Home Τεχνολογία - Λογισμικό AI – Επανάσταση στην Εκπαίδευση των Ασθενών
Όλες οι πληροφορίες που παρέχονται από τα AIs θα πρέπει να διασταυρώνονται προσεκτικά

AI – Επανάσταση στην Εκπαίδευση των Ασθενών

Το τοπίο του σύγχρονου ιατρείου έχει αλλάξει εντυπωσιακά την τελευταία δεκαετία, ειδικά με την εμφάνιση της τεχνητής νοημοσύνης. Οι ημέρες της στροφής στην Google για ιατρικές ερωτήσεις γίνονται όλο και λιγότερες, καθώς μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT ή το Bing chatbot, βοηθούν στη δημιουργία εξατομικευμένων και ολοκληρωμένων απαντήσεων σε συνήθεις ιατρικές ερωτήσεις. Πώς αυτό το εργαλείο μπορεί να είναι χρήσιμο όχι μόνο στο ιατρείο αλλά και στους ασθενείς, αφού φύγουν από το ραντεβού τους στο ιατρείο;

Λίγα χρόνια πριν, όταν οι ασθενείς έφταναν στο ιατρείο μετά από έρευνα από την Google, μεγάλο μέρος της επίσκεψης συνίστατο σε αναφορές τους πάνω σε πληροφορίες που έλαβαν από «διαδικτυακή παραπληροφόρηση». Οι ασθενείς πήγαιναν σπίτι με φυλλάδια γεμάτα σχετικές, αλλά υπερβολικά περίπλοκες πληροφορίες, συνήθως για να μην εξεταστούν ποτέ ξανά. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι βασικός παράγοντας για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ του τί παίρνουν οι ασθενείς στο σπίτι για μελέτη και του τί πιστεύουν οι γιατροί τους ότι γνωρίζουν.

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι επαναστατική με την έννοια ότι, με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να δημιουργήσει τις δικές της συνδέσεις και να σχηματίσει νέες αφηγήσεις μετά την κατασκευή μιας θεμελιώδους γνώσης από το διαδίκτυο. Αλλά πόσο ακριβείς είναι αυτές οι πληροφορίες; Δεδομένης όλης της παραπληροφόρησης που υπάρχει στο διαδίκτυο, εάν οι ιατρικές ερωτήσεις τεθούν σε ένα γλωσσικό μοντέλο όπως το ChatGPT, θα μπορούσε να δώσει αξιόπιστες πληροφορίες στους ασθενείς; Για παράδειγμα οι κατευθυντήριες γραμμές συνιστούν οι γυναίκες να κάνουν μαστογραφία μέχρι την ηλικία των 74 ετών, αλλά οι συστάσεις για γυναίκες άνω των 74 ετών είναι λεπτές και ποικίλλουν μεταξύ των ιατρικών οργανισμών.

Σε μια πρόσφατη μελέτη, μια ομάδα έξι κλινικών ιατρών – ειδικοί στη γενική ιατρική, την οικογενειακή ιατρική, τη γηριατρική ιατρική, την υγεία του πληθυσμού, τον έλεγχο του καρκίνου και την ακτινολογία – αξιολόγησε πόσο κατάλληλες ήταν οι απαντήσεις του ChatGPT σε ερωτήσεις σχετικά με τις μαστογραφίες άνω των 74 ετών. Η μελέτη διαπίστωσε ότι στο 64% των περιπτώσεων, το ChatGPT βρήκε την κατάλληλη απάντηση. Έδειξε επίσης ότι στο 18% των περιπτώσεων, οι απαντήσεις ήταν ακατάλληλες, με τις υπόλοιπες απαντήσεις να είναι αναξιόπιστες ή χωρίς πραγματική συναίνεση.

Όσον αφορά τις πιο απλές ιατρικές ερωτήσεις, τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα φαίνεται να τα πάνε πολύ καλύτερα. Μια μελέτη από μια ομάδα ακτινολόγων διαπίστωσε ότι το Bing chatbot θα μπορούσε εύκολα να χειριστεί ερωτήσεις σχετικά με μελέτες απεικόνισης, με το 93% των απαντήσεων να είναι απολύτως σωστές, ενώ το 7% ήταν ως επί το πλείστο σωστές. Η αξιοπιστία των απαντήσεων μπορεί να εξαρτάται από μερικούς διαφορετικούς παράγοντες:

1) Αποφύγετε τις πολλές ερωτήσεις όταν ρωτάτε AI.

2) Ορισμένες πλατφόρμες AI έχουν αποδειχθεί ότι κατασκευάζουν πληροφορίες, ενώ άλλες αναφέρουν τις πηγές για τις οποίες άντλησαν τις πληροφορίες.

3) Τομείς της ιατρικής χωρίς σαφείς απαντήσεις, ενδέχεται να μην παράγουν αξιόπιστες ή κατάλληλες απαντήσεις από AI.

Ένα άλλο μέρος όπου η τεχνητή νοημοσύνη έχει αποδειχθεί ότι ευδοκιμεί, είναι στην εκπαίδευση των ασθενών. Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα μπορούν να κάνουν το εκπαιδευτικό υλικό των ασθενών πιο εξορθολογισμένο και εύκολα κατανοητό και μερικές φορές έχουν τη δυνατότητα να μεταφράσουν αυτές τις πληροφορίες σε διαφορετικές γλώσσες. Η ιατρική ορολογία μπορεί συχνά να περιπλέξει υπερβολικά τις οδηγίες των ασθενών και να οδηγήσει σε κακή επικοινωνία μεταξύ των ασθενών και των κλινικών ιατρών τους. Με την ικανότητα των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων να ερμηνεύουν και να αποσαφηνίζουν το εκπαιδευτικό υλικό των ασθενών, τα εμπόδια στην επικοινωνία μπορούν να μειωθούν χωρίς απαγορευτικό χρόνο και κόστος.

Ένας γιατρός πρωτοβάθμιας περίθαλψης, οφείλει να ψάχνει πάντα διαφορετικά μέρη για να δώσει στους ασθενείς του αξιόπιστες ιατρικές πληροφορίες, όταν αισθάνονται ότι θέλουν να έχουν μια βαθύτερη ενημέρωση, είτε πριν είτε μετά το ραντεβού στο ιατρείο. Με κάποιες βελτιώσεις στην αξιοπιστία, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να είναι ένας σύνδεσμος που συνδέει τους ασθενείς με πιο ουσιαστικές επισκέψεις στο ιατρείο αντιμετωπίζοντας μαζί με τον γιατρό τους τις ανησυχίες τους για την υγεία.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων