Η δουλειά σας ως επαγγελματίες υγείας δεν είναι μόνο η διάγνωση των ασθενών σας, εφαρμόζοντας τις επιστημονικές σας γνώσεις και τις κλινικές σας δεξιότητές, αλλά και να επικοινωνείτε, να ακούτε και να καθησυχάζετε.
Κάθε γιατρός που δεν κατανοεί πλήρως αυτό, δεν κάνει την καλύτερη δουλειά που μπορεί ή δεν είναι ο καλύτερος γιατρός που μπορεί να είναι.
Πραγματικά, πάνω από το 90% της καθημερινής δουλειάς σας ως ιατρός, θα πρέπει να επικοινωνείτε.
Έχοντας ήδη φτάσει σε ένα ορισμένο επίπεδο κλινικής δεξιότητας, για να μπορείτε να ασκείτε την ιατρική προς το ευρύ κοινό, αυτό που παράλληλα συμπληρώνει τις ικανότητες σας είναι να επικοινωνείτε καλά με τους ασθενείς σας, αφήνοντας πάντα μια θετική εντύπωση σε αυτή τη δύσκολη στιγμή της ζωής τους.
Είναι πολύ εύκολο να μπείτε σε μια λάθος νοοτροπία όπου όλοι οι ασθενείς σας γίνονται απλά ονόματα στη λίστα σας και πολύ ανθρώπινο επίσης να πέσετε σε αυτή την παγίδα.
Όμως ο ασθενής που πρόκειται να έρθει να σας δει, μπορεί να περίμενε για ώρες, μέρες ή εβδομάδες.
Φανταστείτε ένα μέλος της οικογένειας ή ένα φίλο σας, αυτόν που αγαπάτε περισσότερο, σε αυτή την αβοήθητη κατάσταση, όπου η ζωή του γυρίζει ανάποδα.
Είναι πολύ σημαντικό να μην το ξεχνάτε ποτέ αυτό και να θυμόσαστε ότι πολλοί ασθενείς σας είναι πολύ ανήσυχοι για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται.
Το πρώτο πράγμα που θέλουν οι ασθενείς μας σε αυτά τα πολύτιμα λίγα λεπτά που έχετε μαζί τους, είναι να αισθάνονται ότι ο γιατρός τους αληθινά τους φροντίζει και είναι εκεί για να τους βοηθήσει.
Υπάρχουν πολλές λεκτικές και μη λεκτικές τεχνικές που μπορούν να ενισχύσουν την αίσθηση της φροντίδας και της καλής επικοινωνίας.
Σε αυτό το σύντομο άρθρο θα αναφερθούμε σε 4 «μαγικές» λέξεις μπορείτε να χρησιμοποιείτε στο τέλος της συζήτησης, που πραγματικά μπορούν να βοηθήσουν και να καθησυχάσουν τους ασθενείς τους.
Τις περισσότερες φορές, όταν συζητάτε για οποιοδήποτε πιθανό σοβαρό ζήτημα υγείας που μπορεί να είναι θεραπεύσιμο, απλά ακουμπήστε στον ώμο του ασθενή του πείτε του με ήρεμη καθησυχαστική φωνή ότι όλα θα πάνε καλά.
Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν κάτι πολύ απλό, αλλά έχει μεγάλη απήχηση και ισχύ για έναν ασθενή να το ακούσει από τον γιατρό του.
Και όμως δεν χρησιμοποιείται όσο θα έπρεπε, από τους επαγγελματίες υγείας, ειδικά από τους γιατρούς.
Αυτές οι 4 «μαγικές» λέξεις μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε κάθε περίπτωση, και ιδιαίτερα σε ένα πολύ αγχωμένο άτομο που σας εκμυστηρεύεται το πρόβλημα του, όπως ένας φίλος ή συνάδελφος ή κάποιο μέλος της οικογένειάς σας συνεπώς πρέπει να είστε ένας καλός ακροατής.
Προφανώς, μερικές φορές ένα θέμα υγείας μπορεί να είναι αρκετά σοβαρό και δύσκολο να επιλυθεί.
Αλλά σίγουρα τις περισσότερες φορές και για τους περισσότερους ανθρώπους, υπάρχουν καλύτερες μέρες μπροστά και τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα οπότε το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να είστε θετικοί απέναντι στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στη ζωή του ο κάθε ασθενής.