυσικά, ο χρόνος είναι περιορισμένος και δεν μπορείτε να κάνετε άσχετες συζητήσεις για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Αλλά οι πιο επιδέξιοι γιατροί που είναι και καλύτεροι επικοινωνιολόγοι θα είναι σε θέση να αφιερώσουν μερικά δευτερόλεπτα για να ακούσουν, να κάνουν μια ή δύο ερωτήσεις, αν σχετίζονται με ένα ιατρικό σύμπτωμα, και στη συνέχεια να κάνουν ένα σχόλιο ή μια σύσταση, χωρίς να φαίνονται απότομοι, σκληροί ή αγενείς. Ή ακόμα χειρότερα, σαν να μην ενδιαφέρονται.

Συμβουλές:

1. Συνεχίστε να ακούτε και διατηρήστε οπτική επαφή (μην δίνετε την εντύπωση ότι δεν σας ενδιαφέρει),

 2. Αφιερώστε λίγα δευτερόλεπτα για να ακούσετε ενεργά- και,

3. Βρείτε έναν τρόπο για να ανακατευθύνετε επαγγελματικά τον ασθενή, ενώ εξακολουθείτε να δείχνετε ότι ενδιαφέρεστε.

Να θυμάστε ότι βλέπουμε τους ασθενείς σε μια δύσκολη κατάσταση της ζωής τους. Κάθε κλινικός ιατρός μπορεί πραγματικά να αφήσει μια καλή εντύπωση κατά τη διάρκεια της σύντομης αλληλεπίδρασης. Οι ασθενείς εμπιστεύονται τους γιατρούς και θα τους ανοίξουν την καρδιά τους. Είτε το θέλουν οι γιατροί είτε όχι, το κοινό τους αντιμετωπίζει με διαφορετικά κριτήρια, από τους περισσότερους επαγγελματίες. Με το να μην διακόπτετε απότομα ή να μην φαίνεστε μονοδιάστατοι και να εμφανίζεστε ως ένας στοχαστικός γιατρός που εξετάζει ολόκληρο τον ασθενή – θα σας εκτιμούν πάντα και θα σας θυμούνται.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων