Home Επικαιρότητα 5 Βήματα για Ένα Απλό Στρατηγικό Πλάνο
5 Βήματα για Ένα Απλό Στρατηγικό Πλάνο

5 Βήματα για Ένα Απλό Στρατηγικό Πλάνο

Οι περισσότεροι ιατροί ίσως νιώθετε ενοχές αν έρθετε αντιμέτωποι με την ερώτηση «ακολουθείτε κάποιο στρατηγικό πλάνο για την πρακτική σας στο ιατρείο;», γιατί πολύ απλά νιώθετε ότι δεν τα καταφέρνετε σαν επιχειρηματίας και ίσως δεν έχετε τον χρόνο.

Ακολουθούν λοιπόν 5 βήματα που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα στρατηγικό πλάνο για την πρακτική σας.

Βήμα 1ο : Αποφασίστε εάν και Γιατί Χρειάζεστε ένα Στρατηγικό Πλάνο

Καταρχάς δεν είναι αλήθεια ότι πρέπει οπωσδήποτε να έχετε ένα στρατηγικό πλάνο για το ιατρείο σας.

Στην πράξη, υπάρχουν άπειρα ιατρεία που λειτουργούν μια χαρά, χωρίς να έχουν κάποιο πλάνο, ενώ υπάρχουν και κάποιοι ιατροί που ενώ έχουν δημιουργήσει ένα πλάνο, δεν το συμβουλεύονται και πολύ συχνά.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα σας διευκόλυνε ένα στρατηγικό πλάνο.

Αν για παράδειγμα η ανάπτυξη της επιχείρησής σας έχει βασιστεί σε ευκαιρίες που έχετε απλώς «αρπάξει» και όχι τόσο σε προγραμματισμό, τότε δεν υπάρχει και σαφής αντίληψη των στόχων σας.

Ή μπορεί να αλλάζουν τα ιατρικά δεδομένα στον κλάδο σας, να ακολουθούνται νέες διαδικασίες και το κοινό να είναι πλέον πιο ενημερωμένο και να απαιτεί νέες προσεγγίσεις.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένα πλάνο θα σας βοηθήσει.

Αν όμως, απλώς παρακολουθήσατε ένα επαγγελματικό σεμινάριο και σας είπαν ότι πρέπει να έχετε πλάνο ή κάπου το διαβάσατε σε κάποιο άρθρο, ίσως δεν είναι αρκετά ισχυρός λόγος για να ασχοληθείτε με κάτι τέτοιο.

Βήμα 2ο: Κάντε την Έρευνά σας

Σίγουρα γνωρίζετε τα στοιχεία και τα νούμερα για το ιατρείο σας.

Χρειάζεστε όμως πληροφόρηση και στοιχεία και για τον ανταγωνισμό.

Πόσοι ιατροί με την ειδικότητά σας υπάρχουν στην περιοχή, τι εύρος έχει η περιοχή που εξυπηρετείτε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά των κατοίκων;

Τι ισχύει στο σύστημα υγείας και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τα επόμενα 5-10 χρόνια;

Βήμα 3ο: Γράψτε το Πλάνο σας Μονομιάς

Μην κωλυσιεργείτε.

Καθίστε μπροστά στον υπολογιστή και απαντήστε άμεσα σε ερωτήσεις όπως: ποιο είναι το τωρινό σας εισόδημα και ποιο το επιθυμητό εισόδημα για την επόμενη πενταετία, ποιο είναι το περιθώριο κέρδους σας, τι χώρους καταλαμβάνει το ιατρείο σας και τι σκέφτεστε για το μέλλον; πόσα άτομα απασχολείτε και πόσοι είναι εξωτερικοί συνεργάτες, σκέφτεστε να παρέχετε και νέες υπηρεσίες στο μέλλον, πόσους περίπου ασθενείς εξυπηρετείτε, κ.λπ.

Βήμα 4ο: Επεξεργαστείτε το Πλάνο σας 2 Εβδομάδες Μετά

Δείτε το ξανά με πιο ξεκάθαρη ματιά και δώστε και ένα αντίγραφο στους συνεργάτες σας.

Το έγγραφο αυτό πρέπει να προορίζεται προς χρήση, συνεπώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και πιο προσωπικό ύφος για να αποτυπώσετε και την ισορροπία που θέλετε να πετύχετε ανάμεσα στην ιδιότητά σας ως ιατρός και ως επιχειρηματίας.

Βήμα 5ο: Ξαναδιαβάστε, Διυλίστε και Χρησιμοποιήστε το Πλάνο σας

Άπαξ και έχετε αφιερώσει χρόνο για να προετοιμάσετε ένα στρατηγικό πλάνο, είναι κρίμα να μην το χρησιμοποιήσετε.

Θα μπορούσε να βρει εφαρμογή για να επιβεβαιώσετε και να εξασφαλίσετε την υποστήριξη των συνεργατών σας.

Ή θα μπορούσατε να κάνετε ένα meeting και να το μοιράσετε σε όλο το προσωπικό για να ενημερωθεί για τους στόχους σας.

Μπορείτε επίσης, να το μοιραστείτε με τον λογιστή σας για να δει αν είναι εφικτοί οι οικονομικοί σας στόχοι και να καταρτίσετε ένα μονοετές ή διετές οικονομικό πλάνο ή με τον δικηγόρο σας για να συζητήσετε για παράδειγμα το σενάριο μετεγκατάστασης σε νέα γραφεία, κ.λπ.

Θα πρέπει επίσης να κοινοποιηθεί και στον τραπεζίτη, αν θέλετε να ζητήσετε κάποιο δάνειο και τέλος μοιραστείτε το με τον /την σύζυγό σας για να σας βοηθήσει να βρείτε τη χρυσή τομή ανάμεσα στις επαγγελματικές σας φιλοδοξίες και στις υποχρεώσεις σας.

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, PhD
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.MedicalManage.gr

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων