Home Τεχνολογία - Λογισμικό Πως να γίνετε ιατρός τηλεϊατρικής 

Πως να γίνετε ιατρός τηλεϊατρικής 

Η πανδημία COVID-19 έχει προκαλέσει μια ριζική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι γιατροί αντιμετωπίζουν τους ασθενείς τους και αυτό φαίνεται περισσότερο από ποτέ στην άμεση εφαρμογή της τηλεϊατρικής σε όλη τη βιομηχανία της υγείας.

Εισαγωγή

Με την πανδημία COVID-19 ήρθε μια δραστική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι γιατροί αντιμετωπίζουν τους ασθενείς τους και αυτό φαίνεται περισσότερο από ποτέ με την ταχεία εφαρμογή της τηλεϊατρικής σε σχεδόν ολόκληρο τον τομέα της υγείας.

Καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων αυξανόταν στις αρχές του 2020, οι δημόσιες υγειονομικές αρχές σε όλη τη χώρα εφάρμοσαν περιορισμούς και απαγορεύσεις στις μη επείγουσες υπηρεσίες υγείας, προσπαθώντας να αποτρέψουν την υπερφόρτωση των επαγγελματιών υγείας από ασθενείς με COVID-19. Χωρίς άλλη επιλογή, πολλοί φορείς αλλά και επαγγελματίες υγείας, βρέθηκαν να εισέρχονται στον χώρο της τηλεϊατρικής με ελάχιστη εμπειρία και ακόμα λιγότερη εκπαίδευση.

Η χρήση της τηλεϊατρικής ήταν σχεδόν αμελητέα για τους γιατρούς το 2015, με μόνο το 5% των γιατρών να έχουν χρησιμοποιήσει εξέταση μέσω βίντεο για να δουν ασθενείς. Αυτή η τάση αυξήθηκε ως το 2019, όπου το 22% των γιατρών χρησιμοποίησε αυτήν τη μέθοδο, αλλά η πανδημία την επιτάχυνε, με το 80% των γιατρών να δηλώνει ότι χρησιμοποίησε βίντεο για να δει και να εξετάσει τους ασθενείς του το 2020.

Αναμένεται λοιπόν να συνεχιστεί αυτή η τάση, με το 92% των γιατρών δηλώνει πως θα χρησιμοποιούν βίντεο επισκέψεις ακόμη κι είναι ασφαλές να συναντηθούν με τους ασθενείς τους, σύμφωνα με έρευνες.

Στόχοι:

• Σωστή κατανόηση των ισχύοντων κανόνων και κανονισμών για την τηλεϊατρική.

• Πληρωμή και τηλεϊατρική: λύσεις για συνηθισμένα λάθη.

• Συμβουλές για τη βελτίωση του προγράμματος τηλεϊατρικής σας με στόχο την ενίσχυση της ικανοποίησης των ασθενών, την αποτελεσματικότητα κ.α.

Πώς να γίνετε «ψηφιακός» ιατρός

Ενώ η τηλεϊατρική δεν είναι ιδανική για κάθε ασθενή ή υπηρεσία, μερικοί ασθενείς θα τη ζητήσουν  λόγω προβλήματος απόστασης ή απλά και για την ευκολία. Η τηλεϊατρική είναι ιδανική για υπηρεσίες όπως τα ραντεβού παρακολούθησης μετά από αλλαγή φαρμάκων, για τον απλό έλεγχο της κατάστασης της υγείας του ατόμου ή όταν επανεξετάζονται τα προγράμματα φροντίδας του ασθενή.

Είναι πολλά αυτά που μπορούν να γίνουν μέσα από μια αναλυτική συζήτηση, μια λεπτομερή λήψη ιστορικού, μια παρατήρηση ως προς το τί συμβαίνει στο παρασκήνιο σχετικά με την ιατρική περίθαλψη ενός ατόμου.

Πριν ξεκινήσει η επίσκεψη, ο γιατρός πρέπει να βεβαιωθεί ότι η συσκευή του είναι πλήρως φορτισμένη, να απενεργοποιήσει τις ειδοποιήσεις, να κλείσει άλλες σελίδες και εφαρμογές που μπορεί να δημιουργήσουν παρεμβολές, να επιβεβαιώσει πως ο εξοπλισμός είναι έτοιμος, να ελέγξει την ταχύτητα του διαδικτύου και να περιορίσει όποια άλλη δραστηριότητα στο δίκτυο WI-Fi, που μπορεί να μειώσει την ταχύτητα της σύνδεσης του βίντεο.

Ο γιατρός πρέπει να δείχνει επαγγελματίας υγείας, να φοράει τη λευκή ποδιά του και πουκάμισο. Η κάμερα πρέπει επίσης να είναι περίπου στο ύψος των ματιών του γιατρού, περίπου 40-60 εκατοστά μακριά. Το πρόσωπό πρέπει να φωτίζεται από μπροστά και ποτέ από πίσω, καθώς αυτό θα προκαλέσει αντίθεση και το πρόσωπο θα φαίνεται σκοτεινό.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για να πείσετε τους ασθενείς να αποδεχτούν την τηλεϊατρική, είναι η τεχνολογία ή η έλλειψή της. Οι ασθενείς φοβούνται ότι ένα τέτοιο ραντεβού δεν θα λειτουργήσει και ότι δεν θα μπορούν να δουν ή να ακούσουν σωστά τον γιατρό τους. Μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο να ενημερωθείτε και να εξασκηθείτε σχετικά με την επίλυση απλών προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια ενός ραντεβού μέσω βίντεο. Έτσι, σε περίπτωση που παρουσιαστούν προβλήματα σύνδεσης, μια απλή λύση είναι να στείλετε ένα απλό μήνυμα ή να καλέσετε στο τηλέφωνο τον ασθενή σας για να τον καθοδηγήσετε σχετικά με το πως να λύσει ενδεχομένως το πρόβλημα.

Κατά τη διάρκεια μιας βιντεοκλήσης με έναν ασθενή, ο ήχος θα συνδέεται συχνά πριν από την εικόνα. Πρέπει πάντα να ελέγχετε εάν ο ασθενής μπορεί να ακούσει καθώς αρχίζει η επίσκεψη. Ο  γιατρός πρέπει επίσης να αναγνωρίζει και να ζητά συγγνώμη για την αναμονή του ασθενούς ως ευγένεια. Στην αρχή μιας επίσκεψης τηλεϊατρικής, ο γιατρός πρέπει να κρατάει τα χέρια του στο πεδίο όρασης της κάμερας και να διαβεβαιώνει τον ασθενή ότι ο γιατρός βρίσκεται σε ιδιωτικό χώρο και ισχύουν τα ίδια νομικά πλαίσια όπως και στον χώρο ενός κλασσικού ιατρείου.

Η επίσκεψη τηλεϊατρικής πρέπει να ξεκινήσει με την κύρια παράπονα του ασθενούς, κάτι στο οποίο σας προτείνουμε να αφιερώσετε αρκετό χρόνο.

Όταν εξετάζετε ενήλικες μέσω τηλεϊατρικής, πρέπει να ελέγχετε το περιβάλλον του ασθενούς: από πού καλεί, πώς εμφανίζεται, ποια είναι η κατάσταση του περιβάλλοντός του και πόσο άνετα αισθάνεται.

Όταν αντιμετωπίζονται παιδιά χρησιμοποιώντας τηλεϊατρική, κρατήστε ενδεχομένως κάποιο παιχνίδι στο χέρι, ώστε να γίνει η εξέταση πιο ενδιαφέρουσα, να λαμβάνετε υπόψη παιδικές διακοσμήσεις και λεπτομέρειες για τον χώρο σας, να απευθύνεστε απευθείας στο παιδί, να το ενθαρρύνετε να κρατάει τη συσκευή με την οποία γίνεται η τηλεξέταση, και να του λέτε τι κάνετε όταν είστε εκτός οθόνης.

Κατά τη διάρκεια των τηλεϊατρικών επισκέψεων, οι γιατροί πρέπει να εξασφαλίζουν ότι βρίσκονται σε ιδιωτικό χώρο. Δεν πρέπει να υπάρχουν παιδιά, κατοικίδια ή φαγητό στο χώρο σας. Να διατηρείτε την επαφή με τα μάτια, κοιτώντας απευθείας στην κάμερα και να εξηγείτε τι κάνετε όταν δεν είστε ορατός στην κάμερα.

Κατά την επίσκεψη, μπορούν να συλλεχθούν ζωτικά στοιχεία, χρησιμοποιώντας φορητές συσκευές, αλλά αν ο ασθενής δεν διαθέτει μια από αυτές τις συσκευές, ο γιατρός πρέπει να τον παραπέμψει για φροντίδα από κοντά. Όταν εξετάζεται η νοητική κατάσταση του ασθενούς, πρέπει να αξιολογείτε την ομιλία και τη νοητική κατάσταση του ασθενούς κατά τη διάρκεια του ραντεβού της εξέτασης, την επαφή ματιών και αν κατανοεί το αίτιο και το αποτέλεσμα. Όταν αξιολογείται η νοητική κατάσταση ενός ασθενούς κάτω των 18 ετών, πρέπει να διασφαλίζετε ότι είναι παρών ένας γονέας ή κηδεμόνας.

Στο τέλος της επίσκεψης, διαθέστε χρόνο για να μπορέσει να θέσει ο ασθενής τις ερωτήσεις που έχει, να επανεξετάζετε τα επόμενα βήματα και να διασφαλίζετε ότι ο ασθενής τα έχει κατανοήσει και τέλος, να εξετάζετε τις πληροφορίες σχετικά με τα άλλου χώρου περίθαλψης.

Λύσεις και συμπεράσματα:

 • Βεβαιωθείτε πως ο εξοπλισμός σας για τηλεϊατρικό ραντεβού λειτουργεί πριν από την επίσκεψη.

• Προετοιμάστε απλές συμβουλές για εύκολη επίλυση προβλημάτων όταν οι ασθενείς δεν μπορούν να συνδεθούν.

• Κατά τη διάρκεια ενός ραντεβού, πρέπει  να βρίσκεστε σε ασφαλή, ήσυχο χώρο και να κοιτάζετε απευθείας στην κάμερα.

• Συστήνετε επισκέψεις στο ιατρείο για στοιχεία που δεν μπορούν να συλλεγούν από τον ασθενή απομακρυσμένα.

• Ολοκληρώστε, ρωτώντας τον ασθενή αν έχει κάποια απορία.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων