Είτε οι ασθενείς μοιράζονται τις ανησυχίες σχετικά με το κόστος της θεραπείας τους με τους γιατρούς, είτε όχι, το οικονομικό, δεν παύει να αποτελεί ένα σημαντικός παράγοντας λήψης αποφάσεων.Οι γιατροί σήμερα, συζητούν συχνότερα για το κόστος της θεραπείας, παρόλο που αυτό μπορεί να είναι δυσάρεστο μερικές φορές.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν ασχολούνται όλοι οι γιατροί με το θέμα αυτό, κατά τη διάρκεια των συζητήσεών τους με τους ασθενείς.
Αντίθετα, οι περισσότεροι ασθενείς αισθάνονται ότι είναι σημαντικό να το συζητήσουν με τον γιατρό τους.
Για να ξεκινήσετε να μιλάτε για το κόστος της περίθαλψης με τους ασθενείς σας, πρέπει πρώτα να το αποδεχθείτε ως ένα θεμιτό θέμα συζήτησης.
Οι γιατροί δεν πρέπει να κάνουν υποθέσεις σχετικά με το ποιοι ασθενείς μπορεί να θέλουν να κάνουν οικονομικές συζητήσεις.
Δεν πρόκειται απλώς για να διερευνήσουν αν ο ασθενής μπορεί ή όχι να πληρώσει για τη θεραπεία του ή για τα φάρμακα και τις εξετάσεις του.
Έχει περισσότερο να κάνει με τον ασθενή που θέλει να σχεδιάσει τον οικονομικό του προϋπολογισμό και τις μελλοντικές του οικονομικές υποχρεώσεις!
ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι, για τους οποίους οι γιατροί είναι απρόθυμοι να συζητήσουν το κόστος περίθαλψης.
Ανάμεσα τους περιλαμβάνονται:
– Η αβεβαιότητα κόστους
Οι περισσότερες υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης δεν προσφέρονται με ένα καθορισμένο μενού τιμών.
Επιπλέον, η συμμετοχή του ασθενούς μπορεί να εξαρτάται από την ασφαλιστική του κάλυψη και τον κωδικό χρέωσης για τη θεραπεία.
Έτσι, αντί να αναζητήσετε το ακριβές κόστος κάθε θεραπευτικής επιλογής, ανακαλύψτε το σχετικό κόστος των πιο συχνά συνταγογραφούμενων φαρμάκων ή υπηρεσιών και των κέντρων περίθαλψης με ενδεχομένως χαμηλότερες τιμές.
Ενώ ένας γιατρός δεν γνωρίζει πάντα ποιο εργαστήριο ή ποια κλινική είναι συμβεβλημένη με τον ασφαλιστικό φορέα του ασθενούς, οι ασθενείς, πολλές φορές, το γνωρίζουν.
Καλό είναι λοιπόν, να πληροφορήσει τον ασθενή ότι μπορεί να υπάρξει κόστος για την υπηρεσία και να τον συμβουλέψει να μάθει ποιο κέντρο περίθαλψης συστήνει η ασφαλιστική του εταιρεία.
Μπορεί επίσης να ζητήσει από τον ασθενή να μάθει αν ο ασφαλιστικός του φορέας θα καλύψει ένα τεστ ως προληπτικό έλεγχο ή όχι.
Έτσι, μπορεί μερικές φορές να το συνταγογραφήσει χρησιμοποιώντας διαφορετικό κωδικό, αναφερόμενος σε ένα σοβαρό οικογενειακό ιστορικό της νόσου, προκειμένου να καλυφθεί.
– Ο χρόνος
Οι γιατροί πιστεύουν ότι οι συζητήσεις κόστους με τους ασθενείς είναι χρονοβόρες, αν και τα στοιχεία δείχνουν ότι είναι αρκετά σύντομες.
Επιπλέον, οι συζητήσεις κόστους μπορεί να εξοικονομήσουν χρόνο μακροπρόθεσμα, καθώς ο γιατρός μπορεί να αποφύγει τις επακόλουθες κλήσεις από το φαρμακείο για να δώσει μια εναλλακτική συνταγή ή να μην χρειάζεται να αντιμετωπίσει ενδεχόμενα προβλήματα σε μελλοντικές επισκέψεις.
– Έλλειψη έτοιμων λύσεων
Οι γιατροί συχνά αισθάνονται άγχος ζητώντας από τους ασθενείς να υπολογίσουν το κόστος θεραπείας, επειδή δεν το γνωρίζουν πάντοτε.
Για παράδειγμα, οι γιατροί πρωτοβάθμιας φροντίδας έχουν περισσότερες εναλλακτικές λύσεις από τους ογκολόγους, καθώς συχνά υπάρχουν γενόσημα φάρμακα τα οποία μπορεί να είναι λιγότερο δαπανηρά.
Επίσης, ενώ κάποιες θεραπείες και διαγνωστικές εξετάσεις είναι απαραίτητες, άλλες μπορούν να αποφευχθούν για να μειώσουν τον προϋπολογισμό.
Αυτό μπορεί να δώσει στους ασθενείς την επιλογή να διαλέξουν μεταξύ διαφορετικών οδών θεραπείας ή να καθυστερήσουν μια εξέταση ή μια διαδικασία, που τελικά δεν αξίζει το κόστος.
Οι γιατροί, μερικές φορές, καθυστερούν τη συνταγογράφηση εξετάσεων για ασθενείς που είναι κλινικά σταθεροί και έτσι δεν επιβαρύνουν άσκοπα τον ασθενή.
Και ενώ μιλάνε σχετικά εύκολα με τους ασθενείς για το κόστος μιας εξωτερικής θεραπείας ή εξέτασης, αισθάνονται άβολα όταν μιλούν για το κόστος των δικών τους επισκέψεων, ειδικά αυτό της παρακολούθησης.
Επιθυμούν, φυσικά, να παρακολουθούν τον ασθενή στο ιατρείο, αλλά αν αυτό είναι δύσκολο, μπορούν να τους παροτρύνουν να τους στείλουν email, για να τους ενημερώσουν για την πορεία της υγείας τους.
– Ποιότητα φροντίδας
Ακόμα και αν οι γιατροί αναφέρουν ζητήματα κόστους, οι ασθενείς μπορεί να είναι απρόθυμοι να τα συζητήσουν, εξαιτίας της ανησυχίας ότι δεν θα έχουν όλες τις επιλογές φροντίδας στο μέλλον ή ότι θα λάβουν φροντίδα χαμηλότερης ποιότητας.
Έτσι, αφού καθορίσουν τα οικονομικά, οι γιατροί διαβεβαιώνουν τους ασθενείς ότι θα πάρουν όλες τις ιατρικές αποφάσεις μαζί και ότι ο ασθενής θα έχει όλες τις επιλογές, ανεξάρτητα από το κόστος, για να αποφασίσει ο ίδιος.
Για μια επίσκεψη check up που καλύπτεται από τον ασφαλιστικό φορέα, ο γιατρός δεν μπορεί να μιλήσει για τίποτα άλλο παρά μόνο για όσα καλύπτονται στην επίσκεψη.
Αν, για παράδειγμα, προκύψει ένα πρόβλημα υγείας και πρέπει να αλλάξει τη θεραπευτική αγωγή, θα πρέπει να χρεώσει γι αυτό.
– Πώς να μιλήσετε για το κόστος
Είναι σημαντικό για τον γιατρό να συζητήσει για το κόστος θεραπείας, επειδή οι ασθενείς διστάζουν να το ζητήσουν.
Είναι κάτι που ξεκάθαρα ανησυχεί τους ασθενείς και, γενικά, οι οικονομικές επιπτώσεις της ιατρικής περίθαλψης δημιουργούν άγχος.
Μερικοί ασθενείς μάλιστα, αισθάνονται ντροπή και δεν θέλουν να θέσουν το ζήτημα.
Για να δημιουργήσουν ένα χαλαρό και άνετο περιβάλλον, οι γιατροί μπορούν να χρησιμοποιήσουν εκφράσεις όπως “πολλοί ασθενείς μου έχουν πρόβλημα να καλύψουν τα έξοδα αυτής της θεραπείας… αυτό θα είναι πρόβλημα για σας;“.
Οι άνθρωποι δεν θέλουν να γίνονται υποθέσεις σχετικά με την οικονομική τους κατάσταση.
Έτσι, οι γιατροί μπορούν να πουν ότι είναι κάτι που ζητούν από όλους τους ασθενείς.
Η καθολική αυτή προσέγγιση κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο άνετα.
Μερικές φορές θεωρούμε το κόστος ως παρενέργεια, την οποία οι ασθενείς πρέπει να περιμένουν.
Όπως είμαστε προσεκτικοί και ενημερώνουμε τους ασθενείς μας για τις ανεπιθύμητες ενέργειες που μπορεί να αντιμετωπίσουν από τη θεραπεία, το κόστος είναι μία από αυτές!
Ακόμα και αν δεν μπορούμε να δώσουμε ένα ακριβές κόστος, ρωτάμε τους ασθενείς αν επιβαρύνονται τις δαπάνες της θεραπείας που συνταγογραφούμε και δεν καλύπτονται από την ασφάλιση τους.
Μερικοί γιατροί προτιμούν να μιλούν για κάλυψη παρά για κόστος.
Αν πούμε στον ασθενή ότι θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι μπορούν να αντέξουν οικονομικά τη θεραπεία, αυτό ευθυγραμμίζει το ενδιαφέρον του γιατρού με το δικό τους.
Είναι καλό να πούμε: “Θέλω να είστε σίγουρος ότι θα έχετε την καλύτερη δυνατή θεραπεία και ότι μπορείτε να την καλύψετε οικονομικά. Ενημερώστε με αν έχετε προβλήματα με την κάλυψη της θεραπείας σας”.
Ο γιατρός είναι συχνά ο κατάλληλος άνθρωπος για να ξεκινήσει τη συζήτηση κόστους, επειδή είναι υπεύθυνος για το σχέδιο θεραπείας.
Αλλά, και άλλα μέλη της ομάδας του μπορούν μερικές φορές να βοηθήσουν.
Αν το ιατρείο χρησιμοποιεί νοσοκόμα ή βοηθό για τη συνταγογράφηση φαρμάκων ή εξετάσεων, το άτομο αυτό μπορεί να ενημερώσει τον ασθενή σχετικά με το κόστος αυτών, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης.
{module title=”Adsence article”}
Προτείνουμε να συζητάτε με το προσωπικό σας ποιες ερωτήσεις κάνουν οι ασθενείς σχετικά με το κόστος και ποιοι τις κάνουν.
Μπορεί να μάθετε πληροφορίες, όπως π.χ. ποια εργαστήρια προσφέρουν λιγότερο ακριβές εξετάσεις ή ποια κέντρα προσφέρουν πιο οικονομικές ιατρικές υπηρεσίες.
– Το συνολικό κόστος φροντίδας
Το συνολικό κόστος φροντίδας μπορεί επίσης να περιλαμβάνει τη μεταφορά, την παιδική μέριμνα και τους χαμένους μισθούς.
Ενώ μπορεί να μην υπάρχει λύση για κάθε ζήτημα κόστους που αντιμετωπίζει ένας ασθενής, ο γιατρός είναι σε καλύτερη θέση να τον βοηθήσει, αν γνωρίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
“Το να μη μιλάμε για το κόστος, δεν προτείνεται”.